Η Nissan προειδοποίησε πως αναμένεται να παρουσιάσει σημαντικές απώλειες για το οικονομικό έτος Απρίλιος 2019 – Μάρτιος 2020, με τα λειτουργικά κέρδη της εταιρίας έως τον Μάρτιο του 220 να είναι 130 δισ. γιεν λιγότερα (1,12 δισ. ευρώ). Η καθαρή ζημιά, σύμφωνα με την εταιρία θα κυμανθεί μεταξύ 45 και 95 δισ. γιεν (390 – 820 εκατ. ευρώ)

Η Ιαπωνική εταιρία πούλησε 315.194 οχήματα τον περασμένο μήνα, μείωση 43% σε σχέση με πέρυσι. Κατά το έτος έως τον Μάρτιο του 2020, οι πωλήσεις οχημάτων της έφτασαν στο χαμηλό επίπεδο των εννέα ετών με περίπου 4,8 εκατομμύρια μονάδες, καθώς η πανδημία συσσωρεύει την πίεση στην δεύτερη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ιαπωνίας, η οποία είχε ήδη υποστεί πλήγματα από την πτώση των πωλήσεων και τη μείωση της κερδοφορίας.

Ωστόσο, οι πωλήσεις και τα κέρδη της Nissan είχαν μειωθεί ακόμη και πριν από το ξέσπασμα της πανδημίας, αναγκάζοντάς την να επιστρέψει σε ένα επιθετικό σχέδιο διαχείρισης, μετά την αποπομπή του πρώην ηγέτη της μάρκας Carlos Ghosn.

Η Nissan θα ανακοινώσει τα αναλυτικά οικονομικά στοιχεία στις 28 Μαΐου, τονίζοντας πως τα 90 δισ. γιεν (778 εκατ. ευρώ) από την αναμενόμενη μείωση των λειτουργικών της εσόδων προκλήθηκαν από τη μείωση των πωλήσεων αυτοκινήτων και ανταλλακτικών.

Η Nissan που αναζήτησε πιστωτική γραμμή ύψους 500 δισ. γεν (4,3 δισ. ευρώ) στις αρχές Απριλίου, θα ανακοινώσει μέσα στον Μάιο το αναλυτικό σχέδιο ανάκαμψης της που περιλαμβάνει απολύσεις, κλείσιμο δύο εργοστασίων της, μείωση του 10% της γκάμας των μοντέλων της, αλλά και μείωση του εξοπλισμού και των εκδόσεων των μοντέλων της. Οι περισσότερες περικοπές θέσεων εργασίας θα γίνουν στα κεντρικά γραφεία της Nissan σε Ηνωμένες Πολιτείες και Ευρώπη, προσφέροντας προγράμματα εθελουσίας εξόδου σε υπαλλήλους της άνω των 52 ετών. Το πρόγραμμα περικοπών δαπανών της Nissan θα εξοικονομήσει τουλάχιστον 4 δισ. ευρώ μέχρι το 2023.

Η ιαπωνική εταιρία έχει ήδη ανακοινώσει πως θα απολύσει 12.500 υπαλλήλους της παγκοσμίως, πουλά θυγατρική της για 1 δισ. δολάρια, ενώ ίσως καταργήσει και την Datsun.

Επίσης θα μειώσει τις μη ουσιώδεις δαπάνες, όπως τα περιττά ταξίδια, τα κίνητρα πωλήσεων και τις διαφημιστικές/προωθητικές εκδηλώσεις. Επίσης έχει ανακοινώσει πως η Infiniti αποχωρεί από την ευρωπαϊκή αγορά λόγω των ισχνών πωλήσεων και έτσι έχει ξεκινήσει να διερευνά εάν υπάρχει ενδιαφέρον να πουλήσει τα εργοστάσια της σε Ηνωμένο Βασίλειο και Ισπανία, ειδικά από την στιγμή που η ιαπωνική εταιρία βλέπει το μερίδιο αγορά της στην ευρωπαϊκή αγορά να μειώνεται και σήμερα να ανέρχεται στο 2,9%.