Η Honda έκανε γνωστό σήμερα το πλάνο της για την ηλεκτροκίνηση, στο οποίο θα επενδύσει 5 τρισ. γιεν (36 δισ. δολάρια) στον τομέα των ηλεκτρικών και του software μέσα στην επόμενη δεκαετία, βγάζοντας στην αγορά έως το 2030, 30 νέα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα, όπου ανάμεσά τους θα συναντάμε και δύο σπορ αυτοκίνητα. Οι συνολικές δαπάνες του τμήματος έρευνας και ανάπτυξης της Honda προϋπολογίζονται για την περίοδο αυτή σε περίπου 58 δισεκατομμύρια ευρώ.

Όπως είπε ο CEO της εταιρίας, Toshihiro Mibe, αυτά θα κυκλοφορήσουν περίπου στο μέσο της δεκαετίας, με το ένα να είναι ένα “εμβληματικό” μοντέλο που στοχεύει στη “χαρά της οδήγησης στην ηλεκτρική εποχή” και το άλλο ένα “ειδικό” μοντέλο, με το πρώτο να αποτελεί ουσιαστικά το νέο NSX.

Η ιαπωνική εταιρία θέλει έως την αρχή της επόμενης δεκαετίας να κατασκευάζει περίπου 2 ηλεκτρικά αυτοκίνητα ετησίως. Στην αγορά της Βορείου Αμερικής, έως το 2024 η Honda θα παρουσιάσει 2 ηλεκτρικά μεσαία και μεγάλου μεγέθους SUV, το οποίο αναπτύσσονται από κοινού με την GM. Πρόκειται για το Honda Prologue και ένα μοντέλο με τα σήματα της Acura.

Στη Κίνα η Honda θέλει έως το 2027 να παρουσιάσει 10 νέα ηλεκτρικά μοντέλα, ενώ στην Ιαπωνία θα κυκλοφορήσει ένα μικρό ηλεκτρικό για εμπορική χρήση μέχρι τις αρχές του 2024, με ένα μικρό ηλεκτρικό για ιδιωτική χρήση και ένα ηλεκτρικό SUV να ακολουθούν.

Έως το 2027 η Honda επιδιώκει να προσφέρει προσιτά ηλεκτρικά μοντέλα, ξεκινώντας από τη Βόρεια Αμερική, μέσω της συμμαχίας της με την GM, ενώ από το 2026 τα ηλεκτρικά της μοντέλα θα βασίζονται στην Honda e: Architecture πλατφόρμα, που συνδυάζει το hardware με το λογισμικό.

Απώτερος στόχος της Honda είναι έως το 2040 να προσφέρει στην αγορά μόνο ηλεκτρικά μοντέλα. Η εταιρία θέλει να προσφέρει μπαταρίες στερεάς κατάστασης στα μοντέλα μετά τα μέσα της δεκαετίας και για τον σκοπό αυτό θα δημιουργήσει μια πρότυπη γραμμή παραγωγής τέτοιων μπαταριών, η οποία θα λειτουργήσει από την άνοιξη του 2024.

Η Honda θα στραφεί και στη λύση της ανταλλαγής των μπαταριών, ενώ θα κατασκευάσει εργοστάσια παραγωγής ηλεκτρικών σε Κίνα και Βόρεια Αμερική. Στον τομέα των μπαταριών θα συνεργαστεί με την GM για να την προμηθεύει με τις Ultium μπαταρίες της και παράλληλα θα συνεργαστεί με τις CATL και Envision AESC σε Κίνα και Ιαπωνία.