2011, 2013, 2015, 2017 και 2019. Αυτή ήταν η πέμπτη νίκη του Sebastian Vettel στον αγώνα της Σιγκαπούρης, και η πρώτη για φέτος, η οποία ήρθε μετά από 392 ημέρες και 22 αγώνες, όταν είχε πάρει την καρό σημαία στον αγώνα του Βελγίου το 2018. Αυτή ήταν η 53η νίκη του Γερμανού, η 3η φετινή νίκη της Ferrari και ήρθε μέσω της στρατηγικής της ιταλικής εταιρίας, η οποία τον ανέβασε από την τρίτη θέση στην πρώτη, μετά το ένα -και μοναδικό- pit stop όλων των οδηγών της πρώτης δεκάδας.
Παράλληλα, με τη δεύτερη θέση του Charles Leclerc, η ιταλική ομάδα πανηγύρισε το πρώτο της φετινό “1-2”, το οποίο είναι και το πρώτο που πετυχαίνει μια ομάδα στην πίστα της Σιγκαπούρης από το 2008 που μπήκε στο καλεντάρι της Formula 1. Το προηγούμενο 1-2 το είχε πετύχει η Ferrari το 2017 στην Ουγγαρία. Το βάθρο συμπληρώθηκε από τον Max Verstappen, o οποίος στο τελευταίο σκέλος του αγώνα πάλεψε με τον Lewis Hamilton για να πάρει τελικά το έκτο βάθρο της φετινής χρονιάς.
Και οι δύο Mercedes έμειναν εκτός βάθρου, με τον Lewis Hamilton να τερματίζει στην τέταρτη θέση, ενώ ο Valtteri Bottas στην πέμπτη. Η πρώτη δεκάδα συμπληρώθηκε από τους Alexander Albon, Lando Norris, Pierre Gasly, Nico Hulkenberg και Antonio Giovinazzi.
Με το σβήσιμο των κόκκινων φώτων, ο Vettel δεν έδειχνε ότι θα μπορούσε να διεκδικήσει τη νίκη, καθώς ο Leclerc ακολουθούσε αργό ρυθμό και ρύθμιζε την απόσταση από τον Lewis Hamilton, καθώς όλοι οι οδηγοί της πρώτης δεκάδας φρόντισαν την “υγεία” των ελαστικών τους, για να μπορέσουν να ακολουθήσουν στρατηγική ενός pit stop.
Αλλά με τον Nico Hulkenberg να ανοίγει το “παράθυρο” των pit stops, εξαιτίας ενός κλαταρισμένου ελαστικού μετά από επαφή με τον Carlos Sainz, η Ferrari επέλεξε να φωνάξει πρώτα τον Vettel για να τον προστατεύσει, καθώς ήταν ο πιο ευάλωτος. Αυτή η επιλογή δούλεψε, με τον Γερμανό να επιστρέφει στην πίστα ελάχιστα μπροστά από τη Renault.
Ο τρόπος που Vettel πήρε τα ηνία και η αντίδραση του Leclerc
Αλλά ο ρυθμός του με φρέσκια σκληρή γόμα της Pirelli, εξανέμισε τις ελπίδες του Leclerc για κάτι καλύτερο από την δεύτερη θέση, παρότι μπήκε για το δικό του pit stop στον επόμενο γύρο. Ο Leclerc αμφισβήτησε την απόφαση της Ferrari, αλλά κανείς στην ιταλική ομάδα δεν περίμενε ότι ο Vettel θα κέρδιζε 3,9 δευτ. σε έναν γύρο. Ο νεαρός Μονεγάσκος ζήτησε από την ομάδα του να του δώσουν μεγαλύτερη δύναμη, ώστε να μπορέσει να επιτεθεί στον Vettel, αλλά η ομάδα τελικά του είπε να κρατήσει τη θέση του και να φέρουν πίσω το “1-2”.
Ο αγώνας σημαδεύτηκε από τα τρία αυτοκίνητα ασφαλείας, εξαιτίας συμβάντων στην πίστα. Το πρώτο ήρθε μετά την σύγκρουση του George Russell με τον Romain Grojean, του Kimi Raikkonen με τον Daniil Kvyat, και της εγκατάλειψης του Sergio Perez.
Τα highlights
Οι δηλώσεις των οδηγών μετά τον αγώνα
Ταχύτερος γύρος
Ο Kevin Magnussen ήταν ο πιλότος που σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο με 1:42.301, αλλά επειδή ο πιλότος της Haas τερμάτισε εκτός 10άδας (17ος), και τον επιπλέον βαθμό δεν τον πήρε κανείς. Ο Valtteri Bottas σημείωσε χρόνο 1:43.534, ακολούθησαν οι Daniil Kvyat με 1:44.371, Charles Leclerc με 1:44.723 και Sebastian Vettel με 1:44.802.
Οδηγός της ημέρας
Επόμενος αγώνας
Το επόμενο Grand Prix θα πραγματοποιηθεί το ερχόμενο Σαββατοκύριακο στις 27 – 29 Σεπτεμβρίου στην Ρωσία και στην πίστα του Sochi.
Αποτελέσματα
Θέση | Οδηγός | Ομάδα | Γύροι | Χρόνος |
---|---|---|---|---|
1 | Sebastian Vettel | Ferrari | 61 | 1:58:33.667 |
2 | Charles Leclerc | Ferrari | 61 | +2.641 δευτ |
3 | Max Verstappen | Red Bull Racing Honda | 61 | +3.821 δευτ. |
4 | Lewis Hamilton | Mercedes | 61 | +4.608 δευτ |
5 | Valtteri Bottas | Mercedes | 61 | +6.119 δευτ. |
6 | Alexander Albon | Red Bull Racing Honda | 61 | +11.663 δευτ |
7 | Lando Norris | McLaren Renault | 61 | +14.769 δευτ. |
8 | Pierre Gasly | Scuderia Toro Rosso Honda | 61 | +15.547 δευτ. |
9 | Nico Hulkenberg | Renault | 61 | +16.718 δευτ |
10 | Antonio Giovinazzi | Alfa Romeo Racing Ferrari | 61 | +17.855 δευτ. |
11 | Romain Grosjean | Haas Ferrari | 61 | +35.436 δευτ. |
12 | Carlos Sainz | McLaren Renault | 61 | +35.974 δευτ. |
13 | Lance Stroll | Racing Point BWT Mercedes | 61 | +36.419 δευτ. |
14 | Daniel Ricciardo | Renault | 61 | +37.660 δευτ. |
15 | Daniil Kvyat | Scuderia Toro Rosso Honda | 61 | +38.178 δευτ. |
16 | Robert Kubica | Williams Mercedes | 61 | +47.024 δευτ. |
17 | Kevin Magnussen | Haas Ferrari | 61 | +86.522 δευτ. |
NC | Kimi Räikkönen | Alfa Romeo Racing Ferrari | 49 | Εγκατέλειψε |
NC | Sergio Perez | Racing Point BWT Mercedes | 42 | Εγκατέλειψε |
NC | George Russell | Williams Mercedes | 34 | Εγκατέλειψε |
Βαθμολογία οδηγών
Θέση | Οδηγός | Ομάδα | Βαθμοί |
---|---|---|---|
1 | Lewis Hamilton | Mercedes | 296 |
2 | Valtteri Bottas | Mercedes | 231 |
3 | Charles Leclerc | Ferrari | 200 |
4 | Max Verstappen | Red Bull Racing Honda | 200 |
5 | Sebastian Vettel | Ferrari | 194 |
6 | Pierre Gasly | Scuderia Toro Rosso Honda | 69 |
7 | Carlos Sainz | McLaren Renault | 58 |
8 | Alexander Albon | Red Bull Racing Honda | 42 |
9 | Daniel Ricciardo | Renault | 34 |
10 | Daniil Kvyat | Scuderia Toro Rosso Honda | 33 |
11 | Nico Hulkenberg | Renault | 33 |
12 | Lando Norris | McLaren Renault | 31 |
13 | Kimi Räikkönen | Alfa Romeo Racing Ferrari | 31 |
14 | Sergio Perez | Racing Point BWT Mercedes | 27 |
15 | Lance Stroll | Racing Point BWT Mercedes | 19 |
16 | Kevin Magnussen | Haas Ferrari | 18 |
17 | Romain Grosjean | Haas Ferrari | 8 |
18 | Antonio Giovinazzi | Alfa Romeo Racing Ferrari | 4 |
19 | Robert Kubica | Williams Mercedes | 1 |
20 | George Russell | Williams Mercedes | 0 |
Βαθμολογία κατασκευαστών
Θέση | Ομάδα | Βαθμοί |
---|---|---|
1 | Mercedes | 527 |
2 | Ferrari | 394 |
3 | Red Bull Racing Honda | 289 |
4 | McLaren Renault | 89 |
5 | Renault | 67 |
6 | Scuderia Toro Rosso Honda | 55 |
7 | Racing Point BWT Mercedes | 46 |
8 | Alfa Romeo Racing Ferrari | 35 |
9 | Haas Ferrari | 26 |
10 | Williams Mercedes | 1 |