Η VW έχει θέλει να αφήσει πίσω του το Dieselgate, αλλά αυτό δεν σημαίνει πως βάζsει τους diesel κινητήρες στο χρονοντούλαπο. Αντιθέτως. Ο Sebastian Willmann, ο επικεφαλής ανάπτυξης diesel κινητήρων του VW Group, σε πρόσφατη συνέντευξή του ξεκαθάρισε πως οι πετρελαιοκινητήρες είναι μέρος του μέλλοντος της εταιρίας, μιας και αυτοί έχουν ακόμη πολλά χρόνια ζωής. Μεταξύ άλλων είπε:

Οι πετρελαιοκινητήρες θα συνεχίσουν να αποτελούν μέρος της σειράς των προσφερόμενο κινητήρων της Volkswagen στο μέλλον. Το diesel ήταν πάντα οικονομικό, αλλά είναι επίσης και απολύτως καθαρό.

Οι πετρελαιοκινητήρες είναι πολύ δημοφιλής στους πελάτες λόγω της μακροζωίας τους και είναι συχνό κάποιος να διανύει 400.000 και 500.000 χιλιόμετρα με ένα diesel μοντέλο.

Τα αυτοκίνητα με τη νέα τεχνολογία μείωσης των εκπομπών (διπλούς SCR καταλύτες, AdBlue, ήπιο υβριδικό σύστημα), εκπέμπουν πολύ λιγότερο NOx. Τα μοντέλα μας βρίσκονται στο ίδιο επίπεδο με αυτό των καλύτερων ανταγωνιστών μας.

Επίσης, σε σύγκριση με τους βενζινοκινητήρες, οι πετρελαιοκινητήρες, στα μεγαλύτερα και βαρύτερα οχήματα, όπου οι οδηγοί θέλουν μεγάλη αυτονομία, μεγαλύτερη ροπή και ενδεχομένως να ρυμουλκούν κάποιο τροχόσπιτο ή κάτι άλλο, το diesel εξακολουθεί να είναι ο πιο αποδοτικός τύπος κίνησης αυτές τις μέρες.

Ο Willmann είπε πως ο νέος 2.0 TDI EA288 Evo κινητήρας που ανέπτυξαν, θα τοποθετηθεί στο νέο Golf και στο Passat (ήδη διαθέσιμος στα A6 και A7) και θα προσφέρεται σε τρεις εκδόσεις ιπποδύναμης, από 136 έως 204 άλογα.

Σε σύγκριση με τον προκάτοχό του, ο νέος κινητήρας καταναλώνει 0,4 λίτρα πετρέλαιο λιγότερο ανά 100 χλμ. εκπέμποντας 10 γρ/χλμ λιγότερο CO2.