10 hot hatchbacks από την Toyota

Σχετικά άρθρα

Δεν έχει περάσει ούτε ένας μήνας από τότε που η Toyota παρουσίασε το νέο GR Yaris. Το νέο ιαπωνικό hot hatchback έχει όλα εκείνα τα στοιχεία που θα το κάνουν να αποκτήσει μια θέση στην βίβλο της αυτοκίνησης ως ένα από τα καλύτερα αυτοκίνητα που κατασκευάστηκαν ποτέ. Ωστόσο δεν είναι το πρώτο υπέροχο hot hatchback μοντέλο της ιαπωνικής εταιρίας και στο ακόλουθο άρθρο θα θυμηθούμε ορισμένα από αυτά.

Toyota Starlet Turbo-S (EP71) 1986

Ξεκινάμε με το Toyota Starlet Turbo-S (EP71) του 1986 που κάτω από το καπό του φορά τον 2E-TELU 1.300άρη turbo κινητήρα απόδοσης περίπου 110 ίππων. Η Toyota είχε τοποθετήσει στο μοντέλο μια στοιχειώδης εκδοχή ενός προσαρμοστικού πλαισίου, επιτρέποντας στην ανάρτηση να προσαρμόζεται αναλόγως με την επιφάνεια του δρόμου. Και όλα αυτά το 1986. Υπήρχε επίσης και η Turbo-R έκδοση, η οποία ήταν ουσιαστικά το ίδιο αυτοκίνητο με το Turbo-S, αλλά με λιγότερο εξοπλισμό.

Toyota Starlet GT-Turbo Limited (EP82) 1992

To 1992 η Toyota παρουσίασε το Starlet GT-Turbo Limited που φορούσε την TEMS ανάρτηση (Toyota Electronic Modulated), που έκανε το ντεμπούτο της στο προκάτοχό του μοντέλου. Κάτω από το καπό του βρίσκεται ο τετρακύλινδρος 1.300άρης 4E-FTE κινητήρας που λόγω του turbo αποδίδει 135 άλογα. Η Limited έκδοση ξεχώριζε από το μηχανικό μπλοκέ διαφορικό.

Toyota Starlet GTSi 1994

Το 1994 η Toyota παρουσίασε το Starlet GTSi. Παρά τα 75 άλογα του, τα μόλις 800 κιλά του, επέτρεπαν στο μοντέλο να κάνει τα 0-100 χλμ/ώρα σε 10 δευτερόλεπτα.

Toyota Starlet Glanza V (EP91) 1996

Δύο χρόνια μετά το Starlet GTSi, η Toyota παρουσίασε το Starlet Glanza V. Αποτέλεσε τον διάδοχο των GT Turbo και Turbo-S μοντέλων και κάτω από το καπό του συναντάμε τον 1.300άρη 4E-FTE κινητήρα απόδοσης 140 ίππων. Η Toyota πρόσφερε στην αγορά και το Starlet Glanza S που η μόνη διαφορά με το Glanza V ήταν πως φορούσε ατμοσφαιρικό κινητήρα.

Toyota Yaris T-Sport (XP10) 2001

Το 2001 η Toyota κυκλοφόρησε στην αγορά το Yaris T-Sport. Ο τετρακύλινδρος 16βάλβιδος VVT-i κινητήρας του αποδίδει 105 άλογα με 145 Nm ροπής. Μπορεί τα άλογα να μην σου φαίνονται πολλά, αλλά το αυτοκίνητο ζυγίζει λιγότερο από 900 κιλά, οπότε καταλαβαίνεις πως ήταν γρήγορο για την εποχή του,

Το Toyota Yaris T-Sport ξεχώριζε από τα απλά Yaris χάρη στους νέους προφυλακτήρες, στις νέες ζάντες, ενώ στο εσωτερικό υπήρχαν σπορ καθίσματα, αλλά και αναλογικός πίνακας οργάνων, αντί για τον ψηφιακό πίνακα οργάνων των απλών εκδόσεων.

Toyota Yaris T-Sport Turbo (XP10) 2003

Η Toyota το 2003 παρουσίασε το Yaris T-Sport Turbo που κάτω από το καπό του υπάρχει ο 1500άρης turbo κινητήρας απόδοσης 150 ίππων με 200 Nm ροπής. Τα 0-100 χλμ/ώρα τα κάνει σε 7,9 δευτερόλεπτα, ενώ ξεχώριζε στιλιστικά χάρη στο νέο, επιθετικό bodykit και τις νέες ζάντες.

Toyota Yaris T-Sport (XP90) 2007

Το Yaris T-Sport επέστρεψε το 2007, με το αυτοκίνητο να αποδίδει 133 άλογα.

Toyota Vitz GRMN Turbo (NCP131) 2013

To 2013 η Toyota και η Gazoo Racing παρουσίασαν για την αγορά της Ιαπωνίας το Vitz GRMN Turbo. Φοράει επιθετικό εμπρός προφυλακτήρα με ενσωματωμένα LED φώτα ημέρας, αναβαθμισμένες πλαϊνές ποδιές, σπορ σύστημα εξάτμισης από τη GRMN, μεγάλο διαχύτη στο πίσω προφυλακτήρα και ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών της BBS, με ελαστικά διαστάσεων 215/45.

Ήταν διαθέσιμο αποκλειστικά στο άσπρο Super White II και στο μαύρο Black Mica χρώμα, ενώ μηχανικά φορά τον 1.500άρη turbo κινητήρα απόδοσης 152 ίππων με 205 Nm ροπής. Για την μετάδοση φροντίζει ένα πεντατάχυτο μηχανικό κιβώτιο ενώ το αυτοκίνητο διαθέτει πλήρως ρυθμιζόμενες αναρτήσεις και δισκόφρενα και στις τέσσερις άκρες του.

Στο εσωτερικό του οι αλλαγές είναι περιορισμένες και διαθέτει σπορ καθίσματα, δερμάτινο τριάκτινο τιμόνι με κόκκινες ραφές, αναβαθμισμένο πίνακα οργάνων και πετνάλ αλουμινίου. Η παραγωγή του περιορίστηκε σε μόλις 200 αυτοκίνητα.

Toyota Yaris GRMN (XP130) 2017

To Yaris GRMN ήταν μια από τις εκπλήξεις του 2017. Το τρίπορτο μοντέλο φορά τον 1.800αρη κομπρεσοράτο κινητήρας απόδοσης 212 ίππων στα 6.800 σ.α.λ με 250 Nm ροπής στις 5.000 σ.α.λ, με την κίνηση να περνά στον μπροστά άξονα μέσω ενός εξατάχυτου χειροκίνητου κιβωτίου.

Το βάρος του ανέρχεται στα 1.135 κιλά, με την εξάτμιση να είναι τοποθετημένη στο κέντρο. Τα 0-100 χλμ/ώρα τα κάνει σε 6,3 δευτερόλεπτα, με την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 230 χλμ/ώρα.

Διαθέτει επιθετικό bodykit, φουσκωμένα φτερά, αεροτομή και διαχύτη, με το όνομα GRMN να προέρχεται από τα αρχικά των λέξεων “Gazoo Racing Masters of the Nürburgring”. Οι ζάντες είναι 17″ της BBS, με το αυτοκίνητο να διαθέτει ειδικά γραφικά στο σώμα, bucket καθίσματα και τριάκτινο τιμόνι στο εσωτερικό, με την Toyota να έχει κάνει αλλαγές στο σύστημα διεύθυνσης, στο σύστημα πέδησης που διαθέτει τετραπίστονες δαγκάνες μπροστά με δίσκους 275mm, αλλά και στο σύστημα ανάρτησης (σκληρότερες και χαμηλότερες αναρτήσεις κατά 24 mm και παχύτερες αντιστρεπτικές), προκειμένου να βελτιώσει τον χειρισμό και την οδική του συμπεριφορά. Η παραγωγή του περιορίστηκε σε μόλις 400 μονάδες.

Toyota GR Yaris 2020

Και κάπως έτσι καταλήξαμε στις αρχές του έτους με την Toyota να παρουσιάσει το GR Yaris που κινείται από ένα ολοκαίνουργιο τρικύλινδρο 1.600αρη turbo κινητήρα, απόδοσης 261 ίππων και 360 Nm (272 άλογα και 370 Nm η ιαπωνική έκδοση) κάτι που τον καθιστά τον πιο δυνατό τρικύλινδρο κινητήρα στον κόσμο. Διαθέτει single scroll turbo, με την κυλινδροκεφαλή, το μπλοκ, τις βαλβίδες, τους αυλούς εισαγωγής και τα υπόλοιπα περιφερειακά να έχουν σχεδιαστεί ώστε να είναι σύμφωνα με τις προδιαγραφές της κατηγορίας WRC2 (R5).

Η κίνηση μεταφέρεται σε όλους τους τροχούς, αποκλειστικά μέσω ενός εξατάχυτου χειροκίνητου κιβωτίου, και σύμφωνα με την Toyota, το GR Yaris ολοκληρώνει το 0-100 χλμ/ώρα σε μόλις 5,5 δευτ, έχοντας τελική ταχύτητα 230 χλμ/ώρα (ηλεκτρονικά περιορισμένη). Το GR Yaris είναι τετρακίνητο, καθώς βασίζεται σε μια “υβριδική” πλατφόρμα, η οποία “παντρεύει” την GA-B του Yaris και την GA-C της νέας Corolla, γι’αυτό και στον πίσω άξονα φέρει ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων. 

Το σύστημα μόνιμης τετρακίνησης GR-FOUR 4WD προέρχεται από το RAV4, και μεταβάλει τη ροπή ανάμεσα στον εμπρός και τον πίσω άξονα. Ο οδηγός έχει τρεις επιλογές, την Normal που έχει κατανομή ισχύος 60:40 μπροστά/πίσω, την Sport που έχει κατανομή ισχύος 30:70 μπροστά/πίσω και την Trac με κατανομή ισχύος 50:50 μπροστά/πίσω.

Διάβασε επίσης

Τα 10 πιο συγκλονιστικά Toyota που έχουν υπάρξει

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Δύο νέα ηλεκτρικά παρουσίασε η Toyota στη Κίνα

Στην έκθεση του Πεκίνου η Toyota παρουσίασε τα bZ3C και bZ3X, δύο νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που θα κυκλοφορήσουν στην αγορά της Κίνας. Αποτελούν τις...