Το νέο Volkswagen Golf GTD φορά έναν 2,0-λιτρο TDI κινητήρα απόδοσης 200 ίππων και 400 Nm ροπής και προσφέρεται αποκλειστικά με το 7-τάχυτο αυτόματο διπλού συμπλέκτη, ενώ η κίνηση να μεταφέρεται στον εμπρός άξονα. Σύμφωνα με την γερμανική εταιρία, αυτός είναι ο καθαρότερος turbo diesel injection (TDI) κινητήρας που έχει τοποθετηθεί ποτέ σε ένα Golf, όντας παράλληλα ένας από τους καθαρότερους κινητήρες εσωτερικής καύσης στον κόσμο.

Η Volkswagen δηλώνει επανειλημμένως πως οι diesel κινητήρες της δεν έχουν πεθάνει, γι’αυτό και έχει ετοιμάσει έναν νέο 2.0 diesel κινητήρα με ήπιο υβριδικό σύστημα. Ο 2.0 TDI EA288 Evo κινητήρας, εξοπλίζονται με σύστημα διπλού (twin dosing) ψεκασμού AdBlue για την μείωση των εκπομπών οξειδίων του αζώτου (NOx), ενώ η κατανάλωση καυσίμου είναι μειωμένη έως 17% σε σχέση με τον κινητήρα που αντικαθιστά.

Ο συγκεκριμένος κινητήρας διαθέτει ένα έξυπνο σύστημα SCR (selective catalytic reduction) που μειώνει σημαντικά τις εκπομπές NOx. Συγκεκριμένα, οι εκπομπές μειώνονται έως και 80% σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης σε σύγκριση με τον κινητήρα που αντικαθιστά.

Η συγκεκριμένη SCR τεχνολογία χρησιμοποιεί δύο καταλυτικούς μετατροπείς και δύο εγχυτήρες AdBlue. Ο πρώτος SCR καταλύτης με τον έναν εγχυτήρα AdBlue βρίσκεται κοντά στον κινητήρα, όπου οι θερμοκρασίες των καυσαερίων είναι άνω των 500 βαθμών Κελσίου.

Ακολουθεί ένας δεύτερος καταλυτικός μετατροπέας SCR που αποτελείται από έναν ακόμη καταλύτη και έναν εγχυτήρα AdBlue, αμέσως μετά τον κινητήρα, όπου οι θερμοκρασίες των καυσαερίων είναι σημαντικά χαμηλότερες, γεγονός που βοηθά στην περαιτέρω επεξεργασία των καυσαερίων.