Είναι ο νέος Βασιλιάς της Formula 1 και ο νεότερος στην ιστορία του αθλήματος. Βασιλιάς που έκανε τη μεγάλη ανατροπή όταν και εκεί που έπρεπε. Γέλασε τελευταίος και φυσικά καλύτερα απ’ όλους. Ωστόσο, πριν γελάσει, νευρίασε, χάρηκε, απογοητεύτηκε, ευνοήθηκε (από την ομάδα), έσφαλε, φοβήθηκε, ξαναπογοητεύτηκε, ώσπου η 14η Νοεμβρίου του 2010 έγινε μια από τις καλύτερες και πιο ευτυχισμένες μέρες της ζωής του. Όπως κατάλαβες αναφέρομαι στον Sebastian Vettel. Αν τώρα αναρωτιέσαι πότε έγιναν όλα αυτά, άραξε και θα δεις στη συνέχεια.

Από τον πρώτο αγώνα καθόταν στο cockpit του μονοθεσίου που είχε την καλύτερη αεροδυναμική συμπεριφορά, ή πιο απλά ήταν το ταχύτερο του grid. Όχι όμως και το πιο αξιόπιστο. Στο Bahrain και ενώ η νίκη βρισκόταν στα χέρια του Γερμανού, ένα ξαφνικό πρόβλημα στον κινητήρα της RB6 τον ανάγκασε να δεχθεί προσπέρασμα από τους Alonso, Massa και Hamilton, με αποτέλεσμα η νίκη να γίνει 4η θέση. Η ατυχία του μικρού συνεχίστηκε και στην Αυστραλία. Και εκεί, τη στιγμή που βρισκόταν στην πρώτη θέση ένα πρόβλημα στο σύστημα πέδησης τον οδήγησε στην αμμοπαγίδα, με αποτέλεσμα φυσικά την εγκατάλειψη.

Η λογική και οι πιθανότητες έλεγαν πως στη Μαλαισία ο Γερμανός θα είχε έναν αγώνα χωρίς προβλήματα. Όπως και έγινε. Έπρεπε να περιμένει μέχρι τον 3ο αγώνα για να πάρει τη νίκη, τη στιγμή που αντίπαλοι του από τις άλλες ομάδες δεν πήραν τους βαθμούς που θα ήθελαν. Κανονικό αγώνα είχε και στην Κίνα, μόνο που εκεί οι λάθος επιλογές της ομάδας του τον περιόρισαν στην 6η θέση. Ξέραμε ότι στη βροχή είναι πολύ καλός. Όμως στην κινεζικό GP για κάποιο λόγο δεν μας έδειξε την ικανότητά του. Δεν μπορούσε να πλησιάσει με τίποτα την απόδοση που είχε το δίδυμο της McLaren.

Κι ενώ ήλπιζε πως τα προβλήματα θα αργήσουν να κάνουν την εμφάνισή τους, η Brembo είχε άλλη άποψη! Στη Βαρκελώνη έχασε την pole από τον Mark Webber, και όλα έδειχναν ότι θα έπαιρνε την 2η θέση, μιας και η RB6 ήταν και πάλι στον δικό της ρυθμό. Μετά από τους πρώτους ανεφοδιασμούς ο Lewis Hamilton προσπέρασε τον Γερμανό. Σαν να μην έφτανε αυτό ένας από τους εμπρός δίσκους είχε φθαρεί υπερβολικά, με αποτέλεσμα να βρεθεί στιγμιαία εκτός και να μπαίνει για αλλαγή ελαστικών. Εκεί τον πέρασε και ο Alonso. Οι μηχανικοί του, του έλεγαν να φρενάρει πολύ πιο απαλά, γιατί διαφορετικά θα μετρούσε ακόμα μία εγκατάλειψη. Τελικά η αστοχία της ζάντας του Hamilton τον έστειλε στο βάθρο. Εκείνη την περίοδο ο Vettel έδειχνε να υστερεί σε σχέση με τον Mark Webber. Είδε και πάλι την πλάτη του Αυστραλού στο Monaco, αλλά αυτή τη φορά η RB6 βρισκόταν σε άψογη κατάσταση.

Η βελτίωση για τον Γερμανό δεν ήρθε ούτε στη Τουρκία. Και μάλιστα με την εύνοια από την ομάδα. Θα μου πεις ότι δεν είδες καμιά εντολή ή κάτι παρόμοιο, αλλά θα διαβάσεις πράγματα που μάλλον δεν ξέρεις. Η ομάδα της RBR, λοιπόν, είχε προγραμματίσει κάποιες αναβαθμίσεις για το τουρκικό GP. Οι αναβαθμίσεις αυτές έφτασαν το πρωί του Σαββάτου, πριν από το FP3. Έτσι έπρεπε να τις ενσωματώσουν σε μία από τις δύο RB6. Τελικά επέλεξαν αυτή του Vettel, και όχι του Webber. Και ρωτάω εγώ τώρα. Αφού στο Silverstone (θα φτάσω κι εκεί) μας έλεγαν ότι έδωσαν την νέα εμπρός πτέρυγα στον Vettel επειδή βαθμολογικά ήταν πάνω από τον Webber, γιατί στην Τουρκία δεν έβαλαν τις αναβαθμίσεις στο μονοθέσιο του Αυστραλού τη στιγμή που ήταν πρωτοπόρος;! Μην προσπαθήσετε να απαντήσετε, το ερώτημα είναι ρητορικό.

Επίσης, εκεί είδαμε και τις “δολοφονικές” κινήσεις του, όταν στην προσπάθεια του να περάσει τον Webber έπεσε πάνω του με αποτέλεσμα να εγκαταλείψει. Μόλις βγήκε από το μονοθέσιο, βρισκόμενος σε πλήρη αμηχανία, έκανε κινήσεις που δήλωναν ότι στο μυαλό κάποιου, κάτι δεν πάει καλά. Φυσικά εννοούσε τον Webber, αφού θεώρησε ότι τον έκλεισε, αλλά τη μεγαλύτερη ευθύνη μάλλον την έχει ο Γερμανός.

httpv://www.youtube.com/watch?v=Ha6ckIToINo

Σταμάτησε να βλέπει τον διαχύτη του Webber σε Καναδά και Βαλένθια. Στον Καναδά τερμάτισε 4ος, όμως και πάλι η RB6 δεν ήταν στην καλύτερη δυνατή κατάσταση. Αυτή τη φορά το πρόβλημα ήταν στο κιβώτιο και από το μισό του αγώνα έκοψε το ρυθμό του. Επίσης, δεν τον βοήθησαν καθόλου οι λάθος στρατηγικές επιλογές της ομάδας του αφού στις κατατακτήριες επέλεξαν να κάνουν τον τελευταίο τους γύρο με τα σκληρότερα ελαστικά. Έτσι μπορεί ο Webber να ήταν πίσω του, όμως μπροστά του ήταν οι υπόλοιποι 3 μεγάλοι του αντίπαλοι (Hamilton, Button, Alonso). Στη Βαλένθια επέστρεψε με άνεση στις νίκες, αφού ο Lewis Hamilton που βρισκόταν πίσω του προσπέρασε παράνομα το αυτοκίνητο ασφαλείας και έλαβε ποινή διέλευσης από το pit lane. Ο “αγαπημένος” του ομόσταβλος μας έδειχνε ότι πραγματικά η RB6 πήγαινε… πετώντας!

Αισίως έχουμε φτάσει στο μισό του πρωταθλήματος. Για ακόμα μια φορά έχουμε αναταραχές στο εσωτερικό της RBR. Αιτία μια νέα εμπρός πτέρυγα. Για να πάρουμε τα πράγματα από την αρχή, η Red Bull είχε φέρει μόνο μία πτέρυγα για κάθε οδηγό στο Silverstone. Όμως στο FP3 η πτέρυγα του Vettel ξεκόλλησε από τη θέση της και καταστράφηκε. Η ομάδα πήρε την πτέρυγα από τον Webber και την έβαλε στην RB6 του Vettel, λέγοντας ότι το έκαναν επειδή ο Vettel είχε μαζέψει περισσότερους βαθμούς από τον Webber. Ξαναρωτάω. Αν παρουσίαζε πρόβλημα ο κινητήρας του Vettel, θα έπαιρναν τον κινητήρα από τον Webber;! Όχι φυσικά, επειδή θα έτρωγε ποινή ο Αυστραλός! Επειδή όμως η ομάδα μπορεί να κάνει ότι θέλει, έδωσε την πτέρυγα στον Vettel. Ο Webber όμως δικαιώθηκε, αφού ο Vettel δεν ξεκίνησε καλά, με αποτέλεσμα να έχει μικρή επαφή με τον Lewis Hamilton (που εκκκινούσε 4ος) και αυτό τον οδήγησε σε κλατάρισμα. Έτσι, άλλαξε λάστιχα και τελικά τερμάτισε στην 7η θέση τη στιγμή που ο Webber έλεγε “όχι και άσχημα για νούμερο 2 οδηγός“!

Στη Γερμανία ο Vettel πήρε την πιο δύσκολη pole position της καριέρας του, αφού η διαφορά από τον Fernando Alonso ήταν μόλις 3 χιλιοστά του δευτερολέπτου! Η εκκίνησή του όμως ήταν τραγική, με αποτέλεσμα να τον περάσει και ο Massa, αλλά και ο Alonso. Τρίτη θέση για τον Γερμανό, που πριν από τον αγώνα κάτι τέτοιο θα το θεωρούσε αποτυχία. Στην Ουγγαρία για ακόμα μια φορά η pole position πήγε στα σκουπίδια. Πριν από την επέμβαση του αυτοκινήτου ασφαλείας ο Vettel βρισκόταν μπροστά. Όμως έκανε ένα παιδαριώδες λάθος, αφού άφησε υπερβολικά μεγάλη απόσταση από την SLS. Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα να δεχθεί ποινή διέλευσης και να βρεθεί πίσω από τον Alonso. Στις κατατακτήριες ήταν 1.2 δευτερόλεπτα ταχύτερος από τον Ισπανό και στον αγώνα δεν δοκίμασε να προσπεράσει! Γιατί τέτοιος φόβος; Έχεις το ταχύτερο μονοθέσιο με τεράστια διαφορά και δεν κάνεις επίθεση; Ο Webber ήταν 1 sec ταχύτερος σε κάθε γύρο από τον Alonso και ο Vettel έκανε… βόλτα πίσω από αυτόν! Ο Hamilton ή o Alonso το ίδιο θα έκαναν; Φυσικά και όχι. Ξανά βάθρο, αλλά και πάλι στο χαμηλότερο σκαλί για τον 23χρονο.

Στην καταπληκτική πίστα του Spa είδαμε ξανά τον “δολοφόνο” που ακούει στο όνομα Sebatian Vettel. Αυτή τη φορά θύμα του ήταν ο Jenson Button. Καταρχήν, στις κατατακτήριες ήταν 3.5 δέκατα πιο αργός από τον Mark Webber. Στον αγώνα ο Vettel ήθελε όσο περισσότερους βαθμούς γινόταν, και γι’ αυτό από την αρχή του αγώνα πίεζε όσο μπορούσε. Φτάνοντας πίσω από τον Button δοκίμασε να προσπεράσει τον Βρετανό, όμως αντί να τον περάσει, έπεσε πάνω στο αριστερό του ψυγείο, με αποτέλεσμα να σπάσει η εμπρός αεροτομή του. Ο Button φυσικά εγκατέλειψε. Η ποινή από τους αγωνοδίκες ήταν ποινή διέλευσης. Δεν ήταν όμως η μοναδική ποινή που έλαβε ο Seb. Στην προσπάθειά του να περάσει στον Luizzi είχαν επαφή, με αποτέλεσμα να κλατάρει το πίσω αριστερό του λάστιχο. Αυτό φυσικά σήμαινε καταστροφή για το Γερμανό, αφού τερμάτισε 15ος, πολύ μακριά από την βαθμολογούμενη 10αδα. Νωρίτερα η RBR είχε επιλέξει να ρισκάρει και έβαλε βρόχινα ελαστικά αντί για ενδιάμεσα, αλλά όπως τα έβαλε τα έβγαλε γιατί καταστράφηκαν σχεδόν αμέσως, λόγω της μικρής ποσότητας νερού που υπήρχε στην πίστα.

httpv://www.youtube.com/watch?v=Dt87VZZzdd8

Στην Ιταλία γνώριζε ότι θα είχε δύσκολο GP αφού ο κινητήρας της Renault (RS 27) υστερούσε σημαντικά σε σχέση με αυτών της Mercedes (FO 108X) και της Ferrari (056). Στις κατατακτήριες βρέθηκε μετά από πολύ καιρό πίσω από τον Webber. Στο αγώνα όμως ακολουθώντας μια ριψοκίνδυνη στρατηγική (μπήκε στον προτελευταίο γύρο για αλλαγή ελαστικών) τερμάτισε 4ος. Ένα καλό αποτέλεσμα αν σκεφτείς κανείς ότι το μονοθέσιο του ήταν κατώτερο σε απόδοση από τις F10 και MP4-25.

Στην μακρινή Σιγκαπούρη, ήξερε ότι η RB6 θα είναι πιο ανταγωνιστική απ’ ότι ήταν σε Spa και Monza. Ήταν, αλλά ο Vettel δεν ήταν αλάνθαστος και έτσι ο Alonso πήρε τη 2η συνεχόμενη pole position. Στον αγώνα βρισκόταν συνεχώς πίσω από τον Ισπανό, αλλά και πάλι δεν έκανε επίθεση. Δε λέω, η “πίστα” δεν σου δίνει ευκαιρίες για προσπέρασμα, αλλά ούτε μια επίθεση βρε αδερφέ; Έστω μια αλλαγή γραμμής, κάτι για να αγχώσει τον Alonso. Τίποτα. Μπορεί να έχει ένα ελαφρυντικό, γιατί τα φρένα του παρουσίασαν προβλήματα υπερθέρμανσης. Και πάλι όμως δεν είδαμε δείγματα της επιθετικότητας, που πρέπει να χαρακτηρίζει έναν παγκόσμιο πρωταθλητή.

Στην Ιαπωνία ο Vettel ήταν άξια ο νικητής. Πήρε την pole και έχοντας πίσω τον Webber που δεν μπορούσε να πλησιάσει και πολύ έφτασε άνετα στη νίκη. Βέβαια η RB6 ήταν απλησίαστη στη συγκεκριμένη πίστα, αφού η Suzuka είναι μια αρκετά τεχνική πίστα, που απαιτεί μεγάλα επίπεδα κάθετης δύναμης από το μονοθέσιο. Να ‘ναι καλά ο Newey δηλαδή! Κοντά στη νίκη ήταν και στη Κορέα, όμως η αξιοπιστία ήταν για άλλη μια φορά θέμα στο στρατόπεδο της αυστριακής ομάδας. Ο κινητήρας της Renault έκανε την επανάσταση του, και αφού βαρέθηκε να τραβάει για τόσο χιλιόμετρα το αυτοκίνητο, παρέδωσε πνεύμα. Ό,τι χειρότερο για τον μικρό. Ο Horner δήλωσε ότι ο κινητήρας έσπασε ξαφνικά χωρίς να προειδοποιήσει για το τι έχει σκοπό να κάνει. Ο Γερμανός δεν ήθελε μόνο τις 2 νίκες στους τελευταίους 2 αγώνες, αλλά ζητούσε και συνδυασμούς αποτελεσμάτων.

Στη χώρα του Ayrton Senna, ο Vettel έχοντας και πάλι το ταχύτερο αυτοκίνητο, έφτασε με άνεση στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου. Οι βασικοί του ανταγωνιστές όμως τερμάτισαν ακριβώς πίσω του και έτσι δεν ήταν απόλυτα ευχαριστημένος με τη συνολική κατάταξη του αγώνα. Αυτός όμως έκανε ότι καλύτερο μπορούσε και δεν μπορούμε να του πούμε τίποτα.

Φτάνοντας στο μεγάλο τελικό, είχε το μυαλό του περισσότερο στο αν πρέπει να κάνει στην άκρη για να περάσει ο Webber, παρά στο πρωτάθλημα. Αυτό πριν από τις κατατακτήριες. Και το σκεφτόταν αυτό, γιατί σε Ιαπωνία και Βραζιλία, ο Webber ήταν ακριβώς από πίσω του. Και στην Κορέα, πριν κάνει το λάθος ο Αυστραλός. Στις κατατακτήριες όμως ο Vettel ναι μεν πήρε την pole από τον Lewis Hamilton (για 31 μόλις χιλιοστά του δευτερολέπτου), αλλά ο Webber θα εκκινούσε 5ος, αφού πραγματοποίησε κάκιστη εμφάνιση.

Ο αγώνας ξεκίνησε καλά, γιατί όχι μόνο κράτησε -με δυσκολία- τη θέση του από τον Hamilton, αλλά ο Alonso από 3ος πήγε 4ος, μετά το προσπέρασμα του Jenson Button. Κάπου εκεί άρχισαν να κάνει όνειρα για την 5η θέση του Alonso, αφού μόνο έτσι θα γινόταν ο νεότερος πρωταθλητής της ιστορία του σπορ. Μετά από τη λάθος επιλογή της Ferrari, και τη σθεναρή αντίσταση του Petrov, ο Alonso τερμάτισε 7ος και έτσι ο Vettel έγινε ο νέος παγκόσμιος πρωταθλητής!!

Το 2011 θα έχει λιγότερη πίεση, αφού θα είναι απαλλαγμένος από το άγχος του πρωταθλήματος. Στο μέλλον μπορεί να κατακτήσει περισσότερους τίτλους. Ειδικά αν έχει ένα τόσο καλό αυτοκίνητο. Το 2010 δεν είχε τεθεί ποτέ επικεφαλής της βαθμολογίας. Έκανε την τεράστια ανατροπή στο τέλος, χαροποιώντας πολλούς και απογοητεύοντας ακόμα περισσότερους. Σίγουρα χρωστάει πάρα πολλά στην ομάδα του και κυρίως στον Adrian Newey που του έδωσε ένα τόσο γρήγορο αυτοκίνητο. Είναι ικανός, γρήγορος, και γεμάτος ταλέντο, αλλά προσωπικά θεωρώ πως υπάρχουν σημεία που πρέπει να βελτιώσει. Πρέπει να γίνει πιο επιθετικός. Αν βελτιωθεί δεν θα έχει να φοβηθεί τίποτα και κανέναν. Πολλοί τον φωνάζουν “Baby Schumi”. Όχι, δεν είναι ο “Baby Schumi”. Είναι απλά ο Sebastian Vettel!

httpv://www.youtube.com/watch?v=CI1Q269E98c

[Photos Copyright: Clive Mason/Getty Images,Ker Robertson/Getty Images, ANDREW YATES/AFP/Getty Images, ATTILA KISBENEDEK/AFP/Getty Images, ROSLAN RAHMAN/AFP/Getty Images, FRED DUFOUR/AFP/Getty Images, GERARD JULIEN/AFP/Getty Images]