Οι μπαταρίες στερεού τύπου θα φέρουν την επανάσταση στα ηλεκτρικά οχήματα αφού υπόσχονται ταχύτερους χρόνους φόρτισης, μικρότερο μέγεθος, μικρότερο βάρος, μεγαλύτερη ασφάλεια και πενταπλάσια αυτονομία. Αυτού του τύπου οι μπαταρίες, αντί για υγρό ηλεκτρολύτη, που χρησιμοποιούν οι μπαταρίες νικελίου-υδριδίου και ιόντων-λιθίου, διαθέτουν έναν στερεό κεραμικό ή πολυμερή ηλεκτρολύτη, με τις περισσότερες μπαταρίες ιόντων-λιθίου χρειάζονται 20 με 30 λεπτά σε ταχυφορτιστή, για να γεμίσουν στο 80%.

1

Σύμφωνα με το FutureBridge, μια ολλανδική εταιρεία ανάλυσης αγοράς που ειδικεύεται στην παρακολούθηση και παροχή συμβουλών στις επιχειρήσεις σχετικά με το μέλλον των βιομηχανιών, οι μπαταρίες στερεού τύπου θα έχουν το ίδιο κόστος με τις μπαταρίες ιόντων-λιθίου έως το 2025. Αυτό δεν σημαίνει ότι ακριβώς το 2025 θα δούμε την πρώτη εμπορική εφαρμογή τεχνολογίας μπαταριών στερεάς κατάστασης, αλλά σίγουρα θα είναι ένα σημαντικό ορόσημο για τα ηλεκτρικά οχήματα.

Οι solid-state μπαταρίες όχι μόνο θα επιτρέψουν ακόμη γρηγορότερη φόρτιση, αλλά θα έχουν και αυξημένη διάρκεια ζωής της μπαταρίας, ενώ θα προσφέρουν και μεγαλύτερη ασφάλεια σε περίπτωση ατυχήματος. Η πρόβλεψη λέει ότι μέχρι το 2030 θα αρχίσουμε να βλέπουμε μαζική παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων εξοπλισμένων με solid-stare μπαταρίες, αν και πιθανότατα αυτό ίσως συμβεί νωρίτερα.

2Διάβασε επίσης

Η QuantumScape παρουσιάζει Solid-State μπαταρίες που φορτίζουν έως το 80% σε 15 λεπτά

Η Toyota θέλει με τις νέες μπαταρίες να μειώσει τον χρόνο φόρτισης σε όσο χρόνο διαρκεί η πλήρωση του ρεζερβουάρ ενός αυτοκινήτου με κινητήρα εσωτερικής καύσης, ενώ θέλει οι μπαταρίες αυτές να διατηρούν το 90% της ενεργειακής τους απόδοσης για διάστημα 30 ετών.

Η ιαπωνική εταιρία προβλέπει πως από το 2025 και μετά θα προσφέρει ηλεκτροκίνητες εκδόσεις σε κάθε μοντέλο που θα έχει στην αγορά, και μέχρι το 2030, η Toyota σκοπεύει να πουλήσει 5,5 εκατομμύρια ηλεκτροκίνητα οχήματα, συμπεριλαμβανομένου ενός εκατομμυρίου αμιγώς ηλεκτροκίνητων μοντέλων ή αυτοκίνητα με κινητήρες υδρογόνου.

3

Τέλος, και η Rivian φαίνεται να θέλει να επενδύσει στις μπαταρίες στερεού τύπου, καθώς στις αγγελίες εργασίας της έχει ανοίξει πέντε θέσεις για μηχανικούς που να έχουν εμπειρία και γνώση πάνω σε αυτού του είδους την τεχνολογία των μπαταριών.