Η General Motors κατέθεσε μήνυση εναντίον της Fiat Chrysler και των πρώην στελεχών της, κατηγορώντας την πως δωροδόκησε υψηλά ιστάμενους στο United Auto Workers (UAW), το συνδικάτο Αμερικανών και Καναδών εργαζομένων στις αυτοκινητοβιομηχανίες, προκειμένου να λάβει ευνοϊκότερους όρους στις διαπραγματεύσεις εργασίας, οφέλη στους μισθούς και στις εργασιακές πρακτικές.

Αυτή η μήνυση σκοπεύει να φέρει την FCA προ των ευθυνών της για τη ζημιά που προκάλεσαν οι ενέργειές της στην εταιρεία μας και για να εξασφαλίσει ισότιμους όρους ανταγωνισμού,

δήλωσε ο Craig Glidden, γενικός σύμβουλος της GM, η οποία υποστηρίζει πως η Fiat Chrysler “κατέστρεψε” τις συλλογικές διαπραγματευτικές συμφωνίες μεταξύ της GM και του UAW το 2009, το 2011 και το 2015, καταβάλλοντας εκατομμύρια δολάρια σε δωροδοκίες.

Η FCA ήταν ο σαφής χορηγός εκτεταμένων αδικημάτων, καταβάλλοντας εκατομμύρια δολάρια σε δωροδοκίες για να αποκτήσει οφέλη, παραχωρήσεις και πλεονεκτήματα στη διαπραγμάτευση, εφαρμογή και διαχείριση των συμβάσεων εργασίας, με την πάροδο του χρόνου,

ανέφερε σε δήλωσή της η GM. Η GM τονίζει ότι η δωροδοκία της FCA προς την UAW, της έχει κοστίσει δισεκατομμύρια και διαμηνύει ότι θα διεκδικήσει “σημαντικές αποζημιώσεις”. Στην μήνυσή της, η GM υποστηρίζει πως ο Sergio Marchionne, ο πρώην διευθύνων σύμβουλος της FCA, ο οποίος πέθανε πέρυσι το καλοκαίρι, ήταν “ο κεντρικός φορέας στη σύλληψη, στην εκτέλεση και στην υποστήριξη αυτής της δόλιας δραστηριότητας”.

Η FCA πληρώνει κατά μέσο όρο, 8 δολάρια λιγότερο ανά ώρα σε κάθε υπάλληλό της, σε σύγκριση με την GM. Μετά την δημοσιοποίηση της μήνυσης, ο πρόεδρος του UAW, Gary Jones, παραιτήθηκε, αφού το συνδικάτο εξέδωσε κατηγορίες τόσο εναντίον του, όσο και κατά του Vance Pearson.

Η μήνυση κατατίθεται σε μια ευαίσθητη στιγμή για τη Fiat Chrysler, καθώς ετοιμάζεται να ολοκληρώσει τη συγχώνευση με την PSA και διαπραγματεύεται τετραετή σύμβαση με το UAW.

Είμαστε άναυδοι από αυτή τη μήνυση, τόσο από το περιεχόμενο όσο και από τη στιγμή που κατατέθηκε. Μπορούμε μόνο να υποθέσουμε ότι αυτό είχε σαν στόχο να διαταράξει την πρόταση συγχώνευσης με την PSA καθώς και τις διαπραγματεύσεις μας με το UAW,

ανέφερε η Fiat Chrysler σε ανακοίνωση της.

Η GM ήρθε αντιμέτωπη με την πιο μακρά απεργιακή κινητοποίησή του τελευταίου μισού στις ΗΠΑ, με τους υπαλλήλους της να απεργούν για 40 ημέρες, με την GM να συμφωνεί να τους δώσει περισσότερα, ενώ η απεργία κόστισε στην εταιρία 3 δισ. δολάρια.