Χθες άνοιξε τις πύλες της η έκθεση IAA Transportation για επαγγελματικά οχήματα, που διεξάγεται στο Ανόβερο της Γερμανίας και η Nikola Motors παρουσίασε εκεί την ευρωπαϊκή έκδοση του Tre.
Αυτό είναι προϊόν συνεργασίας με την Iveco, καθώς βασίζεται στο S-Way της ιταλικής εταιρίας, ωστόσο διαθέτει νέο σχεδιασμό και προσφέρεται με δύο συστήματα κίνησης. Ένα αμιγώς ηλεκτρικό με μπαταρία (BEV) και ένα ηλεκτρικό με κυψέλες καυσίμου (FCEV).
Το πρώτο αναφέρεται ως Tre European 4×2 Artic (διαξονικό) και διαθέτει εννέα πακέτα μπαταριών για την αποθήκευση της ενέργειας, συνολικής χωρητικότητας έως και 738 kWh. Η Nikola αναφέρει ότι αυτή η έκδοση του Tre προσφέρει αυτονομία έως και 530 χλμ. και ότι η φόρτιση των μπαταριών στο 80% της χωρητικότητας διαρκεί μόλις 100 λεπτά, όταν συνδέεται σε φορτιστή 350 kW.
Το Tre παίρνει κίνηση από ένα ηλεκτρικό σύστημα απόδοσης 653 ίππων και 1.800 Nm ροπής, με το φορτηγό να έχει μεταξόνιο 4.021 χλστ. και μπορεί να ρυμουλκήσει φορτίο βάρους έως 26 τόνων.
Από την άλλη, το υδρογονοκίνητο Tre FCEV Artic 6×2 (τριαξονικό) έχει ελαφρώς μικρότερο μεταξόνιο 3.932 χλστ. και οι δεξαμενές του μπορούν να χωρέσουν περίπου 70 κιλά υδρογόνου σε πίεση 700 bar. Η αυτονομία του ανακοινώνεται στα 800 χλμ. και μπορεί να ανεφοδιαστεί πλήρως σε 20 λεπτά. Η ανάπτυξη της εν λόγω έκδοσης βρίσκεται ακόμα σε εξέλιξη, καθώς θα κυκλοφορήσει στην ευρωπαϊκή αγορά το 2024.
Η διαχείριση της παραγωγής του Nikola Tre BEV γίνεται στην αποκλειστική μονάδα παραγωγής της Iveco στο Ulm της Γερμανίας.