Η Waymo, η αμερικανική εταιρεία ανάπτυξης τεχνολογίας για αυτόνομη οδήγηση, είναι θυγατρική κατά 100% της Alphabet, αλλά ξεκίνησε ως project της Google, ενώ έγινε αυτόνομη εταιρεία τον Δεκέμβριο του 2016. Πρόσφατα, η Waymo εξασφάλισε χρηματοδότηση ύψους 2,25 δισ. δολαρίων, με τα αυτόνομα οχήματα της να έχουν διανύσει περισσότερα από 32 εκατομμύρια χλμ. σε πραγματικές συνθήκες και 20 δισ. χιλιόμετρα στον εξομοιωτή.

1

Σήμερα η εταιρία ανακοίνωσε ότι είναι έτοιμο το σύστημα αυτόνομης οδήγησης πέμπτης γενιάς. Η “σουίτα” αποτελείται από hardware και λογισμικό και σε σχέση με την προηγούμενη, προσφέρει ισχυρότερη επεξεργαστική ισχύ, που μπορεί να επεξεργαστεί περισσότερες ξεχωριστές καταστάσεις, ενώ το συνολικό κόστος ανά μονάδα είναι μειωμένο κατά 50%.

Η 5η γενιά της “Driver σουίτας” περιλαμβάνει νέους αισθητήρες LiDAR, οι οποίοι “διαβάζουν” περιμετρικά του αυτοκινήτου και δημιουργούν μια τρισδιάστατη εικόνα 360 μοιρών του περιβάλλοντος, σε ακτίνα 300 μέτρων.

Οι αισθητήρες LiDAR συνδυάζονται με νέες κάμερες και radar, που διαβάζουν με μεγαλύτερη λεπτομέρεια το περιβάλλον, με τον υπολογιστή να μπορεί να υπολογίσει την ταχύτητα και την απόσταση κινούμενων αντικειμένων, ακόμα και όταν επικρατούν κακές καιρικές συνθήκες, όπως βροχή, ομίχλη και χιόνι. Σύμφωνα με την Waymo, το σύστημά 5ης γενιάς μπορεί να διακρίνει πινακίδες σήμανσης ή κάποιον πεζό από απόσταση 500 μέτρων.

2

Εκτός του hardware, σημαντικά αναβαθμισμένο είναι και το software του νέου συστήματος, όπου οι developers της εταιρίας γράφουν συνεχώς νέες γραμμές κώδικα, έτσι ώστε το σύστημα να μπορεί να επεξεργαστεί και να καλύψει περισσότερα σενάρια. Επιπλέον, με το νέο hardware το σύστημα χρειάζεται να αξιοποιήσει κατάλληλα το μεγαλύτερο όγκο δεδομένων που παράγεται.

Το πέμπτης γενιάς σύστημα της εταιρίας έχει τοποθετηθεί πάνω σε ένα Jaguar I-Pace, με τους περισσότερους αισθητήρες να έχουν τοποθετηθεί σε ένα module πάνω στην οροφή του αυτοκινήτου, έτσι ώστε να δημιουργείται η περιμετρική εικόνα.