Το Insurance Institute for Highway Safety (IIHS) ο αντίστοιχος οργανισμός των ΗΠΑ με το Euro NCAP, υπέβαλε 18 μεσαία SUV στη νέα σκληρότερη δοκιμή πλευρικής σύγκρουσης, με τα 10 από τα αυτοκίνητα να αποσπούν “καλή” βαθμολογία.
Πρόκειται για τα Ford Explorer, Infiniti QX60, Lincoln Aviator, Mazda CX-9, Nissan Pathfinder, Subaru Ascent, Toyota Highlander, Volkswagen Atlas, Volkswagen Atlas Cross Sport και Volkswagen ID.4.
Δύο αυτοκίνητα πήραν “αποδεκτή” βαθμολογία, τα Buick Enclave και Chevrolet Traverse, ενώ έξι βαθμολογήθηκαν με “οριακή” βαθμολογία, τα Honda Passport, Honda Pilot, Hyundai Palisade, Jeep Wrangler, Kia Telluride και Nissan Murano.
Η νέα δοκιμή πλευρικής σύγκρουσης περιλαμβάνει μια βαρύτερη πλατφόρμα που κινείται με υψηλότερη ταχύτητα, έτσι ώστε να προσομοιώνει καλύτερα μια πλευρική σύγκρουση στον πραγματικό κόσμο. Η πλατφόρμα ζυγίζει πλέον 1.905 κιλά, όσο περίπου το βάρος ενός σύγχρονου μεσαίου SUV και κινείται με ταχύτητα 60 χλμ/ώρα.
Η προηγούμενη δοκιμή πλευρικής πρόσκρουσης, η οποία εισήχθη το 2003, περιελάμβανε πλατφόρμα βάρους 1.497 κιλών που κινούνταν με ταχύτητα 50 χλμ/ώρα.