Σε κοινή επιστολή τους, η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), οι Μεταφορές και το Περιβάλλον (T&E) και ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Καταναλωτών (BEUC) ζητούν από την Ε.Ε να δεσμευτεί πως θα υπάρχουν τουλάχιστον 1 εκατ. δημόσιοι σταθμοί φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων έως το 2024, με το νούμερο αυτό να ανεβαίνει στα 3 εκατ. έως το 2029, προκειμένου να δοθεί στους καταναλωτές η εμπιστοσύνη να στραφούν στην αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Όπως αναφέρει ο Oliver Zipse, πρόεδρος της ACEA και διευθύνων σύμβουλος της BMW:
Οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες οδηγούν τη μετάβαση στην ηλεκτρική κινητικότητα και κυριολεκτικά ξεπερνούν ο ένας τον άλλον στην κυκλοφορία νέων ηλεκτρικών οχημάτων. Ωστόσο, η επιτυχία αυτής της τεράστιας προσπάθειας απειλείται σοβαρά από την καθυστερημένη εγκατάσταση υποδομών φόρτισης στην ΕΕ.
Η Κομισιόν ρέπει γρήγορα να αναλάβει δράση και να θέσει δεσμευτικούς στόχους για την αύξηση των υποδομών φόρτισης στα κράτη μέλη. Διαφορετικά, ακόμη και οι τρέχοντες στόχοι μείωσης για την καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής βρίσκονται σε κίνδυνο. Εκτός από τους δημόσιους σταθμούς φόρτισης, πρέπει επίσης να δώσουμε μεγαλύτερη έμφαση στη φόρτιση στο χώρο εργασία και στο σπίτι.
Η πρόταση που θα συμβάλει στη δημιουργία 1 εκατ. νέων θέσεων εργασίας σε ολόκληρη την Ε.Ε, ζητά επίσης την δημιουργία 1.000 σταθμών υδρογόνου έως το 2029.
Μέχρι το τέλος του 2020 υπήρχαν 224.538 δημόσιοι σταθμοί φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Οι 50.824 βρίσκονται στις Κάτω Χώρες, οι 40.517 στη Γερμανία και οι 30.367 στη Γαλλία.
Διάβασε ακόμη
H Κομισιόν θέλει 30 εκατ. ηλεκτρικά αυτοκίνητα στους δρόμους της Ευρώπης έως το 2030