Η KBA, η γερμανική αρχή ασφάλειας οχημάτων, διερευνά ένα ύποπτο λογισμικό που εντόπισε σε χιλιάδες Mercedes A-Class και B-Class, που εξοπλίζονται με 1.500 κ.εκ diesel κινητήρες που προέρχονται από τη Renault. Η γαλλική εταιρία αρνείται πως οι κινητήρες της διαθέτουν παράνομο λογισμικό χειραγώγησης των εκπομπών ρύπων, μιας και όπως αναφέρει, η Mercedes ήταν υπεύθυνη για το λογισμικό των κινητήρων που τοποθετήθηκαν στα μοντέλα της.

Μένει να δούμε εάν τελικά ανακοινωθεί ανάκληση και αν η Mercedes τιμωρηθεί με πρόστιμο για ακόμη μια φορά. Τον περασμένο Σεπτέμβριο η εισαγγελία της Στουτγάρδης, έκανε γνωστό πως η Daimler, μητρική εταιρία της Mercedes-Benz, καλείται να πληρώσει πρόστιμο ύψους 870 εκατ. ευρώ, επειδή έθεσε σε κυκλοφορία στην αγορά από το 2008 οχήματα που δεν πληρούσαν τα νόμιμα πρότυπα για τις εκπομπές ρύπων, αφού εξοπλιζόταν με παράνομα λογισμικά που χειραγωγούσαν τις εκπομπές ρύπων των diesel μοντέλων της.

Οι εισαγγελείς, που ξεκίνησαν ποινική δίωξη κατά της εταιρίας από τις αρχές του 2019, διαπίστωσαν ότι η μητρική εταιρία της Mercedes-Benz, πούλησε περίπου 684.000 οχήματα που δεν συμμορφώνονταν με τους κανονισμούς για τις εκπομπές ρύπων.

Επιπλέον, η Daimler είναι αντιμέτωπη με ελέγχους και από τις αρμόδιες αρχές των ΗΠΑ, καθώς η Υπηρεσία Περιβαλλοντικής Προστασίας (EPA) της χώρας ζήτησε από τη Mercedes-Benz να δώσει εξηγήσεις για τα επίπεδα εκπομπών σε ορισμένα από τα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητά της.

Η ιστορία ξεκίνησε το 2017, όταν οι Γερμανοί εισαγγελείς ξεκίνησαν να ερευνούν 280.000 E-Class και C-Class, τα οποία όπως αποδείχτηκε διάθεταν παράνομο λογισμικό που αποσκοπούσε στην χειραγώγηση των εκπομπών ρύπων κατά την διαδικασία της επίσημης μέτρησης τους.

Μέχρι σήμερα η Daimler έχει ανακαλέσει περισσότερα από 3,1 εκατομμύρια μοντέλα της Mercedes-Benz, λόγω παράνομων λογισμικών, ενώ η Ε.Ε την κατηγορεί μαζί με την BMW και το VW Group για σύσταση καρτέλ.

Στις σχετικές ειδήσεις η Mercedes ανακοίνωσε πως δεν θα έχει παρουσία στην έκθεση της Νέας Υόρκης που θα διεξαχθεί τον Απρίλιο του 2020, ως μέρος μιας μεγαλύτερης προσπάθειας μείωσης των δαπανών της. Επίσης είναι αρκετά πιθανό η Mercedes να μην έχει παρουσία ούτε και στην έκθεση του Λος Άντζελες που θα διεξαχθεί τον Νοέμβριο του 2020. Απούσα από την έκθεση της Νέας Υόρκης του 2020 θα είναι και η BMW.