Αυτό είναι το V12 Zagato, η νέα κοινή πρόταση των Άγγλων και των Ιταλών για τον εορτασμό των 50στων γενεθλίων του θρυλικού DB4GT Zagato.

Βασίζεται πάνω στην V12 Vantage και είναι το 4ο κοινό αυτοκίνητο που βγάζουν οι δυο εταιρίες μετά τα V8 Vantage Zagato, DB7 Zagato και DB4GT Zagato.

Η ομάδα της Zagato εργάστηκε με την ομάδα μηχανικών της Aston Martin της οποίας επικεφαλής ήταν ο Chris Porritt, ο άνθρωπος που ήταν υπεύθυνος για την ανάπτυξη της One-77.

To V12 Zagato είναι ένα διθέσιο coupe με αλουμινένιο σώμα κατασκευασμένο στο χέρι, με αλουμινένιο πλαίσιο και roll cage κατασκευασμένο από χάλυβα υψηλής αντοχής. Σχεδιαστικά αυτό που κλέβει την παράσταση είναι η οροφή με τα δίπλα “bubble”.

Κάτω από το καπό τοποθετημένος προς την μέση του αυτοκινήτου, φωλιάζει ο V12 6.0-λίτρων απόδοσης 517 ίππων με 570 Nm ροπής. Συνδυάζεται με ένα 6-ταχυτο αυτόματο κιβώτιο τοποθετημένο στον πίσω άξονα με την κίνηση να μεταδίδεται αποκλειστικά σε αυτόν.

H V12 Zagato concept θα παρουσιαστεί στο κοινό στο Villa D’Este Concours αυριο στις 21 Μαΐου στην λίμνη Como της Ιταλίας.

Η Aston Martin αναφέρει ότι δεν πρόκειται για ένα πρωτότυπο το οποίο θα εκτεθεί μόνο στο περίφημο event της Ιταλίας, αλλά θα συμμετέχει στις 28 Μαΐου στον 4-ωρο αγώνα VLC στο Nurburgring καθώς επίσης και στον 24-ωρο αγώνα αντοχής της θρυλικής πίστας στις 25 και 26 Ιουνίου.

Περισσότερες λεπτομέρειες στις φωτογραφίες και στο δελτίο τύπου που ακολουθεί.

Update: Προστέθηκαν live φωτογραφίες του.

[Πηγή: Aston Martin]

<strong>Δελτίο Τύπου</strong>

Aston Martin unveils new V12 Zagato

  • In 50th anniversary year of the iconic DB4GT Zagato, Aston Martin introduces a modern interpretation of the famous Aston Martin and Zagato collaboration
  • New V12 Zagato concept to be premiered at the Villa D’Este Concours on 21st May to gauge customer interest
  • The V12 Zagato will appear in the form of an endurance race car to compete at the Nürburgring 24 hour race on 25/26 June; following tradition of recent new Aston Martins

Gaydon / Lake Como, 20 May 2011. Aston Martin will unveil the stunning new V12 Zagato endurance racer concept on the shores of Lake Como, Italy at the Villa D’Este Concours tomorrow.

Reviving a collaboration which has produced some of the most beautiful and sought-after cars in the world, the partnership takes inspiration from the past, to create a modern descendent of classics such as the DB4GT Zagato, V8 Vantage Zagato and DB7 Zagato based on Aston Martin’s ultimate performance interpretation of the Vantage range: the V12 Vantage.

Dr Ulrich Bez, CEO of Aston Martin said: “The Zagato design language is a perfect complement to our design and engineering expertise. After 50 years of the two companies being associated with each other the partnership has produced some of the world’s most iconic cars.”

“Of course, fifty years ago Italian design houses were widely seen as leading the way with new designs but now and supported by our independency, Aston Martin has its own in-house design ability so this new venture with Zagato is more collaborative than it perhaps would have been in the past.”

“The task for us has been to create a concept that is a natural successor to those iconic cars that have gone before. Matching the technology of the age with the traditional skills vital to deliver such a bespoke and exclusive sports car will lead to a strictly limited run of road going V12 Zagatos.”

Work began in 2010 with initial meetings between Aston Martin and Zagato where sketches incorporating the design DNA of both companies were discussed and a decision was made to proceed with the project.

Director of Design, Marek Reichman added: “The Design team at Gaydon spent time refining the concept using a mixture of the latest computer based modelling techniques along with crafting traditional clay models to give a real world idea of proportion, stance and detail”

“The V12 Zagato is an elegant yet brutal design which reflects the great balance between race performance and pure Aston Martin style. The original DB4GT Zagato was a true icon, powerful and graceful; the new design is a true representation of the spirit of DB4GT Zagato. The muscular organic forms define the thoroughbred nature of the car’s racing credentials.”

Working alongside the initial design team was a dedicated group of Aston Martin engineers led by Chris Porritt – previously responsible for the engineering of the One-77. With the skills and knowledge gained from such specialised projects this team has worked to bring the unique design of the V12 Zagato to reality in a very short period of time.

Featuring a new handcrafted aluminium body, the V12 Zagato delivers a beautiful and muscular design not possible using pre-formed panel techniques. Using the influences and skill of nearly 100 years of heritage in the craft, every aluminium panel was formed using an English wheel and traditionally crafted body bucks. Each front wing alone comprises seven separate pieces of aluminium, combined and then hand finished to give one flowing form. Another iconic Zagato design cue is the double bubble roof created in this case from five separate pieces illustrating further the intensity of craftsmanship involved in the construction of the V12 Zagato.

Designed for the focused driver, the V12 Zagato has been honed with pure driving enjoyment in mind. The V12 Zagato combines Aston Martin’s most dynamic bonded aluminium platform with the power of the 6.0-litre V12 engine producing 510 bhp (380 kW / 517 PS), and 570 Nm (420 lb ft) of torque.

The V12 Vantage which forms the basis of the V12 Zagato has been proven on the race track as early as 2009 with a class win in its debut race at the 24 hour race at Nürburgring whilst being close to production standard with only essential safety modifications, reduced weight and re-tuned suspension but no additional aerodynamic enhancements. In 2011 the car has gone on to form the basis of the new Aston Martin GT3 race car unveiled last month.

The first DB4GT Zagato shown to the public in late 1960 spent much of its life as a racing car after launch. Later perhaps the two most famous DB4GT Zagatos, registered ‘1 VEV’ and ‘2 VEV’ were raced with success by such names as Jim Clark and Roy Salvadori. The fascinating story of these cars and the nature of high performance and low weight which drove the Zagato projects gave the inspiration for the first two V12 Zagatos to be created as endurance race cars.

The racing debut of the V12 Zagato will be at the four hour VLN race at Nürburgring on 28th May with a view to two cars racing at the 24 hour race on 25/26 June. The cars will be driven by a team with great experience of Aston Martin race cars, led for the sixth year by Chief Executive Dr. Ulrich Bez.

Both cars follow Aston Martin’s philosophy of racing in close-to-production form but with full FIA safety compliance. V12 Vantage Zagato specification includes a bonded aluminium platform modified with a bespoke steel roll cage, front and rear double wishbone suspension with fully adjustable Multimatic DSSV Dampers and a 120ltr endurance racing fuel tank.

The Aston Martin V12 Zagato will be shown for the first time at the Villa D’Este Concours on Saturday 21st May 2011

Aston Martin V12 Zagato Endurance Race Car Specification

Body: Two door, two seat coupe body Bonded aluminium structure Bespoke steel roll cage. Hand crafted Aluminium body

Engine: All alloy quad overhead cam 48 valve 5935cc V12 Compression ratio 10.9:1 Front mid-mounted engine, rear wheel drive

Transmission: Rear mid-mounted, six-speed automated manual gearbox with auto shift manual/select shift manual (ASM/SSM) electric hydraulic control system Magnesium alloy torque tube with carbon fibre propeller shaft Twin Plate competition clutch. Limited slip differential.

Suspension: All round independent double wishbone with fully adjustable Multimatic DSSV dampers.

Brakes: Front: Ventilated floating grooved discs with 6 piston callipers Rear: Ventilated floating grooved discs with 4 piston callipers

Fuel System: 120 litre endurance racing fuel tank

  • Mika

    Thlefwnhse h Audi!!Thelei pisw tis rodes ths apo to R8…
    :lol:
    A,ki h Ferrari, ta pisw fwta ths!!!
    :D :D
     
    Genika,einai kalo,apo mprosta kai sto plai,pisw omws akrobatei sta oria tou asxhmou!!!
     
     

    • k nissan to “Z”

      eleos den eixan kamia prototypi idea!???

  • Το θέλω !!!! είναι πανέμορφο!!!!

  • gazokiller

    αν εξαιρέσω τις πλαινές τρύπες στα μπροστινά φτερά, που όσο κ αν φανω κυνικός μου θυμίζουν βαθιά ουλή σε πρόσωπο, μου αρέσει αρκετά πολύ θα έλεγα σαν σύνολο!!!
    μ’αρεσουν οι εκκεντρικότητες της zagato!!!

  • srss

    πανεμορφη!!! αν και εχουν κατακλεψει ολο τον κοσμο παλι ειναι φοβερο

    • gazokiller

      δεν υπάρχει παρθενογένεση…
      χαχα!!

  • cfu

    πω πω τι αριστουργιμα ειναι αυτο
    το θελω!!!!!!!!!
    αν και ειναι εχουν κανει αρκετο copy-paste απο αλλα ονειρεμενα αμαξακια…
    αλλα το θελω!!!!!!!!!!!!

  • δημητρης

    ολοι εσεις που λετε οτι εκλεψαν,μπορειτε να μου πειτε τι ακριβως; εκτος αν εχετε στο νου αυτοκινητα μονο σαν τις 459/430!
    δεν εβγαζε μονο η φοραδιτσα αμαξια με πισω ετσι τα φωτα.
    το αμαξι ειναι αριστουργημα

    • gazokiller

      προσοχή με τους χαρακτηρισμούς σου…
      η φοραδίτσα κερνάει μπάνια γενικά στην aston…
      κατα τ’άλλα συμφωνούμε απόλυτα ότι είναι πολύ ωραίο αυτοκίνητο!!!!

    • δημητρης

      αγαπητε οπως μαλλον καταλαβες μιλαμε αποκλειστικα για σχεδιασμο οποτε το να λεμε οτι ᾽᾽κερναει᾽᾽ ειδικα την αστον  η φοραδιτσα ενω εχει βγαλει το εκτρωμα FF ειναι αστειο.

      Απο εκει και περα επαναλαμβανω το αμαξι ειναι πανεμορφο αλλα δεν εχουν κλεψει απο κανεναν.
      Ολα οσα βλεπω υπαρχουν και σε Aston απο το 50 και μετα αλλα εννοειται με το στυλ του μοναδικου zagato.

      YΓ.σαν μηχανικα μερη κινητηρες κλπ εννοειται δεν υπαρχει συγκριση αλλα εδω αλλο λεγαμε.

    • gazokiller

      καταρχήν με ξέρεις κ με λες αγαπητό???
      καταδεύτερον η ομορφιά ειναι το πιο υποκειμενικό κριτήριο του ανθρώπου…
      έκτρωμα για σένα…κούκλα για κάποιον άλλον…όμορφη για μένα η FF!!!
      όσο για την aston…επαναλαμβάνω ότι βγάζει τα πιο όμροφα αμάξια μετά τη Ferrari αλλά εδώ που τα λέμε αν πάρεις το σημερινό line-up της κ τα βάλεις το ένα δίπλα στο άλλο θα είναι σα να παίζεις το παιχνίδι “βρες τις 10 διαφορές” ειναι ολόιδια…καμία φαντασία επιτέλους αυτοι οι σχεδιαστές…αλλάχτε λίγο τους προσανατολισμούς σας!!
      κ ο λόγος που σου απάντησα δεν ήταν κανένας άλλος απο το χαρακτηρισμό σου για την Ferrari…γιατι ξαναλέω ότι ειναι πανέμορφο(εκτός απο τα μπροστινα φτερά) κ δεν είπα εγω ότι έκλεψε απο καποιο άλλο…

  • δημητρης

    χαιδευτικα την λεω ετσι…φοραδιτσα ομορφη ειναι…δεν το ειπα ειρωνικα εξαλλου δεν θα μπορουσα.
    Κοντα στο Μαρανελλο μενω…

    οσον αφορα το αγαπητος αφου γραφεις εδω και εχεις παθος με ιταλικες καθαροαιμες κυριες αγαπητος εισαι :D

    • gazokiller

      αν μπορούσα να σου απαντήσω με pm θα καταλάβαινες γιατι σε ρώτησα που με αποκάλεσες ετσι κ θα γελούσες πολυ!!
      τωρα τι να πω…ότι ζηλεύω που μενεις κοντά στο maranello??
      ναι θα το πω!!!είχα παει το 2002…
      τι ωραία!!!

    • δημητρης

      οπως το παρει κανεις!
      Το να τις βλεπεις και να τις ακους δεν κανει και τοσο καλο ξερεις!
      σε πιανει ενα ψυχοπλακωμα και αρχιζεις και σκεφτεσαι περιεργα πραγματα για να παρεις μια! :lol:

      απο εκει και περα γενικα ο zagato  εχει βγαλει πανεμορφα αμαξια με προσφατο αριστουργημα την  αλφα ρομεο TZ3 stradale!

    • gazokiller

      αχχχχ….
      ας ήταν αυτός ο προβληματισμός μου…
      κ ας τις έβλεπα κάθε μέρα!!!
      αλλά γι’αυτο ζούμε με ένα όνειρο!!
      όσο για τον zagato…
      όντως βγάζει ιδιαίτερα κ εκκέντρικά μοντέλα…τις περισσότερες φορες επιτυχημένα άλλες όσο τοσο…
      όσο για την πρόταση του για την alfa…καλό χρυσό κ άγιο εξωτερικά αλλά τα αμερικάνικα εσώψυχα της με χαλάνε πολύ…όπως τα είχαμε αναλύσει σε παρελθοντικό post στο autoblog…

    • δημητρης

      εχεις απολυτο δικιο…αυτα τα αμαξια θελουν και μεσογειακη ψυχη…

  • APOSTOLOSK

    Ρε παιδια δεν βλέπετε το προφανες..
    Τα πίσω φώτα του Seat Ibiza..(η μονη διαφορα ειναι οτι ειναι ledακια)
    Eιναι ολόιδια!
    Κατα τα αλλα ενταξει δεν ειναι και πανεμορφο αλλα ουτε ασχημο μπορεις να το πεις..

  • thymios

    Το βλέπεις, τραβάει το ενδιαφέρον, μετά λες “μπααα”, έπειτα επιστρέφεις να του ρίξεις ένα ακόμη βλέφαρο, τελικά το αφήνεις μπροστά σου και τραβάς μια τζούρα φραπέ :D
     
    Θυμίζει λίγο από GT-R στο πίσω παράθυρο και στο τελείωμα του παρμπρίζ, λίγο από Φερράρι ΦΦ και Ιμπιζα στα πίσω φώτα, τελικά δε μπορώ να πω οτι με συγκινεί ιδιάιτερα!
     
    Δείχνει πάντως αρκετά “κοντά” στην παραγωγή…
     
    Ψιλοάσχετο: Σχεδόν “βαρέθηκα” τα ίδια μηχανικά σύνολα στις ΑΜ… Πρέπει να παρουσιάσει κάτι νέο…

  • hellboy

    einai ekpliktiko!!!kleiste mou 2 parakalw!!!!