Ο S&P 500 αφαίρεσε την Tesla από τον δείκτη ESG, που αφορά τα κριτήρια βιώσιμης ανάπτυξης και χρησιμοποιεί περιβαλλοντικά, κοινωνικά δεδομένα και δεδομένα ακέραιης διακυβέρνησης, για να προτείνει εταιρείες σε μετόχους και χρηματοδότες.

Στην ανακοίνωση του ο S&P αναφέρει πως η Tesla παρέμεινε αρκετά σταθερή το τελευταίο έτος ως προς τις πολιτικές στα θέματα περιβάλλοντος, κοινωνίας και εταιρικής διακυβέρνησης, με αποτέλεσμα να μείνει πίσω σε σχέση με άλλες εταιρείες που προόδευσαν σημαντικά στο ίδιο διάστημα.

Παράλληλα όμως, εκφράστηκαν ανησυχίες όσον αφορά τις συνθήκες εργασίας, τις φυλετικές διακρίσεις, αλλά και τον τρόπο με τον οποίο η εταιρεία διαχειρίστηκε τις έρευνες για τους θανάτους και τους τραυματισμούς ανθρώπων εξαιτίας του Autopilot. Τέλος, ένας από τους παράγοντες που οδήγησε στην συγκεκριμένη απόφαση ήταν και η στρατηγική εκπομπών ρύπων, καθώς και ο τρόπος δραστηριοποίησης της εταιρείας στην αγορά.

Παρότι η Tesla μπορεί να παίζει το ρόλο της στην απομάκρυνση των κινητήρων εσωτερικής καύσης από τους δρόμους, έχει μείνει πίσω σε σχέση με τους ομοίους της, όταν την εξετάσει κανείς από την ευρύτερη οπτική του ESG,

δήλωσε χαρακτηριστικά η Margaret Dorn, υψηλόβαθμο στέλεχος στο τμήμα ESG του S&P Dow Jones για την Βόρειο Αμερική.

Τα κριτήρια του S&P βασίζονται στην εξέταση εκατοντάδων δεδομένων ανά εταιρεία που σχετίζονται με τον τρόπο με τον οποίο οι επιχειρήσεις επηρεάζουν τον πλανήτη και αντιμετωπίζουν τις ενδιαφερόμενες ομάδες πέρα ​​από τους μετόχους, συμπεριλαμβανομένων των πελατών, των εργαζομένων, των πωλητών, των συνεργατών και των γειτόνων.

Ο S&P υποστηρίζει πως η Tesla συγκέντρωσε χαμηλή βαθμολογία λόγω της “έλλειψης στρατηγικής χαμηλών εκπομπών άνθρακα”, με τους “κώδικες επιχειρηματικής συμπεριφοράς” της μαζί με τον ρατσισμό και τις κακές συνθήκες εργασίας που αναφέρθηκαν στο εργοστάσιο της στο Fremont της Καλιφόρνια, να επηρεάζουν αρνητικά τη βαθμολογία της.

Έτσι ενώ η δεδηλωμένη αποστολή της Tesla είναι να επιταχύνει τη μετάβαση του κόσμου στη βιώσιμη ενέργεια μέσω της κατασκευής ηλεκτροκίνητων οχημάτων, τον Φεβρουάριο του 2022 η εταιρεία κατέληξε σε συμβιβασμό με την Υπηρεσία Προστασίας του Περιβάλλοντος (EPA) μετά από χρόνια παραβιάσεων του Νόμου για τον Καθαρό Αέρα και της άρνησης της να παρακολουθήσει τις δικές της εκπομπές αερίων ρύπων.

Η Tesla κατέλαβε την 22η θέση στον περσινό δείκτη Toxic 100 Air Polluters, που καταρτίζεται ετησίως από το Ινστιτούτο Πολιτικής Οικονομίας U-Mass Amherst — χειρότερο από την Exxon Mobil, η οποία ήρθε στην 26η.

Εν τω μεταξύ, το Τμήμα Δίκαιης Απασχόλησης και Στέγασης της Καλιφόρνια μήνυσε την Tesla για παρενόχληση και διακρίσεις κατά των μαύρων στο εργοστάσιό της στο Fremont.

Δεν μπορείς απλώς να λάβεις τη δήλωση αποστολής μιας εταιρείας στην ονομαστική αξία, πρέπει να εξετάσεις τις πρακτικές της σε όλες τις βασικές διαστάσεις.

Ενώ η Tesla μπορεί να παίζει τον ρόλο της στην απομάκρυνση των αυτοκινήτων που κινούνται με καύσιμο από το δρόμο, έχει μείνει πίσω από άλλες εταιρείες όταν εξετάζεται μέσω του ευρύτερου φακού ESG,

τονίζει η S&P.

Η αντίδραση του Elon Musk ήταν έντονη και με tweet του έγραψε μεταξύ άλλων πως η S&P Global Ratings έχει χάσει την ακεραιότητα της.

H Exxon Mobil βρίσκεται στην πρώτη δεκάδα του κόσμου όσον αφορά τα περιβαλλοντικά, κοινωνικά και διοικητικά κριτήρια (ESG) από την S&P 500, ενώ η Tesla δεν μπήκε στη λίστα

Το ESG είναι απάτη. Έχει γίνει όπλο των υποκριτικών μαχητών της κοινωνικής δικαιοσύνης. Η S&P έχει χάσει την ακεραιότητα της.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η Tesla είχε επίσης αποδοκιμάσει τους παράγοντες διαμόρφωσης του δείκτη, λέγοντας ότι είναι “θεμελιωδώς εσφαλμένοι”, με τον Musk τον περασμένο Απρίλιο να γράφει στο Twitter πως “το επιχειρηματικό ESG είναι η προσωποποίηση του διαβόλου”.