Μηχανικά/χειροκίνητα κιβώτια ταχυτήτων. Μερικοί συνεχίζουν να τα λατρεύουν και να εξακολουθούν να θέλουν το αυτοκίνητο τους να διαθέτει ένα τέτοιο κιβώτιο, παρότι τα αυτόματα κιβώτια διπλού συμπλέκτη έχουνε μπει πλέον σε όλα τα αυτοκίνητα με το κόστος τους να μην είναι απαγορευτικό. Και ενώ εμείς οι κοινοί θνητοί μπορούμε να έχουνε την επιλογή αυτόματου ή χειροκίνητου κιβωτίου, φαίνεται ότι σε λίγα χρόνια, οι πλούσιοι που θα θέλουν να αγοράσουν ένα supercar, δεν θα έχουνε να επιλέξουν μεταξύ των δύο λύσεων αφού υπάρχει η τάση οι αυτοκινητοβιομηχανίες να μην εξοπλίζουν τα supercar/hypercar τους πλέον με μηχανικά κιβώτια.

Ο επικεφαλής σχεδιασμού της Ιταλικής εταιρίας κατασκευής κιβωτίων Oerlikon Graziano, (της εταιρίας που κατασκευάζει και το νέο ISR κιβώτιο της Lamborghini Aventador) Paolo Mantelli, σε πρόσφατη συνέντευξη του δήλωσε ότι η μηχανική τεχνολογία τείνει να εξαφανιστεί από τα supercars. Συγκεκριμένα ανέφερε:

Πάντα θα υπάρχουν πελάτες που θα θέλουν μηχανικά κιβώτια στην Ευρώπη, όσο τους επιτρέπει η νομοθεσία, αλλά προκαλεί ενδιαφέρον το γεγονός ότι αυτή τη στιγμή, πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες μας έχουνε εξουσιοδοτήσει να κατασκευάσουμε AMT κιβώτια (automated manual transmissions) τα οποία δεν έχουν χειροκίνητη έκδοση. Το αποτέλεμσα της έρευνας της Ιταλικής Mantelli έχει βοηθήσει να δημιουργηθούν ελαφρύτερα, γρηγορότερα, μικρότερα και πιο άμεσα κιβώτια.

Και συμπληρώνει:

Η ανάγκη για χειροκίνητα κιβώτια έχει εξαφανιστεί στα νέα supercar αφού πρόσφατα έχουμε παρουσιάσει τρία νέα κιβώτια τα οποία είναι αυτόματα. Είναι αναπόφευκτο ότι η φιλοσοφία αυτή θα προσφέρει φθηνότερα εξαρτήματα, μειώνοντας έτσι το κόστος κατασκευής των αυτόματων κιβωτίων.

[Πηγή: just-auto]

  • cfu

    dystixos to mellon problepetai askimo gia ta megala aytokinita
    diladi toso dyskolo einai patiseis to symlekti kai meta na kouniseis ligo to koulo sou?
    alla oi milf amerikanes kai oi kinezoi mallon oute ayto den mporoun na kanoun

    • gazokiller

      άποψη πολλων αμερικανων φίλων που συζητησα στην αγγλια…
      “ειναι δουλεια του αυτοκινητου να αλλάζει ταχύτητες”
      φυσικά κ δε τη συμμεριζομαι!!!

  • babinos1983

    ta pramata einai apla!!!! oi eteries to exoun piasei to noima!!!!
    se ligo 8a vgazoun eidikes ekdoseis me xirokinito kivotio san ekstra kai 8a tous ta pernoun kai apo kei!!!!! :-P
    opou xrima kai vlakia!!!!!  :-)
    alla exo odigisei sirocco dsg paidia kai den iparxei!!!! poso malon tora afto tis 458…ego prosopika den vrisko logo gia xirokinito se tetio superar….ta kanei ola kai simeferei!!!! mono gia na diafero 8a to eperna xirokinito…

  • mitsos

    de ginetai na odhgas me ta duo xeria kollhmena sto timoni!!! einai spastiko!!! allh fash na karfwneis tis taxuthtes re paides apo to na patas koubia (paddles)

    • εγω θα ξαναπω την γνωμη μου διοτι ειχα και γρηγορα χειροκινητο και τωρα εχω ενα γρηγορο αυτοματο.

      δεν μιλαμε για τα αυτοματα τα κλασικα τα παλια τα περπατημενα!

      οταν εχω αυτοματο οπως το DSG 2nd generation, που εχει το αμαξι μου, 2double clust dry gearbox, που κανει αλλαγες με τροπο αγωνιστικο (πεταλσ στο τιμονι) και αμεσω, το καλητερο χειροκινητο να παρεις και να το συγκρινεις το αυτοματο τετοιον κα καλητερων προδιαγραφων θα ειναι παντα πολυ ποιο γρηγορο και οικονομικοτερο!

      δεν μπορει κανεις ανθρωπς να αλλαζει με χειροκινητο ταχητυτες 0,100’δευτερολεπτου παραδειγμα!

      και τα 2 χερια στο τιμονι, ειναι σωστο και καθολου βαρετο αμα οδηγεις τετοιο σαζμαν και αλλαζεις ταχητητες οπως στα μονοθεσια!

      δεν αλλαζω το αμξι μου καιτο σασμαν που ποτε ποια για κανενα χειροκινητο! εχω ξεκουραστο οδηγημα, οικονομικο, και με μηδανικες φθορες (δεν βαζεις λαθος ταχητητες παραδειγμα), και οποτε θελω εχω “χειροκινητο αυτοματο” ή εντελος αυτοματος sport και εχω τρελες επιδοσεις, και γαματη αγωνιστική αισθηση οδηγησεις σαν οδηγος f1!

    • osoi den to dokimasete apla kanete dislikes ama dokimasete ta xanaleme ;)
      kapote etsi elega gia ta automata alla tora einai allios ta pragmata.

      sas prokalo na dokimasete dsg2 k 180+ aloga i allo kalitero sasman (458,aventador ama vrite) k tha xexasete ta manual.-

  • cfu

    exo odigeish to Cupra,kai Polo Gti
    to Cupra to eixa mia sxedon olokliri mera
    teleios kseneroto ti me endiaferi pou exei kati koumpakia piso apo to timoni kai einai san F1,den mou aresoun ayta ta koumpakia
    den me endiaferi episeis pou allazei se 0,100 giati den 8a pao se Track Day
    ego 8elo na patao to symblekti kai me to xeri mou na paizo me to lebie,etsi katalabeno tin odigisei den eimai anapiros
    kai podia exo kai xeria

    • alo ti sou aresei ki allo ti einai antikimenika kalitero!
      an den itan kalitero i korona tou mixanokinitou den tha to eixe!

      k epidei den einai truck day every day to manual einai kourastiko k asymforo!
      alla an san dikaologia “kati pezei to xeri k etsi niotho oti odigo”

      sorry den einai auto metro. alla akros ypokimeniko!
      den thelo na piso kanena na allaxei gousta, alla einai kalo na eimaste anoixtomialoi k antikimenikoi! :)

    • gazokiller

      δηλαδη εσυ αγοραζεις οτι ειναι θεωριτικα αντικειμενικα καλυτερο ή οτι πραγματικά σου αρέσει??

    • sindiazo k ta 2 file :)
      k tixanei na mou aresei to kalitero :)

    • gazokiller

      νομιζω θα επιμεινω στην υποκειμενικοτητα των κριτηριων σου…
      (φιλικά πάντα)

  • mitsos

    egw kserw pws oles autes oi “eukolies” exoun katadisei ta autokinhta playstation.. voithia stis taxuthtes, sto parkarisma, na mh tsoulaei pisw ktl ktl einai papatzes! ama den ksereis na odhgeis asto to rimadi kai phgaine plune kana piato! den eirwneuomai ton filo johnnyxp64 apla kalh h texnologia alla mhn ta isopedwsoume ola! h odhgikh apolaush xanetai me ta polla voithimata.

    • gazokiller

      μαζι σου…
      οσο πιο λιτό τοσο το καλυτερο!!

    • cfu

      mazi sou kai ego!!!!

  • babinos1983

    johnnyxp64 poso dikio exeis file!!!! ma poso…. poso metaniono pou pira to golfaki mou xoris dsg….milame se osa exeis pei 100 like!!!!!giati akoma kai se truck day na min kateveneis i odigisi einai pio asfali me ta 2 xeria sto timoni opos kai na to kanoume!!!! to aftomato (imi)se ena mpotiliarisma stin paraliaki ksekourazei… kai alla polla….diladi oloi se bugati, ferrari, porsche, aston martin, kai kai kai den kseroun ti simenei odigisi kai kseroume emeis????? kai gazokileer me olo ton sevasmo file einai kai poloi pou lene ego den vazo zoni giati nio8o eglovismenos kai den exo tin ais8isi tis eleu8erias tis odigisis…..aftoi kanoun afto pou nio8oun sosto kai pou tous aresei… den simenei pos exoun kai dikio!!! ksana to leo me olo ton sevasmo xoris na 8elo na 8ikso tipota.

    • gazokiller

      φιλικα μιλαμε μην αγχωνεσαι

    • cfu

      Ta Porsche ta perissotera einai xeirokinita akoma kai Cayenne kai Panemera
      kai sygekrimena ta kamaria tous Carrera Gt,Turbo,GT 3,GT 2 RS,kai genika ta Gt einai apoklistika aytomata
      den kseri mipos ti kanei h Porsche?
      opos episeis h Lotus?
       kai h Ferrari 599 alla kai prosfata h California!!!!!!
      kai ta Aston Martin ta DBS,VANTAGE V8-V12,DB9 bgainoun kai ayta me xeirokinito,oute h Aston Martin den kseri?

  • cfu

     

    cfu: Ta Porsche ta perissotera einai xeirokinita akoma kai Cayenne kai Panemera kai sygekrimena ta kamaria tous Carrera Gt,Turbo,GT 3,GT 2 RS,kai genika ta Gt einai apoklistika aytomata den kseri mipos ti kanei h Porsche? opos episeis h Lotus? kai h Ferrari 599 alla kai prosfata h California!!!!!! kai ta Aston Martin ta DBS,VANTAGE V8-V12,DB9 bgainoun kai ayta me xeirokinito,oute h Aston Martin den kseri?

     
    lol mperdeytika ta Porsche ta Gt i8ela na grapso apokleistika xeirokinita sorry den ksero giati alla den me afinei na kano diortosei

  • Παιδιά και οι δύο τύποι κιβωτίων ταχυτήτων θα αφήσουν εποχή άλλωστε όλα έχουν μια αρχή και ένα τέλος και τα πάντα εξελίσονται, και στην τελική ποιός θα φανταζόταν σήμερα ότι θα υπήρχε αυτοκίνητο και θα είχε εφευρεθεί και κατασκευαστεί και να λειτουργεί με αυτο το τρόπο, κάποτε τα αυτοκίνητα έπερναν μπροστά με μανιβέλα και τώρα μόνο με το πάτημα ενός κουμπιού,  τα κρύσταλα των παραθύρων κατέβαιναν και ανέβαιναν επίσης το ίδιο μα τώρα όλα είναι ηλεκτρικά.

    Και κάτι άλλο παιδιά μια επισήμανση προσπαθήστε να γράφετε Ελληνικά και όχι Greeklish έχουμε ωραιότατη Ελληνική γραφή!!! 

  • hellboy

     

    johnnyxp64: εγω θα ξαναπω την γνωμη μου διοτι ειχα και γρηγορα χειροκινητο και τωρα εχω ενα γρηγορο αυτοματο. δεν μιλαμε για τα αυτοματα τα κλασικα τα παλια τα περπατημενα! οταν εχω αυτοματο οπως το DSG 2nd generation, που εχει το αμαξι μου, 2double clust dry gearbox, που κανει αλλαγες με τροπο αγωνιστικο (πεταλσ στο τιμονι) και αμεσω, το καλητερο χειροκινητο να παρεις και να το συγκρινεις το αυτοματο τετοιον κα καλητερων προδιαγραφων θα ειναι παντα πολυ ποιο γρηγορο και οικονομικοτερο! δεν μπορει κανεις ανθρωπς να αλλαζει με χειροκινητο ταχητυτες 0,100′δευτερολεπτου παραδειγμα! και τα 2 χερια στο τιμονι, ειναι σωστο και καθολου βαρετο αμα οδηγεις τετοιο σαζμαν και αλλαζεις ταχητητες οπως στα μονοθεσια! δεν αλλαζω το αμξι μου καιτο σασμαν που ποτε ποια για κανενα χειροκινητο! εχω ξεκουραστο οδηγημα, οικονομικο, και με μηδανικες φθορες (δεν βαζεις λαθος ταχητητες παραδειγμα), και οποτε θελω εχω “χειροκινητο αυτοματο” ή εντελος αυτοματος sport και εχω τρελες επιδοσεις, και γαματη αγωνιστική αισθηση οδηγησεις σαν οδηγος f1!

      re file johnny prw to soy lathos mazikhs paragogis aytomato kibwtio teliws diaforetiko apo ta aytomata twn supercars.sxetika me to 0,100xiliosta toy defteroleptoy kai ta loipa einai oti xeirotero gia to sasman giati to aytomato den apemplekei to amesa oso nwmizeis se sygrisi me ton symplekth….kathws to xeirotero aytomato kibwtio einai ayto to dsg gia ton aplo logo ftiaxtike na einai mass production gia audi,vw,porsche,seat kai skoda.makran to kalytero kybwtio to exw synanthsei to 2003 ston strato apo to mercedes gd240 xilio dialymeno(300xil xiliometra) to aytokinhto alla to kybwtio htan poly glyko!!thn koympone apala kai xwris gratsounismata!meta pira to lanta toy patera moy kai htan san na klwtsaei gaidaros tis taxhthtes(den lew gia ton symplekth )!!!

  • johnnyxp64

    αγαπητοι φιλοι, πρεπει να παρουμε σαν δεδομενα λιγα σημεια και απο κει κε περα αλλο τι αρεσει στον καθενα!

    μη παμε την κουβεντα
    “εμενα μου αρεσουν οι μελαχρηνες γιατι ειναι καλητερες” κι ο αλλος εμενα “η ξανδιες γιατι ειναι καλητερες”

    αυτο ειναι υποκειμενικο!

    το να παραδεχτουμε οτι ενα γαματο αυτοματο σπορ τελευταιας γενιας-τεχνολογιας ειναι ποιο γρηγορο και αποτελεσματικο σε ολα και ποιο ακριβο επισης ακομα, ειναι ΓΕΓΟΝΟΣ! .-

    σαν να λεω οτι ενα porche ειναι γρηγοροτερο απο μια αμαξα με 1 αλογο!
    αφου ειναι!
    η αμαξα ομως για καποιον ειναι ποιο ομορφη και ποιο ρομαντική και γενικα γουσταρει αμαξα, ΟΚ μαζι σας, αλλα οχι οτι ειναι γρηγοροτερη και απο αμαξι!

    απο εκει κε περα να προσπαθει καποιο να πει οτι το αυτοματι ειναι ποιο “ωραιο για μενα” ή το manual ποιο “ωραιο για μενα” ειναι ΑΤΟΠΟ!

    σεβομαι ολα τα αρεσκο ολων μας, αλλα αλλο αρεσκο κι αλλο τεχνολογικα και μαθηματικα ανωτερο!

    τελος για την αισθηση που λετε ορισμενη “μου αρεσει να εχω το ενα χερι στο λεβιε” ε σιγα κι εμενα μου αρεσει οταν οδηγο χαλαρα, και το χερι ειναι στο λεβιε αλλα στον αυτοματο λεβιε και οποτε θελω το εχω στο M και κανοντας ενα κλικ πανω ανεβαζω και ενα κλικ κατω κατεβάζω. δεν χαθηκε η μαγεια της οδηγησεις τελειως μην υπερβαλετε!

    ακομα μην ενοχληστε με την τεχνολογια!
    νιωθω τυχερος που εμαθα οδηγησε σε ενα Χοντα με τιποτα ηλεκτρονικο, εκανα κε τις βλακιες μου, τα ντριφταρισματα μου, τα αναποδα τιμονια για να το μαζεψω οταν δεν παζευονταν, να φρεναρω χωρις μπλοκαρισμα κτλ. Ετσι εμαθα να κουμανταρω αμαξι. αμα ειχα το σημερινο τοτε δεν θα μαθαινα, γιατη εχει abs, esp, xds, (ηλεκτρονικη τετραδιευθυνση), κρατηματα κλασης ανωτερα και οτι αλλο θες πανω. αυτο σε εναν άπειρο οδηγο ειναι επικυνδηνο, τον κανει να πιστευει οτι αυτος εχει τον ελεγχο και οτι ειναι οδηγαρα, αλλα αν τον πας σε ενα αμαξι χωρις αυτα, θα σκοτωθει!

    η τεχνολογια υπαρχει για να κανει την ζωη μας ασφαλεστερη και αυκολοτερη, αλλα στα σπορ αμαξια ακομα διατηρητε και η μαγεια της οδηγησεις απο τον οδηγο! οσο μπορουν κραταν ισοροποιες!

    αλλα αν ειναι να διαλεξω στην απόλυτη οδηγική εμπειρία χωρις κανενα ηλ βοηθημα καθημερινά στην ζωη μου με την αλλη οψη του νομισματος να με προστατευει και να μου στερη “ΛΙΓΟ” απο την απόλυτη “εμπειρια”, παιδια διαλεγω την ΖΩΗ! αρα την 2η οψη του νομισματος!
    ανθρωποι ειμαστε και εμεις να ειμαστε οδηγαρες οταν ο αλλος σου ερχεται πανω σου και πρεπει να κανεις ελιγμο που θα το χασεις σιγουρα χωρις esp και σε σωσει με την βοηθεια του το esp και ζησεις, ε οχι δεν θα σκευτω τοτε, οτι το αμαξι μου δεν ειναι “λιτο”, αλλα θα ευχαριστω τον τρελο επιστημονα που με κράτησαν στην ζωη με την τεχνολογιας τους.

    και παντα μιλαμε φιλικα. αν ο τονος ποτε διαβαστηκε αλλιως δεν το ηθελα.
    αυτα ειναι τα κακα των comments. αμα παμε για καφε μια μερα ολοι παρεα θα ειναι ποιο καλα.(θα σας κανω και βολτα :P)

    • johnnyxp64

      gamo tin dislexia mou kai ta orthografika akoy to kai me ke! pou pige to EDIT re AB? :P

    • τι εννοείς τζόνυ που πήγε το edit???? εγώ γιατί το βλέπω στα σχόλια;;;;

    • cfu

      Σε αυτα που λες περι ασφαλεις θα συμφονισω 100%
      αεροσακοι,abs,συστημα υποβοηθησεις του abs,esp η οπως το ονμαζει ο καθενας,ολα τα συστηματα τετρακινησειες,και τωρα πλεον το Distronic kai ACC,Pre safe,City safe(focus,volvo),το νεο συστημα που εχουν τα Mercedes kai Passat που προσαρμονται οι προβολεις αυτοματα αναλογα αν ερχεται καποιος απεναντη η σε τη δρομο κινησε,  αυτα τα συστηματα σωζουν ζωες και πρεπει να υπαρχουν,και οσα περισσοτερα συστηματα ασφαλεις τοσο το καλυτερο,
      αλλα αλλο η αφαλεια και αλλο η οδηγικη απολυαση,στο αυτοματο ειδικα αν δεν εχεις τα paddles χανεται η οδηγικη απολαυση,το DSG ειναι πραγματικα πολυ γρηγορο τελειο τεγνολογικα αλλα οπως ειπες σε αλλον αρεσουν οι ξανθες και σε αλλους οι μελαχρινες,ευτηχως και σημερα ακομα συνεχιζουν και βγαζουν καλα αμαξια τελευταιο παραδειγμα BMW 1 M foul ασφαλεια (δυστηχος δεν εχει ACC )και foul οδιγικη απολαυση.
       
       
      ΑΒ που ειναι η διορθωση ?βοηθαει αρκετα

    • johnnyxp64

      συμφωνώ στο οτι το απλό-παλιο automatic χωρις καν petals και αλλαγες απο το λεβιε ειναι άκρως ξενερωτο, μα ΔΕΝ μιλαμε γι αυτα τα παλια αυτοματα η τα πολυ φτηνιάρικα.

      γι ααυτο εθεσα σαν βαση κουβεντας το dsg2 και πανω καθος μιλαμε για supercars, αμα δω supercar χωρις peddals και χωρις allagiew apo to levie (+,-) τοτε ειναι για πεταμα! αλλα μαλλον δεν λεει αυτο το αρθρο λεει οτι η βιομηχανια παει απο το λεβιε απλο στο ημι-αυτοματο οχι τελειως αυτοματο χωρις καμια αλλαγη απο το χρηστη, αυτο ειναι λαθος και επικυνδινο γιατι οσο γαματο κ να νε το κιβωτιο, το βλεπω σε μενα που αν και εχει κατι σαν γυροσκοποιο που καταλαβαινει αν ειναι σε ανηφορα η οχι για να κρατα παραπανω στροφες και να μην αλλαζει ταχητητα και ρεταρει (αρα να μην ανεβενει την ανυφορα) αλλο τοσο το θελω να πατω κουμπι στο τιμονη η στο λεβιε και να ανεωεκατεβαζει βασι τα γουστα και το τι βλεπει το ματι μου να ερχετε! ακομα αυτο τα καλητερα κυβωτια δεν μπορουν να το κανουν δεν ξερουν αν εισαι σε στροφη που ξαφνικη κλεινει αποτομα και θες ενα κατεβασμα να σε κρατησει, και πατας φρενα και βγαινεις…

      εγω για τετοια αυτοματα μιλαω sport semi-automatic οχι τα ξενερωτα απλα D και παμε για γρουβες! αυτο μετα σε συνδιασμο με cruse control ειναι ο απολυτος λήθαργος για τον οδηγο!

      ΑΒ το edit δεν εμφανιζεται σε μενα. Chrome 13
      υ.γ 2¨τωρα το βλεπω κανονικα παλι…μαλλον θεμα του server γιατι οπως ειπαμε σερνετε η βαση…δεν ξερω.

    • ΑΒ το edit δεν εμφανιζεται σε μενα. Chrome 13
      υ.γ 2¨τωρα το βλεπω κανονικα παλι…μαλλον θεμα του server γιατι οπως ειπαμε σερνετε η βαση…δεν ξερω.

      τα νεύρα μου…. πρέπει να το κοιτάξω μέσα στο ΣΚ το θέμα επειγόντως

  • mitsos

    den eipame gia esp, aerosakous kai genika gia themata asfalias pws de xreiazodai.. eipame gia ta peritta voithimata! de nomizw to dsg na voithaei sthn asfalia. kai oso gia tis epidoseis uparxei mia mikrh diafora pou an den phgaineis se pista isws na mhn katalavaineis kan! mhn koroideuomaste.. kai h texnologia borei na kanei th zwh mas eukoloterh alla oxi na mas elegxei kiolas! de tha me odhghsei to amaksi, egw to odhgw kai goustarw! (gia na mhn parekshghthw, den eimai apo tous vlakes pou kanoun badilikia mesa stous dromous :P)

    • η διαφορες δεν ειναι μικρες ειναι μεγαλες και κυριως στην τσεπι!

      το καθε αγωνιστικο σασμαν αυτοματο – σηριακο, δεν ειπε κανεις οτι σε παει μονο του αμα δεν θες, αλλα οταν κι εσυ θελεις κανει τις αλλαγες ποιο γρηγορες!

      το πατε στα ακρα μερικοι, ειναι βοηθημα οχι αντικατασταση των χεριων σας!
      προστατευη τηντσεπη σας, τον κινητηρα, το σμασμαν, και εχει κα καλητερη επιδοση που δεν εφμανιζεται μονο σε πιστα!

      οσο για την ασφαλεια αμα το κιβωτιο δεν βαζει βλακιες ταχητες γιατι δεν μεθαει ποτε, δεν πεφτει σε κατασταση αμοκ ποτε, δεν νευριαζει ποτε, και δεν νισταζει ποτε, τοτε ΝΑΙ σου σωζει και αυτο με τον τροπο του την ζωη όπως ισως μια ζωνη και ενας αεροσακος.

      just think about it! ;-)

  • xrhstos

    To automato kivwtio einai aparaithto se autokinhta katw apo 120hp prepei na exoun automato  kalws h kakws mono etsi mporei na vgalei olh tou thn dynamh to amaxi k epipleon na einai oikonomiko  Oso gia ta supercars makari na dynete h dynatothta na epilexeis alla gia na ta leme ola me to onoma tous den ginete to amaxi na exei 1000 voithimata k na exei xeirokinito kivwtio yparxei mexri k h akraia periptwsh na energopoiountai ta panta kathe fora pou allazeis taxhthta..

  • hellboy

     

    johnnyxp64: η διαφορες δεν ειναι μικρες ειναι μεγαλες και κυριως στην τσεπι! το καθε αγωνιστικο σασμαν αυτοματο – σηριακο, δεν ειπε κανεις οτι σε παει μονο του αμα δεν θες, αλλα οταν κι εσυ θελεις κανει τις αλλαγες ποιο γρηγορες! το πατε στα ακρα μερικοι, ειναι βοηθημα οχι αντικατασταση των χεριων σας! προστατευη τηντσεπη σας, τον κινητηρα, το σμασμαν, και εχει κα καλητερη επιδοση που δεν εφμανιζεται μονο σε πιστα! οσο για την ασφαλεια αμα το κιβωτιο δεν βαζει βλακιες ταχητες γιατι δεν μεθαει ποτε, δεν πεφτει σε κατασταση αμοκ ποτε, δεν νευριαζει ποτε, και δεν νισταζει ποτε, τοτε ΝΑΙ σου σωζει και αυτο με τον τροπο του την ζωη όπως ισως μια ζωνη και ενας αεροσακος. just think about it!

     mate μιλας για ημηαυτοματο με τα +και-!!!και παλι δεν αλλαζει κατι !!!!ποιο πολλα θα πληρωσεις στην εκαστωτε βλαβη του( :) )!!!!!καθως να σου πω οτι το αυτοκινητο μου εχει σταθεροποιητη ταχυτητας(αυτοματο “πιλοτο”)το δοκιμασα στην εθνικη δεν μπορουσα να οδηγησω και πηγαινε με 80 οπως ηταν το εκλεισα και χειτοκινητα/ποδοκινητα ολα!!!!!!!!!

  • cfu

    Αυτη τη Ferrari θα τη βλεπω για πολλες μερες στον υπνο μου, California με μηχανικο κιβωτιο!!!!!!!!!!!!!!
    http://www.flickr.com/photos/55098410@N05/5465498907/in/photostream/
     
    η California δεν ηταν η πρωτη που εξοπλιστικε με διπλου συμλεκτη και ειπαν απο Ferrari θα εχουμε μονο αυτο τωρα,στα αυτοκινητα μας?
    μαλλων αλλαξε γνωμη εδω και ενα χρονο η California προσφερεται και με απλο κιβωτιο

  • machairado66

    Όπως έχει ήδη εκφραστεί το θέμα της οδηγηκής απόλαυσης είναι κάτι καθαρά προσώπικο. Προσωπικά είμαι λάτρης του χειροκίνητου κιβωτίου, και θεώρω απόλαυση την όλη διαδικασία αλλαγής ταχυτήτων με το λεβιέ, παρά το γεγονός οτι τα σύγχρονα ημιαυτόματα κιβώτια πραγματοποιούν πολύ γρήγορες αλλαγές. Είναι άραγε τόσο δύσκολο μια εταιρία να δίνει τη δυνατότητα στον πελάτη να διαλέξει το κιβώτιο της επιλογής του; Και δέν μιλάω μόνο για supercars αλλα και για συμβατικά αυτοκίνητα όπως το Polo GTI που διατίθεται αποκλειστικά κ μόνο με το DSG.