Test Drive: Πρώτη δοκιμή του Volkswagen Passat facelift

Σχετικά άρθρα

Έχουν περάσει 50 μήνες από τη στιγμή που η Volkswagen παρουσίασε την τελευταία γενιά του Passat και παρότι η συγκεκριμένη κατηγορία δεν βρίσκεται στις πιο ένδοξες μέρες της, τόσο στην Ευρώπη, όσο και στην Ελλάδα, το μεσαίο sedan της γερμανικής εταιρίας είναι το παγκόσμιο best-seller στην κατηγορία του. Συνολικά, από το 1973 έχει περισσότερες από 30 εκατομμύρια πωλήσεις σε όλο τον κόσμο, και αποτελεί σημείο αναφοράς στην κατηγορία του για σχεδόν πέντε δεκαετίες. Αντίστοιχη είναι η επιτυχία του μοντέλου και στη χώρα μας, με περισσότερες από 20.000 πωλήσεις σε ιδιώτες ή εταιρικούς στόλους την τελευταία δεκαπενταετία που το καθιστούν ένα από τα best-sellers της ελληνικής αγοράς.

Παρότι τα κάθε λογής SUV καταλαμβάνουν πλέον τη μερίδα του λέοντος στις συνολικές πωλήσεις σε κάθε χώρα της Ευρώπης, αρκετές εταιρίες θεωρούν ότι τα sedan είναι “die hard” μοντέλα. Έτσι, η Volkswagen τον περασμένο Φεβρουάριο παρουσίασε το facelift του Passat, του οποίου η πανελλήνια παρουσίασε έγινε χθες στην Αττική. Πριν συνεχίσω, ένα εύλογο ερώτημα του γεννάται είναι αν θα υπάρξει επόμενη -ένατη- γενιά για το Passat, καθώς το μέλλον των μεσαίων sedan φαίνεται αβέβαιο. Και ενώ δεν υπήρξε επίσημη απάντηση από τα χείλη των υπευθύνων κατά την διάρκεια της παρουσίασης, φαίνεται ότι την απάντηση την έχει δώσει ήδη η εταιρία, καθώς πριν ένα χρόνο ανακοίνωσε επίσημα ότι η Skoda θα παράγει το Passat στη Τσεχία από το 2023, χρόνος που συμπίπτει με το τέλος του κύκλου ζωής της τρέχουσας γενιάς.

Όνομα

Η άχρηστη πληροφορία της ημέρας έχει να κάνει με την ονομασία του μοντέλου, όπου Passat στα γερμανικά σημαίνει εμπορικοί άνεμοι, οι οποίοι είναι η επικρατούσα μορφή των ανατολικών ανέμων σε τροπικές περιοχές, κοντά στον ισημερινό της Γης, και στο κατώτερο τμήμα της ατμόσφαιρας της Γης, στην τροπόσφαιρα.

Εμφάνιση

Η τελευταία γενιά του Passat έχει τον πιο upmarket χαρακτήρα στην ιστορία του μοντέλου, ο οποίος το τοποθετήσει στην κορυφή της κατηγορία του, αλλά πιο κάτω από το A4, ώστε να αποφευχθεί ο εσωτερικός ανταγωνισμός.

Έτσι, πιστή στη φιλοσοφία της, η Volkswagen έχει εξελίξει και εκμοντερνίσει το σχεδιασμό του Passat, χωρίς να αλλάζει δραστικά την εμφάνιση του μοντέλου στο facelift του. Ο εμπρός και πίσω προφυλακτήρας, η μάσκα και το λογότυπο Passat, που βρίσκεται τώρα στο κέντρο του πίσω μέρους, έχουν επανασχεδιαστεί, ενώ τα νέα φωτιστικά σώματα είναι LED από την βασική έκδοση και διαθέτουν LED φώτα ημέρας. LED είναι τόσο τα φώτα ομίχλης, όσο και τα πίσω φώτα.

Βασίζεται στην επιμηκυμένη έκδοση της MQB πλατφόρμας, με τις εξωτερικές διαστάσεις να μην έχουν αλλάξει, παρά μόνο το μήκος, το οποίο είναι κατά 8 χλστ. μεγαλύτερο, εξαιτίας -αποκλειστικά- του νέου εμπρός προφυλακτήρα. Έτσι, το μήκος του αγγίζει τα 4.775 χλστ., το πλάτος τα 1.832 χλστ., και το ύψος τα 1.456 χλστ., όντας πρακτικά ταυτόσημες με το μοντέλο της Audi, το οποίο μετράει 4.726×1.842×1.427 χλστ. στις αντίστοιχες διαστάσεις. Από την άλλη, το μεταξόνιο του Passat αγγίζει τα 2.791 χλστ., και είναι 29 χλστ. μικρότερο από του Α4.

Με το facelift, η γερμανική εταιρία έχει προσθέσει τρία νέα χρώματα στην παλέτα του Passat και αυτά είναι το: Lapiz Blue, το Bottlegreen και το Sea Shell Gold. Επιπλέον, οι επιλογές ζαντών αλουμινίου 17, 18 και 19 ιντσών έχουν νέα σχέδια και διευρύνουν τις επιλογές σου για την ολοκλήρωση του επιθυμητού αισθητικού αποτελέσματος.

Εσωτερικό

Περνώντας στην καμπίνα, το ανανεωμένο Passat ξεχωρίζει από τις καινούργιες επενδύσεις, τα καινούργια διακοσμητικά στις πόρτες, τα ανανεωμένα χρώματα, τα καινούργια όργανα και το επίσης καινούργιο πολυλειτουργικό τιμόνι. Στο ταμπλό και στην θέση του αναλογικού ρολογιού υπάρχει πλέον το λογότυπο του Passat με backlit φωτισμό. Στη βάση της κεντρικής κονσόλας υπάρχει ένας μεγάλος, ανοικτός χώρος αποθήκευσης με προαιρετικό χώρο για την ασύρματη φόρτιση του smartphone, ο οποίος είναι σχετικά δυσπρόσιτος και θα σε κάνει να την χρησιμοποιήσεις σπάνια.

Ο σχεδιασμός της κονσόλας είναι τυπικός γερμανικός με απλές, αυστηρές και συντηρητικές γραμμές. Είναι, όμως, εξαιρετικά σύγχρονος καθώς υπάρχουν δύο μεγάλες οθόνες, μια για τον ψηφιακό πίνακα οργάνων (Active Info Display) και μια για το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας, που τη νύχτα δημιουργούν μια ενιαία εικόνα με τα φωτιζόμενα κουμπιά στο πολυλειτουργικό τιμόνι και τον ατμοσφαιρικό φωτισμό (με τα έως και 30 χρώματα), να δημιουργήσουν μια φωτεινή, άρτια αισθητικά και λειτουργική πλατφόρμα παροχής πληροφοριών.

Η κονσόλα δεν έχει κλίση προς τον οδηγό και στο πάνω μέρος της διαθέτει μια χαρακτηριστική γραμμή που διατρέχει όλο το πλάτος της, μπροστά από τον συνοδηγό μέχρι τον οδηγό, δείχνοντας ότι πρόκειται για έναν συνεχόμενο αεραγωγό. Η τρίτη γενιά του Modular Infotainment Matrix (MIB3) παρουσιάζεται επίσημα στο ανανεωμένο Passat και φέρνει μαζί της μια σειρά από νέες λειτουργίες. Μία από αυτές είναι το We Connect App Wireless, δηλαδή ένα μενού που παρέχει άμεση πρόσβαση σε επιλεγμένες εφαρμογές smartphone μέσω της οθόνης του infotainment, συμπεριλαμβανομένης και της ασύρματης ενσωμάτωσης του Apple CarPlay, που είναι για πρώτη φορά διαθέσιμο σε μοντέλο της Volkswagen.

Εκτός από τις βελτιωμένες υπηρεσίες που έχουν σχέση με την πλοήγηση με πληροφόρηση πραγματικού χρόνου, το Volkswagen We και οι online υπηρεσίες του We Connect και του We Connect Plus καθιστούν νέες τεχνολογίες και υπηρεσίες διαθέσιμες μέσω του MIB3. Μάλιστα, περιλαμβάνουν υπηρεσίες ροής μουσικής (streaming), όπως “Apple Music” και TIDAL, καθώς και την ενσωμάτωση τεχνολογιών ενημέρωσης εφαρμογών, “φυσικό” φωνητικό έλεγχο εμπλουτισμένο με περιεχόμενο από το διαδίκτυο και τη μελλοντική εξατομίκευση των ρυθμίσεων του αυτοκινήτου που θα βασίζεται σε cloud. Ακόμα, για πρώτη φορά smartphones της Samsung μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως “κλειδί” για το ξεκλείδωμα και την εκκίνηση του Passat, καθιστώντας το παραδοσιακό κλειδί “άχρηστο”. Έτσι, παρέχονται προηγμένες δυνατότητες car sharing για τον οδηγό και τα μέλη της οικογένειάς του ή τους χρήστες ενός εταιρικού στόλου.

Το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας είναι βελτιωμένο σε σύγκριση με το pre-facelift μοντέλου, και προσφέρεται με οθόνες διαστάσεων 6,5″, 8″ και 9,2″. Η οθόνη διαθέτει αισθητήρα προσέγγισης ενσωματωμένο στην περιοχή κάτω από την οθόνη και μόλις αυτός εντοπίσει κίνηση του χεριού σου, φέρει σε πρώτο πλάνο τις κύριες λειτουργίες του ηχοσυστήματος, ώστε να μην αποσπάται η προσοχή του οδηγού από τον δρόμο. Η οθόνη του πίνακα οργάνων έχει υψηλή αντίθεση, είναι υψηλής ποιότητας, και υπάρχουν τρεις διαφορετικές διαμορφώσεις εμφάνισης της, οι οποίες μπορούν πλέον να επιλεγούν μέσω του νέου τιμονιού με το άγγιγμα ενός διακόπτη (View). Οι επιμέρους ρυθμίσεις μπορούν επίσης να γίνουν εύκολα με τη χρήση του συστήματος infotainmet.

Πιο κάτω υπάρχουν οι διακόπτες του αυτόματου κλιματισμού climatronic τριών ζωνών, ενώ στην βάση της κονσόλας και περιμετρικά του λεβιέ ταχυτήτων, θα βρεις το start/stop button, καθώς και το κουμπί για την επιλογή των προγραμμάτων οδήγησης. Η εργονομία ακολουθεί τα αυστηρά γερμανικά δεδομένα και δεν θα παραπονεθείς σε καμία περίπτωση. Υπάρχουν λίγοι διακόπτες, οι οποίοι βρίσκονται στην ιδανική απόσταση από τη θέση του οδηγού, ενώ στη βάση της κονσόλας θα βρεις και μια φωτιζόμενη θύρα USB-C.

Υπάρχουν αρκετοί αποθηκευτικοί χώροι και θήκες και τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι πολύ καλής ποιότητας, με το πάνω μέρος του ταμπλό να έχει επένδυση μαλακής υφής, με τη συναρμογή τους να είναι εξαιρετική. Συνολικά το εσωτερικό του Passat είναι αναβαθμισμένο, αλλά δεν θα έλεγα ότι παίρνει “άριστα 10”.

Οι χώροι του αυτοκινήτου δεν έχουν αλλάξει, με το Passat να είναι κορυφαίο. Θα φιλοξενήσει υπεράνετα 4 μεγαλόσωμους ενήλικες, με τους πίσω να μπορούν άνετα να κάτσουν σταυροπόδι. Το μεγάλο μεταξόνιο της MQB πλατφόρμας χαρίζει ιδιαίτερη ευρυχωρία και άνεση, με το εσωτερικό πλάτος να προσφέρει άπλετο χώρο για τα γόνατα των εμπρός επιβατών, παρά την ελαφρώς ογκώδης κονσόλα. Παρότι πρακτικά η δεύτερη σειρά καθισμάτων είναι σχεδιασμένη για δύο επιβάτες, στο κεντρικό πίσω κάθισμα θα βολευτεί επίσης άνετα ένας ενήλικας, χωρίς να κάνει κάποιες παραχωρήσεις στα πόδια, παρά το ψηλό τούνελ του πατώματος, και τους αεραγωγούς του κλιματισμού.

Κλείνοντας, ο πρακτικά ορθογώνιος χώρος αποσκευών έχει χωρητικότητα 586 λίτρα, άκρως εκμεταλλεύσιμα, ενώ είναι ελάχιστα πάνω από του μέσο όρο της κατηγορίας. Με την αναδίπλωση τους σε αναλογία 40/60 αυτός αυξάνεται στα 1.152 λίτρα, ενώ με την “τρύπα” του υποβραχιόνιου των πίσω καθισμάτων, μπορείς να μεταφέρεις και το snowboard ή τα πέδιλα του σκι σου.

Κινητήρες

Από πλευράς κινητήρων, το ανανεωμένο Passat προσφέρεται μια πλήρη γκάμα κινητήρων βενζίνης και πετρελαίου, ενώ υπάρχει και ένα plug-in υβριδικό σύνολο. Όλοι οι κινητήρες πληρούν τις απαιτήσεις των προδιαγραφών εκπομπής ρύπων Euro 6d-TEMP.

Έτσι, υπάρχει ο 1.500αρης TSI απόδοσης 150 ίππων, όπως και ο 2,0-λιτρος TSI απόδοσης 190 και 272 ίππων. Από την άλλη, υπάρχει ο 1.600άρης TDI κινητήρας, απόδοσης 120 ίππων και ο 2-λιτρος TDI Evo διαθέσιμος σε τρεις εκδόσεις, απόδοσης 150, 190 και 240 ίππων. Ο τελευταίος είναι καινούργιος, και κάνει το ντεμπούτο του στη γκάμα του Passat. Παράγει σημαντικά μικρότερα ποσά NOx από τον αντίστοιχο προκάτοχό του, διαθέτει σύστημα διπλού καταλυτικού μετατροπέα SCR και διπλή παροχή AdBlue για τη δραστική μείωση των εκπομπών ρύπων.

Στην κορυφή της γκάμας του νέου μοντέλου βρίσκεται η έκδοση Passat GTE. Πρόκειται για το πρώτο μιας νέας γενιάς plug-in υβριδικών μοντέλων της Volkswagen με σημαντικά μεγαλύτερη ηλεκτρική αυτονομία. Η μπαταρία του είναι αναβαθμισμένη κατά 31%, καθώς με χωρητικότητα 13 kWh μπορεί να κινηθεί αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια – σύμφωνα με τον κύκλο WLTP- για 56 χλμ., κάτι που σημαίνει η ηλεκτρική αυτονομία επαρκεί για περισσότερες καθημερινές μετακινήσεις. Στις μεγαλύτερες αποστάσεις και σε ταχύτητες πάνω από τα 140 χλμ./ώρα ο ισχυρός ηλεκτροκινητήρας υποστηρίζει τον οικονομικό κινητήρα βενζίνης (1.4 TSI), με την συνολική απόδοση του Passat GTE να αγγίζει τα 218 άλογα.

Τιμές

Το ανανεωμένο Passat είναι διαθέσιμο ήδη στη χώρα μας, με τις εκδόσεις εξοπλισμού να καλύπτουν κάθε επιθυμία και ανάγκη, καθώς λανσάρεται με μια νέα δομή επιπέδων εξοπλισμού. Η βασική έκδοση ονομάζεται πλέον Executive, ακολουθεί το επίπεδο εξοπλισμού Elegance, ενώ το κορυφαίο επίπεδο ονομάζεται R-Line, η οποία διαθέτει και τετρακίνηση.

Εκδόσεις Executive Elegance R-Line GTE
1.5 TSI ACT Evo 150ps   €27.300 €30.930  
1.5 TSI ACT Evo 150ps DSG   €31.450 €33.560  
2.0 TSI 190ps DSG     €36.870  
1.6 TDI 120ps DSG €27.300   €32.560  
2.0 TDI Evo 150ps DSG   €34.900    
2.0 TDI Evo 190ps DSG     €40.510  
1.4 TSI 218ps DSG        €53.700

Εξοπλισμός

Το Passat GTE διαθέτει πλούσιο βασικό εξοπλισμό, ο οποίος περιλαμβάνει όλα τα συστήματα IQ.DRIVE, μερικά εκ των οποίων είναι διαθέσιμα από την βασική έκδοση του μοντέλου. To IQ.DRIVE, η ομπρέλα των συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού της Volkswagen, συνδυάζει τεχνολογίες που οδηγούν προς την αυτόνομη οδήγηση.

Σε αυτές περιλαμβάνεται το νέο Travel Assist, με το Passat να είναι το πρώτο μοντέλο της Volkswagen που μπορεί να κινείται ημιαυτόνομα και με υποβοήθηση πρακτικά σε ολόκληρη την κλίμακα ταχυτήτων, από 0 έως 210 χλμ./ώρα (από τα 30 έως τα 210 χλμ./ ώρα όταν το κιβώτιο είναι χειροκίνητο).

Η Volkswagen έχει εξελίσσει τη διαισθητική λειτουργία καθώς και τις τεχνολογίες που λειτουργούν σε μεγάλο βαθμό αυτόματα. Το νέο Passat είναι το πρώτο Volkswagen παγκοσμίως με διαισθητικό τιμόνι, διαθέσιμο από την βασική έκδοση. Αυτό αναγνωρίζει το άγγιγμα του οδηγού παρέχοντας μια διαδραστική διασύνδεση για συστήματα όπως το Travel Assist.

Ακόμα, η καθοδήγηση λωρίδας με την υποβοήθηση λωρίδας (Lane Assist) έχει αναβαθμιστεί με τη χρήση μιας νέας πολύ-λειτουργικής κάμερας. Οι καινούργιοι LED matrix προβολείς βελτιώνουν επίσης την ασφάλεια και την άνεση και μετά το Touareg, το Passat είναι το πρώτο από τα υπόλοιπα μοντέλα της μάρκας που θα μπορεί να εξοπλιστεί με αυτούς. Τέλος, συναντάμε και τα: predictive cruise control, emergency steering assist, trailer assist και park assist.

Στον δρόμο

Κατά την παρουσίαση του μοντέλου, είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε τον 1.600άρη TDI κινητήρα πετρελαίου με τα 120 άλογα, και τον 1.500άρη TSI Εvo κινητήρα βενζίνης με τα 150 άλογα. Συνολικά, η απόσταση που διανύσαμε ήταν περίπου 100 χλμ., και μέσα από αυτά φάνηκε ότι η συμπεριφορά του μοντέλου έχει μείνει απαράλλαχτη, παρέχοντας τα ίδια υψηλά επίπεδα άνεσης με το pre-facelift μοντέλο. Εξάλλου το Passat, ως οικογενειακό μοντέλο, έχει σαφή προσανατολισμό στην άνεση των επιβατών και όχι οποιαδήποτε ευχαρίστηση του οδηγού, και δεν χρειάζονταν ιδιαίτερες τροποποιήσεις.

Εν τάχει να σου θυμίσω ότι εμπρός υπάρχουν γόνατα MacPherson και στον πίσω άξονα πολλαπλοί σύνδεσμοι. Η ρύθμιση της ανάρτησης εξασφαλίζει ιδανική απόσβεση τόσο των εγκάρσιων όσο και των πλευρικών δυνάμεων, ενώ οι 17άρες ζάντες που διέθεταν τα αυτοκίνητα και τα ελαστικά διαστάσεων 215/55, θεωρώ ότι δένουν ιδανικά με τον χαρακτήρα του μοντέλου.

Η οδηγική συμπεριφορά του Passat είναι αρκετά ασφαλής και στιβαρή, ενώ είναι ξεκάθαρο ότι το αυτοκίνητο αρέσκεται να κάνει ταξίδια, καλύπτοντας με χαρακτηριστική ευκολία μεγάλες αποστάσεις. Έχει πολύ στρωτή συμπεριφορά, χωρίς να ενοχλούν καθόλου οι ανωμαλίες του οδοστρώματος, με την ρύθμιση των αναρτήσεων να είναι σχετικά μαλακή. Γι’αυτό, αν το πιέσεις ίσως δεις κάποιες κλίσεις στις στροφές, χωρίς ωστόσο να είναι μεγαλύτερες από τις αναμενόμενες. Στην κακή άσφαλτο της Αττικής θα φιλτραριστεί η πλειοψηφία των κραδασμών στο εσωτερικό, χωρίς να νιώσεις ποτέ ότι κοπανάει. Η ποιότητα κύλισης είναι σεμιναριακού επιπέδου και ίσως η καλύτερη μεταξύ των μοντέλων της VW, εκτός από το Touareg. H ηχομόνωση βρίσκεται σε πολύ υψηλά επίπεδα, καθώς όταν κλείνεις τις πόρτες, πρακτικά απομονώνεσαι από το εξωτερικό περιβάλλον.

Η αίσθηση του τιμονιού θα μπορούσε να ήταν λίγο καλύτερη, καθώς νιώθεις λίγο αποκομμένος στο τι κάνουν οι εμπρός τροχοί, ενώ δεν είναι και το πιο άμεσο στην μεταφορά των εντολών σου. Ο κύκλος στροφής του φτάνει σχεδόν τα 11,7 μέτρα, και σε κάποιες περιπτώσεις θα χρειαστείς μια επιπλέον μανούβρα.

Το αυτοκίνητο διαθέτει τρία προγράμματα οδήγησης (Normal, Eco και Sport) και ένα στο οποίο μπορείς να ρυθμίσεις την αίσθηση του τιμονιού, την απόκριση του πεντάλ του γκαζιού και την λειτουργία του air condition σύμφωνα με τις δικές σου προτιμήσεις. Αυτά μπορούν να επιλεχθούν από το κουμπί στην κονσόλα ή μέσα από το μενού. Στην πράξη και στην λειτουργία Sport, ο κινητήρας έχει αρκετά καλή απόκριση, με τις εν κινήσει επιδόσεις να είναι “δυνατές”. Αντιθέτως στη λειτουργία Eco ο κινητήρας είναι σαφέστατα πιο υποτονικός και ενδεικνύεται για οικονομία στο καύσιμο.

Θετικά σχόλια αποκομίζει η λειτουργία του βενζινοκινητήρα, ο οποίος είναι αρκετά γραμμικός, εμφανίζοντας ελαστικότητα από αρκετά χαμηλά, αλλά έχει πλούσια δύναμη και ροπή μέχρι τις 5.800 σ.α.λ. Στο ίδιο μήκος κύματος και ο πετρελαιοκινητήρας, αν και θα πρέπει να περάσεις τις 1.800 σ.α.λ. για να μπει στο ιδανικό εύρος λειτουργίας. Σαν κλασικός πετρελαιοκινητήρας έχει μικρό εύρος λειτουργίας, καθώς πάνω από τις 3.500 σ.α.λ. δεν θα νιώσεις κανένα τράβηγμα. Είναι ήσυχος και χωρίς κραδασμούς, ενώ μόνο όταν πιεστεί θα καταλάβεις ότι οδηγείς έναν πετρελαιοκινητήρα.

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Τα ηλεκτρικά θα κοστίζουν λιγότερο από αυτά με κινητήρες εσωτ. καύσης το 2027, αλλά θα έχουν πολύ μεγαλύτερο κόστος επισκευής

Το κόστος κατασκευής των ηλεκτρικών αυτοκινήτων μειώνεται ταχύτερα από ό,τι αναμένει η Ford και σύμφωνα με την πρόβλεψη της Gartner, μιας αμερικανικής εταιρείας τεχνολογικής...

Η Renault δεν θα προσφέρει μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα από το 2030

Στις αρχές του 2022 η Renault είχε ανακοινώσει πως έως το 2030 η εταιρία θα μεταμορφωθεί σε μια αμιγώς ηλεκτρική εταιρία για την αγορά...

Η κατήγορος του Christian Horner έκανε επίσημη καταγγελία στη FIA

Νέο κεφάλαιο στην υπόθεση Christian Horner, με την γυναίκα κατήγορο να έχει κάνει επίσημη καταγγελία για τη συμπεριφορά του στη FIA, ενώ ετοιμάζεται να...
Autoblog.gr