Χθες ο CEO της VW, Martin Winterkorn σε δηλώσεις του στη Γερμανική εφημερίδα Frankfurter Allgemeine Zeitung, δήλωσε ότι είναι λυπηρό να πουλά η GM την Opel. Συνέχισε μάλιστα λέγοντας ότι αρκετές κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες θα ήθελαν να πάρουν στα χέρια τους την τεχνολογία της Opel, την πνευματική της ιδιοκτησίας καθώς και τα περιουσιακά της στοιχεία στην Ευρώπη, όπως το δίκτυο διανομής της.


Ο Winterkorn δήλωσε επίσης ότι δεν θα ήταν σοφό για την GM να χάσει 5.000 μηχανικούς κατά την πώληση της Opel, όταν οι μηχανικοί είναι δυσεύρετοι στον κλάδο των αυτοκινητοβιομηχανιών.

Οι δηλώσεις του Winterkorn ανάγκασαν την GM να βγάλει δελτίο τύπου στο οποίο αναφέρει ότι η Opel δεν πωλείται και ότι Γερμανική εταιρία κάνει σταθερή πρόοδο σε ότι αφορά την αναδιάρθρωση της, παρουσιάζοντας μάλιστα πρόοδο στα λειτουργικά της αποτελέσματα. Και συνεχίζει. “Η Opel ήταν μέρος της οικογένειας της General Motors από το 1928 και εξακολουθεί να είναι σημαντική για την εταιρεία. Η GM είναι ικανοποιημένη με την σταθερή πρόοδο της Opel κατά το τελευταίο έτος, επενδύοντας μάλιστα στην Opel αρκετά χρήματα ώστε αυτή να παράγει εξαιρετικά προϊόντα για την ευρωπαϊκή αγορά.”

[Πηγή: General Motors | via: Reuters | Photo Copyright: REUTERS/Francois Lenoir/File]

Δελτίο Τύπου

GM Statement in Response to VW Comments on Opel

DETROIT – General Motors has a longstanding policy of not commenting on rumors and speculation. Unfortunately, some of our competitors do not show similar restraint.

In Wednesday’s edition of the Frankfurter Allgemeine Zeitung, Volkswagen CEO Martin Winterkorn commented on rumors regarding Opel, which continues a regrettable pattern of fanning speculation as Opel makes solid progress in its restructuring, in generating improved operating results and more.

In this case, it was timed to the incredibly positive media reaction to the groundbreaking Opel Ampera extended-range electric vehicle, which has been hailed as “a stroke of genius,” “the start of a new era,” and as a leading industry expert said, places Opel three years ahead of VW.

Because of such enthusiastic reviews and strong customer demand, Opel is ordering an additional 2,000 Amperas for the European market next year.

Opel has been part of the GM family since 1928 and remains important to the company. GM is pleased with Opel’s solid progress over the last year in turning around its business, and the company continues to invest in outstanding products for the European market, as the Ampera shows.

General Motors (NYSE:GM, TSX: GMM), one of the world’s largest automakers, traces its roots back to 1908. With its global headquarters in Detroit, GM employs 202,000 people in every major region of the world and does business in more than 120 countries. GM and its strategic partners produce cars and trucks in 30 countries, and sell and service these vehicles through the following brands: Baojun, Buick, Cadillac, Chevrolet, GMC, Daewoo, Holden, Isuzu, Jiefang, Opel, Vauxhall, and Wuling. GM’s largest national market is China, followed by the United States, Brazil, the United Kingdom, Germany, Canada, and Italy. GM’s OnStar subsidiary is the industry leader in vehicle safety, security and information services. More information on the new General Motors can be found at www.gm.com.

  • LJ

    Ρε γερμαναραδες κοιταξτε ΡΕ τα δικα σας θεματα και αφηστε τους αλλους, που σας επιασε και ο πονος για το τι θα γινει τη Opel.

    Θα γελαω πολυ οταν αυτη η στρατηγικη με τα 30 μοντελα ανα εταιρια δεν θα σας βγει και θα κοιτατε να πουλησετε ενα Golf ενα Polo κ ενα Α3 για να μην μπειτε μεσα.