Η Lamborghini φλέρταρε κάποια στιγμή με τους αγώνες όταν στη δεκαετία του ’80 παρείχε κινητήρες σε ομάδα της F1, ενώ τη δεκαετία του ’90 υπήρχαν μερικές Diablo GT1 που έτρεχαν σε πίστες ανά τον κόσμο. Τα τελευταία χρόνια, όμως, η μοναδική ενασχόληση της με τους αγώνες είναι το ενιαίο πρωτάθλημα Super Trofeo και οι GT3 αγώνες.

Ωστόσο, η Ιταλική εταιρία είχε φιλοδοξίες για την μεγάλη κατηγορία των GT αγώνων, που δεν είναι άλλη από τους αγώνες αντοχής των πρωταθλημάτων IMSA και WEC, όπως ο 24ωρος αγώνας του Le Mans και ο 24ωρος αγώνα της Daytona.

Η πρώτη φορά που έγινε γνωστή η πρόθεση της ιταλικής εταιρίας για αυτό ήταν το Δεκέμβριο του 2014, αλλά έπρεπε να περάσουν -σχεδόν- 8 χρόνια για να γίνει αυτό πραγματικότητα. Και αυτό γιατί σήμερα η αγωνιστική ομάδα της Lamborghini, η Squadra Corse, ανακοίνωσε ότι αναπτύσσει ένα πρωτότυπο υβριδικού LMDh αγωνιστικό, που θα συμμετάσχει στο παγκόσμιο πρωτάθλημα αντοχής της FIA (κατηγορία Hypercar) και στο πρωτάθλημα Sports Car της IMSA (κατηγορία GTP) από το 2024.

Παράλληλα, έδωσε μια teaser φωτογραφία του αγωνιστικού, με το οποίο η Lamborghini θα αγωνιστεί -μεταξύ άλλων- στους αγώνες αντοχής του Le Mans, της Daytona και του Sebring. Η teaser φωτογραφία δεν αποκαλύπτει πολλά, αλλά φαίνεται ότι το αγωνιστικό hypercar θα κληρονομήσει σχεδιαστικά χαρακτηριστικά από το Sian FKP 37 και το Essenza SCV12, καθώς φαίνεται να διαθέτει αιχμηρές άκρες και σφηνοειδές σχήμα, χαρακτηριστικό γνώρισμα της Lamborghini.

Το αγωνιστικό αναπτύσσεται για να συμμορφώνεται με τους κανόνες της νέας LDMh κατηγορίας, κάτι που σημαίνει ότι θα εφοδιαστεί με ένα υβριδικό σύνολο. Ο Stephan Winkelmann, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Lamborgthini, δήλωσε:

Αυτό το βήμα στην υψηλότερη κατηγορία αγώνων σπορ αυτοκινήτων σηματοδοτεί ένα σημαντικό ορόσημο για την εταιρεία μας. Θα μετρήσουμε τους εαυτούς μας με τους καλύτερους, στις πιο απαιτητικά πίστες.

Από τη μια πλευρά, αυτό θα δώσει στο επιτυχημένο μας πρόγραμμα μηχανοκίνητου αθλητισμού ακόμη μεγαλύτερη ορατότητα, αλλά θα μας επιτρέψει επίσης να δοκιμάσουμε μελλοντικές τεχνολογίες: τα LMDh πρωτότυπα θα γίνουν το πιο εξελιγμένο ανοιχτό εργαστήριό μας σε τέσσερις τροχούς.