Τον Ιανουάριο του 2019, Volkswagen και Ford ανακοίνωσαν επίσημα πως ξεκινούν μια παγκόσμια συμμαχία, η οποία θα αξιοποιεί τα συγκριτικά πλεονεκτήματα των δύο κατασκευαστών αυτοκινήτων με σκοπό τη βελτίωση της ανταγωνιστικότητας, της καινοτομίας και της εξυπηρέτησης πελατών.

Από την πρώτη στιγμή οι δύο εταιρίες είχαν δηλώσει πως σκοπεύουν να αναπτύξουν από κοινού επαγγελματικά van και μεσαίου μεγέθους pickups για τις παγκόσμιες αγορές, ξεκινώντας από το 2022, με αυτά να διατηρούν τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα της κάθε μάρκας, ενώ πέρσι το καλοκαίρι ανακοινώθηκε ότι Volkswagen και η Ford διευρύνουν την συνεργασία στα αυτόνομα οχήματα, σε υπηρεσίες κινητικότητας και στα ηλεκτρικά οχήματα. Πιο συγκεκριμένα, η Ford θα χρησιμοποιήσει το Modular Electric Toolkit της Volkswagen, γνωστό και ως MEB πλατφόρμα, για να σχεδιάσει και να κατασκευάσει τα δικά της πλήρως ηλεκτρικά οχήματα από το 2023.

Από την πλευρά της, η Ford θα αναπτύξει ένα μεσαίου μεγέθους pickup που θα φορέσει τα σήματα της Volkswagen Commercial Vehicles σε επιλεγμένες αγορές. Αυτό σημαίνει ότι το νέο Ford Ranger θα δανείσει την πλατφόρμα και τα μηχανικά του μέρη του στο επερχόμενο VW Amarok.

Σήμερα, VW και Ford ανακοινώνουν δύο νέα κοινά projects, που αφορούν τα επαγγελματικά van. Πιο συγκεκριμένα, η Volkswagen Commercial Vehicles θα αναπτύξει ένα ελαφρύ επαγγελματικό delivery όχημα πόλης, που θα χρησιμοποιηθεί επίσης από τη Ford, ενώ η αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία θα σχεδιάσει και θα αναπτύξει ένα van ενός τόνου, που θα προσθέσει και η VW στη γκάμα της. Οι δύο εταιρίες δεν έδωσαν περισσότερες λεπτομέρειες, αλλά το delivery van πόλης θα μπορούσε να είναι το πρόσφατα αποκαλυφθέν VW Caddy, ενώ το van ενός τόνου θα μπορούσε να είναι το Ford Transit Custom επόμενης γενιάς.

Κλείνοντας, VW και η Ford δήλωσαν ότι ενδέχεται να ακολουθήσουν πρόσθετα projects, ενώ θα επενδύσουν και στην Argo AI, την εταιρεία αυτόνομης πλατφόρμας οχημάτων.