Βρισκόμαστε στα μέσα του φετινού Rally Dakar αλλά αρκετοί συμμετέχοντας έχουν επικρίνει έντονα τη φετινή διοργάνωση. Εκτός από το γεγονός πως κατηγορούν τους διοργανωτές ότι ο φετινός αγώνας είναι υπερβολικά γρήγορος, με μεγάλες μέσες ωριαίες ταχύτητες, οι Carlos Sainz, Sebastian Loeb και Stephane Peterhansel προσθέτουν πως η αυξημένη σημασία που έχει δοθεί φέτος στη διαδικασία πλοήγησης, έχει αρνητικό αντίκτυπο στον αγώνα.
Για πρώτη φορά φέτος τα πληρώματα παίρνουν το βιβλίο οδηγιών της κάθε ειδικής διαδρομής μόλις 15 λεπτά πριν από την έναρξη της, αντί για την προηγούμενη ημέρα όπως συνέβαινε μέχρι πέρυσι. Επειδή δεν υπάρχει η δυνατότητα να προστεθούν σημειώσεις για την διαδρομή από τα πληρώματα, οι διοργανωτές έχουν εμπλουτίσει τα βιβλία οδηγιών με αναλυτικότερες οδηγίες, οι οποίες ωστόσο όπως αποδείχτηκε έχουν δυσκολέψει τα πληρώματα.
Loeb και Sainz χάθηκαν στο ίδιο σημείο κατά την διάρκεια της 5ης ειδικής διαδρομής, με τους δύο οδηγούς να ακολουθούν ο έναν τον άλλον προκειμένου να βρουν τον δρόμο.
Ο Loeb σε δηλώσεις του χαρακτήρισε το φετινό Dakar ως έναν αγώνας των συνοδηγών και όχι των οδηγών, με τον Carlos Sainz να προσθέτει πως ήδη έχει χαθεί 2 φορές μετά από 6 ειδικές διαδρομές του Dakar, λόγω της νέας διαδικασίας πλοήγησης, παρομοιάζοντας μάλιστα το Dakar με Gymkhana.
Όπως είπε:
Είμαι αναστατωμένος γιατί το φετινό Dakar μοιάζει περισσότερο με Gymkhana παρά με rally-raid. Έχω συμμετάσχει σε 14 Dakar, έχοντας κερδίσει τα 3, και δεν έχω χαθεί ποτέ σε δύο ημέρες, χάνοντας μισή ώρα κάθε φορά, ούτε έχω δει να χάνονται όλοι. Αυτό δεν είναι Dakar. Αυτό που έχουμε δει ως τώρα δεν είναι rally. Δεν μου αρέσει.
Είναι περισσότερο σαν λοταρία, κάτι σαν αναζήτηση. Αυτό δεν είναι rally. Πραγματικά βαρέθηκα. Είναι Gymkhana με πλοήγηση. Δεν είχαμε ποτέ κάτι τέτοιο όλα αυτά τα χρόνια. Όλοι χάνονται, ο καθένας ψάχνει να βρει το σημείο. Αν μη τι άλλο, δεν μου αρέσει το φετινό rally.
Ο Loeb συμπλήρωσε πως στο φετινό Rally Dakar η επίδραση του οδηγού περιορίζεται, λόγω της αυξημένης σημασίας που έχει η πλοήγηση:
Στο φετινό Rally Dakar το μεγαλύτερο μέρος αφορά στην πλοήγηση. Όταν συμμετείχα για πρώτη φορά στο Rally Dakar ο οδηγός μπορούσε να κάνει μεγαλύτερη διαφορά γιατί οδηγούσαμε σε γραμμές άλλων και η οδήγηση ήταν σημαντική. Τώρα, η διαφορά που μπορεί να κάνει ο οδηγός αν κινηθεί γρήγορα είναι πολύ μικρή, συγκριτικά με όσα χάνουμε όταν αναζητούμε για σημεία πορείας.