Οι πωλήσεις αυτοκινήτων στην ΕΕ αναμένεται να μειωθούν και φέτος

Σχετικά άρθρα

Με την αγορά αυτοκινήτου της ΕΕ να αναμένεται να συρρικνωθεί κατά περισσότερο από 25% φέτος σε σύγκριση με τα επίπεδα πριν από την πανδημία, το 2019, η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) ζητά ένα πλαίσιο πολιτικής που θα επιτρέπει στην αγορά να ανακάμψει και να γίνει η στροφή προς τις μηδενικές εκπομπές.

Για να διασφαλίσουμε την επιστροφή στην ανάπτυξη, με ακόμη μεγαλύτερο μερίδιο πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων, ώστε να μπορούν να επιτευχθούν οι κλιματικοί στόχοι, χρειαζόμαστε επειγόντως τη δημιουργία των κατάλληλων συνθηκών πλαισίου,

δήλωσε ο Oliver Zipse, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της BMW, όπως και πρόεδρος της ACEA, προσθέτοντας:

Αυτά περιλαμβάνουν μεγαλύτερη ανθεκτικότητα στις αλυσίδες εφοδιασμού της Ευρώπης, έναν νόμο της ΕΕ για τις κρίσιμες πρώτες ύλες που διασφαλίζει στρατηγική πρόσβαση στις πρώτες ύλες που απαιτούνται για την ηλεκτροκίνηση και μια ταχεία ανάπτυξη της υποδομής φόρτισης.

Τα τελευταία χρόνια σημαδεύτηκαν από σημαντικά γεγονότα όπως το Brexit, η πανδημία του κορωνοϊού, τα σημεία συμφόρησης στον εφοδιασμό ημιαγωγών και ο πόλεμος στην Ουκρανία, με τον αντίκτυπό του στις τιμές και τη διαθεσιμότητα της ενέργειας.

Όλα αυτά υπογραμμίζουν πόσο γρήγορα, πόσο βαθιά και πόσο απρόβλεπτα αλλάζει ο κόσμος μας. Αυτό ισχύει κυρίως στο γεωπολιτικό πλαίσιο, όπου υπάρχουν άμεσες συνέπειες για τη διασυνδεδεμένη παγκοσμίως βιομηχανία μας και τις στενές αλυσίδες αξίας της.

Ο αντίκτυπος αυτών των προκλήσεων αντικατοπτρίζεται στα πρόσφατα στοιχεία για τις πωλήσεις αυτοκινήτων στην ΕΕ. Κατά το διάστημα Ιανουαρίου – Αυγούστου 2022, οι συνολικοί όγκοι συρρικνώθηκαν κατά σχεδόν 12%, με τις πωλήσεις να φτάνουν μετά βίας τα 6 εκατ. Μέχρι στιγμής, η αγορά περιοριζόταν μόνο από την πλευρά της προσφοράς, καθώς οι συνεχιζόμενες ελλείψεις εξαρτημάτων περιόρισαν τον όγκο παραγωγής. Ωστόσο, η ζήτηση μπορεί επίσης να υποφέρει τους επόμενους μήνες λόγω του πληθωρισμού και των φόβων για ύφεση.

Έχοντας υπόψη όλους αυτούς τους παράγοντες, η ACEA αναθεώρησε την αρχική της πρόβλεψη ότι η αγορά αυτοκινήτου της ΕΕ θα επιστρέψει σε ανάπτυξη το 2022. Αντίθετα, αναμένει ότι θα συρρικνωθεί και πάλι φέτος, διολισθώντας κατά 1% στα 9,6 εκατομμύρια αυτοκίνητα. Σε σύγκριση με τα στοιχεία πριν από την πανδημία, αυτό αντιπροσωπεύει πτώση 26% στις πωλήσεις αυτοκινήτων σε διάστημα μόλις τριών ετών.

Παρά τη συρρικνούμενη αγορά και την πίεση από τον πληθωρισμό και το ενεργειακό κόστος, η αυτοκινητοβιομηχανία συνεχίζει να επενδύει μαζικά στα τμήματα έρευνας και ανάπτυξης και στις δεξιότητες και τις τεχνολογίες που οδηγούν την πράσινη και ψηφιακή μετάβαση,

εξήγησε ο νέος Γενικός Διευθυντής της ACEA, Sigrid de Vries.

Ένας τέτοιος τεράστιος μετασχηματισμός μπορεί να επιτευχθεί με επιτυχία μόνο από έναν κλάδο που παραμένει ανταγωνιστικός και στο μέλλον. Αυτό εξαρτάται επίσης σε μεγάλο βαθμό από τις σωστές συνθήκες πολιτικού πλαισίου,

πρόσθεσε ο de Vries.

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

H Geely κάνει παγκόσμια διαθέσιμο το νέο premium brand της, Galaxy

Πριν σχεδόν ένα χρόνο, η Geely παρουσίασε το νέο της πολυτελές brand, το οποίο ονομάζει Galaxy. Σήμερα, η κινέζικη εταιρία επιβεβαίωσε ότι θα κάνει...

Αποσύρθηκε η μήνυση κατά της πίστας της Laguna Seca

Στις αρχές του χρόνου μια ομάδα κατοίκων της περιοχής γύρω από τη πίστα της Laguna Seca στο Monterey της Καλιφόρνια, κατέθεσε μήνυση εναντίων της...

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες χάνουν 6.000 δολάρια από κάθε ηλεκτρικό αυτοκίνητο που πωλούν

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν επενδύσει πολλά δισ. δολάρια για την ανάπτυξη ηλεκτρικών αυτοκινήτων τα τελευταία χρόνια και σύμφωνα με έκθεση της εταιρίας παροχής συμβουλευτικών υπηρεσιών...

ΗΠΑ: Νέα πρότυπα εκπομπών ρύπων

Η κυβέρνηση των ΗΠΑ οριστικοποίησε τους νέους πιο αυστηρούς κανόνες εκπομπών, που στοχεύουν ώστε έως το 2032 οι μέσες εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου να...
Autoblog.gr