Ο Chris Harris του Top Gear ήταν ένας από τους ελάχιστους ανθρώπους στον κόσμο που είχαν την ευκαιρία να οδηγήσουν την Porsche Type 64 του Ferdinand Porsche και να ζήσει μια εντελώς διαφορετική εμπειρία οδήγησης.

Η παλαιότερη Porsche του κόσμου κατασκευάστηκε το 1939 από τον Ferdinand Porsche που θέλησε να δημιουργήσει ένα αυτοκίνητο για τον αγώνα από το Βερολίνο έως την Ρώμη, μήκους 1.500 χλμ, αλλά και για την προώθηση του γερμανικού συστήματος αυτοκινητοδρόμων (Autobahn).

βγάλει στο σφυρί την Porsche Type 64 του Ferdinand Porsche. Το αυτοκίνητο κατασκευάστηκε το 1939 από τον Ferdinand Porsche που θέλησε να δημιουργήσει ένα αυτοκίνητο για τον αγώνα από το Βερολίνο έως την Ρώμη, μήκους 1.500 χλμ, αλλά και για την προώθηση του γερμανικού συστήματος αυτοκινητοδρόμων (Autobahn).

Ο αγώνας δεν έγινε ποτέ λόγω της έναρξης του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, αλλά ο Porsche είχε καταφέρει να δημιουργήσει τρία πρωτότυπα. Αυτά ήταν κατασκευασμένα από αλουμίνιο, έχοντας αεροδυναμικό αμάξωμα με αφαιρούμενα καλύμματα τροχών. Βασίζονται στο KdF-Wagen με την ανάρτηση και τον κινητήρα, έναν 1,1-λίτρου αερόψυκτο μπόξερ απόδοσης 32 ίππων, να προέρχονται από το Volkswagen Typ 1.

Το πρώτο Type 64 μετατράπηκε σε στρατιωτικό όχημα και βρέθηκε από τους Αμερικάνους στρατιώτες που εισέβαλαν στην Γερμανία και το οδήγησαν μέχρι να χαλάσει, ενώ αποφάσισαν να του κόψουν και την οροφή. Το αυτοκίνητο αρκετά χρόνια μετά την λήξη του πολέμου βρέθηκε σε μια μάντρα όπου και αναπαλαιώθηκε και επέστρεψε στην αρχική του κατάσταση.

O Ferry Porsche δεν τα παράτησε και εξέλιξε τα άλλα δύο Type 64, τα οποία χρησίμευσαν ως πειραματικά μουλάρια δοκιμών για την Porsche, καθώς μέσω αυτών αναπτύχθηκε η ιδέα ενός σπορ αυτοκινήτου παραγωγής. Το δεύτερο αυτοκίνητο ολοκληρώθηκε τον Δεκέμβριο του 1939, με το τρίτο να χρησιμοποιεί το πλαίσιο του πρώτου αυτοκινήτου, το οποίο είχε υποστεί ζημιά μετά από ατύχημα τον Ιούνιο του 1940. Το συγκεκριμένο αυτοκίνητο χρησιμοποιήθηκε από τον ίδιο και τον πατέρα του, Ferdinand, ως προσωπικό τους αυτοκίνητο έως και το 1947, χρονιά που ανακατασκευάστηκε και ολοκληρώθηκε ο σχεδιασμός του από τον νεαρό τότε Ιταλό Pinin Farina.

Το 1998 η Porsche παρουσίασε το Type 356 roadster, no. 1 στους δρόμους του Innsbruck, με το Type 64 να βρίσκεται δίπλα του. Έναν χρόνο μετά, το αυτοκίνητο πουλήθηκε στον Αυστριακό οδηγό Otto Mathe, ο οποίος συμμετείχε με αυτό σε διάφορους αγώνες. Το αυτοκίνητο έμεινε στην κατοχή του μέχρι τον θάνατό του το 1995. Το 1997 πουλήθηκε στον Thomas Gruber, ο οποίος συμμετείχε με αυτό σε διάφορα events. Πριν από περίπου 10 χρόνια από σήμερα, το αυτοκίνητο πουλήθηκε στον τέταρτο ιδιοκτήτη τους, ο οποίος πλέον αποφάσισε με την σειρά του να το πουλήσει.

Το αυτοκίνητο θα βγει σε δημοπρασία την ερχόμενη εβδομάδα στο περιθώριο του φετινού Pebble Beach, με τον οίκος δημοπρασιών RM Sotheby’s να εκτιμά πως θα πιάσει τιμή μεγαλύτερη των 20 εκατομμυρίων δολαρίων.