H Volkswagen για πρώτη φορά βάζει σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρων στον τετρακύλινρο 1.400αρη TSI, κάνονας τον δικύλινδρο όταν δεν χρειάζεται επιπλέον δύναμη. Για πρώτη φορά μπαίνει τέτοιο σύστημα σε τόσο μικρό κινητήρα, αφού οι αυτοκινητοβιομηχανίες μέχρι σήμερα επέλεγαν να το βάζουν σε μεγάλα χωρητικότητας μοτέρ.


H Fiat έχει επιλέξει να βγάλει έναν δικύλινδρο κινητήρα, τον TwinAir, ο οποίος βγήκε και κινητήρας της χρονιάς 2011, αλλά οι Γερμανοί επέλεξαν άλλη λύση ώστε να εξοικονομήσουν καύσιμο. Ο κινητήρας θα είναι διαθέσιμος από τις αρχές του 2012 με την μείωση στην κατανάλωση να ανέρχεται κατά 0.4 λίτρα/100 χλμ. Σε συνδυασμό με το σύστημα Start/Stop τότε η εξοικονόμηση ανέρχεται στα 0.6 λίτρα/100 χλμ.

Το σύστημα θα λειτουργεί σε μεσαία φορτία και με ταχύτητες έως 50 χλμ/ώρα. Παραδείγματος χάρη όταν ένα αυτοκίνητο κινείται με 50 χλμ/ώρα με τρίτη ή τετάρτη ταχύτητα η εξοικονόμηση ανέρχεται περίπου στο 1 λίτρο/100 χλμ. Αυτό κάνει τον κινητήρα να πιάνει πλέον τα στάνταρ του Euro 6.

To σύστημα απενεργοποίησης θα λειτουργεί στο φάσμα στροφών 1.400 – 4.000 σ.α.λ με την ροπή να κυμαίνεται από τα 25 έως τα 75 Nm. Μόλις ο οδηγός πατήσει το γκάζι δυνατά, οι κύλινδροι 2 και 3 ενεργοποιούνται ακαριαία, προσφέροντας έτσι όλη τη δύναμη του κινητήρα. O κινητήρας αναμένεται να τοποθετηθεί σε πολλά μοντέλα του VW Group μέσα στο 2012. Περισσότερες λεπτομέρειες μπορείς να βρεις στο video, στις φωτογραφίες και στο δελτίο τύπου που ακολουθεί.

[Πηγή: Volkswagen]

Δελτίο Τύπου

Volkswagen presents latest efficiency technology

World’s first cylinder shutoff system in four-cylinder TSI

Wolfsburg, 02 September 2011 – At the beginning of 2012 it will already be ready: Volkswagen’s latest efficiency technology, cylinder shut-off, will debut in the new 1.4 TSI engine. This is another large step for Volkswagen in terms of saving fuel in its models.

Volkswagen is the first manufacturer in the world to implement cylinder shut-off on a four-cylinder TSI engine in high-volume production. The primary goal of the high-tech system is to significantly reduce fuel consumption by temporarily shutting off two of the four cylinders during low to mid loads. In fact, cylinder shut-off reduces fuel consumption of the 1.4 TSI by 0.4 litre per 100 km in the NEDC driving cycle. When the Stop/Start functionality is integrated, which deactivates the engine in neutral gear, the savings effect adds up to about 0.6 litre per 100 km.

The greatest benefits of the cutting edge technology are realised while driving at constant moderate speeds. At 50 km/h, in third or fourth gear, savings amount to nearly one litre per 100 km. This new fuel efficient TSI will therefore also fulfil the future EU6 emissions standard effortlessly. High efficiency does not exclude driving comfort: even when running on just two cylinders, the 1.4 TSI – with its excellent engine balance – is still very quiet and low in vibration.

Cylinder shut-off is active whenever the engine speed of the 1.4 TSI is between 1,400 and 4,000 rpm and its torque is between 25 and 75 Nm. This applies to nearly 70 per cent of the driving distance in the EU fuel economy driving cycle. As soon as the driver presses the accelerator pedal sufficiently hard, cylinders 2 and 3 are reactivated unnoticed. Volkswagen utilises information from the gas pedal sensor to detect the driver’s mode of driving. If the driving exhibits a nonuniform pattern – e.g. while driving in roundabout traffic or in a sporty style on a country road – shut-off functionality is suppressed.

  •  οπωσ λενε και στο χωριο μου …κλαιν μαιν!!!!! κατι το εντυπωσιακο…αλλλα χωρισ ουσια στην πραξη…0.6λ στα 100χλμ???? δεν αξιζει το ρισκο για βλαβη του κινητηρα!!! ολα τα ειχε ο tsi αυτο του ελειπε….
    α ρε vw τι κανεισ για να περασεισ τα διαγωνισματα !!!!!  :-)

  • hellboy

    περιμενω να δω ποσα θα πηγενουν συνεργειο με προβλημα στον κυλινδρο!!!!!μαζικη παραγωγη φτηνα υλικα.

  • Mika

    Kalh fash….
    Blepw 103Kw, dhladh 140 ps…….Ti einai kinhthras einai aytos??O aplos 122arhs tsitwmenos sta 140, h o twincharger meiwmenos apo ta 160 ps?Giati o 140ths twincharger exei stamathsei edw kai kairo…

  • pariah

    a)Poion tsi ton twincharger h ton aplo giati o prwtos paei gia aposyrsh
    b)Nomizw oti tetoio systhma eixe o prwtos mivec
    g)O logos poy protimate stous megalous einai oti einai polykylindroi..stoyw 4kylindroys to zygisma einai akoma pio dyskolo an kopseis 2 kylindrous…..

    • Killer88

      Δεν πρόκειται σύντομα τουλάχιστον φίλε μου να τον αποσύρουν, και τι κινητήρα να βάλουν άλλωστε? Στον κυβισμό και την ιπποδύναμη που βρίσκεται είναι μια χαρα. Και εγώ έχω ακούσει φήμες, αλλά όταν βλέπεις και τον βελτιώνουν οπως εδώ σημαίνει ότι θα μείνει καιρό ακόμα.

    • pariah

      Απλώς να μείνει single turbo μιας και το lag όλο και μειώνεται και είναι και πιο φθηνός κατασκευαστικά….

    • pariah

      Τελικά τον από tsi θα εφοδιάσουν με το σύστημα…

  • cfu

    poly kalos,alla….
    apo ti stigmi pou yparxei to diesel ti kathontai kai asxolountai me ti venzini
    diesel kai pali diesel

    • Ghostrider

      για να σου δωσουν ομως diesel σε αυτα τα αλογα πρεπει να ειναι 2000 κυβικά.  Μετα με την φορολογία τι γίνετε ??  Ακομα και αν καιει και ρυπαίνει λιγότερο απο τον 1.4 το ελληνικό κρατος δεν προκειται να το καταλαβει. (Λενε οτι του χρονου θα φορολογησουν με τους ρυπους. Και αυτό κολπο ειναι για να πουλησουν μεγαλα κυβικα και μετά να μας ταραξουν στην φορολογία)

    • cfu

      επειδη οδηγο συνεχεια diesel και συγκεκριμενα στη Γερμανια,πριν λιγους μηνες εκει ειχα ενα Polo 1.400 με 75 αλογα Turbo diesel,και οι επιδοσης ηταν μια χαρα ανοιγμα-τραβηγμα,(0/100=12.5 sec)και στην Autobahn πηγενε 160-170 τελειος ανετα,χωρις θορυβο τιποτα δεν καταλαβε.
      υπαρχουν μικρα diesel που κανουν θαυματα δεν ημασται 15-20 χρονια πισω,τα diesel  τα τελευταια 10 χρονια σκιζουν σε ολους τους τομεις,δεν χρειαζεται να ειναι 2000 κυβικα,2000 κυβικα ηθελες πριν 10+ χρονια
       ,και τα 0/100 σε 10-13 sec δεν ειναι ασκημα για 1.200-1.400 αυτοκινητο ουτε ειναι ασκημα 170 τελικη και να πηγαινη και ανετα

      τα Diesel σε ολη την Ευρωπη ειναι Νο1 σε πωλησεις,βαλε π.χ σε αγγελια απο Γερμανια Audi A4 modelo ’10 me βενζινη και την ιδια αναζητησει με κινητηρα diesel τουλαχιστον τα διπλασια αποτελεσματα θα ειναι απο το diesel

    • Ghostrider

      δεν λεω οτι τα μικρά δεν πανε, οπως ειπες τελικη 170-180. Οταν ομως θες 0-100 σε λιγοτερο απο 8 και τελική 220-230 θες αλογα. αλλα για να βγαλεις και πολλα αλογα ομως στα diesel θες κυβικά.   150 αλογα απο 1.4 diesel δεν βγαινουν.
      π.χ. ο διλιτρος της vw-audi me τις δυο τουρμπινες με 220 αλογα καταναλωνει πολύ λιγότερο απο εναν 1.4 tsi, βγαζει λιγότερους ρύπους εχει καλύτερες επιδόσεις.. Αν δεν ηταν τα τελη κυκλοφοριας εννοείται οτι συμφερει !!
       Αυτο το πραγμα δεν μπορουν να το καταλαβουν οσοι βγαζουν την νομοθεσία για τα τελη κυκλοφορίας.  Εστω, ας τα πανε με βαση την ιπποδύναμη !!

      Για την πολη οντως, συμφερουν τα μικρά. Εχω οδηγησει polo bluemotion το καινουργιο, και οι επιδοσεις του ειναι υπεραρκετες. Δεν εχει ιπποδυναμη αλλα εχει παρα πολύ ροπη. εκει ειναι η διαφορά τους

  • LJ

    Υπ’ οψην αυτη ειναι Αμερικανικη τεχνολογια/πατεντα, η Chrysler την ειχε εφαρμοσει στο Grand Cherokee της προηγουμενης γενιας. Hellboy αν θυμασε το λεγαμε σε ενα προηγουμενο αρθρο. 

  • loeb

    Νομιζω οτι το εχει κανει ακομα πιο πριν η mitsubishi απο τετρακιλυνδρο
    σε δικυλινδρο. Παντως για να την αφησαν την υποθεση οι Ιαπωνες καποιο
    λακο θα εχει η φαβα. Θα πρεπει να αντεξει στο χρονο για να κανεις μια
    τετοια επιλογη. Δεν λεω καλη η μειωση καυσιμου αλλα με μια αστοχια παει
    στραφη ολη η οικονομια και σου στοιχιζει πολλα ευρω παραπανω. Βεβαια
    στην Ελλαδα με το πολυ καλο μαρκετιγκ και τα πιτσιρικια που δεν
    γνωριζουν τιποτα απο αυτοκινητα θα πειξει ο τοπος 

  • Tsou Kostas

    Η VW αυτο το συστημα το εχει εδω και 15 χρονια ρε, οποτε γουσταρε το αυτοκινητο εκαιγε κανα-δυο πολλαπλασιαστες και εκανε οικονομια. (και καπως ετσι αρχισε ο καυγας….)

    • ggarfe

      xa0xa0xa0xa0xa0xa0xa0xa0xa0xa0xa0xa0

      Έχει εμπειρία από 2κύλινδρους. Πάνε τα πρωτεία του twinair…

      xa0xa0xa0xa0xa0xa0xa0xa0xa0xa0xa0xa0xa0xa0xa0

    • pariah

      Ektos twn vag kai alloi exoun problhma me tous pollaplasiastes….

    • Tsou Kostas

      φυσικα, τα Renault για παραδηγμα καινε ακομα περισσοτερους, αν αυτο σε παρηγορει…

    • pariah

      Mετοχές δεν έχω σε καμία εταιρία…αλλά σε όλες τις εταιρίες υπάρχουν κρούσματα…

  • Monder

    egw 8elw na dw meta pera dw8e tou ekentroforou pote 8a se afisei oute 1 vvt dn mporoun na ftiaxoun peripou etsi douleuei to vvt tis audi opsome8a pantos se aksiopistia dn mas ftanoun ante geiaaa

  • LJ

    Να διορθωσω εν μερει αυτο που ειπα περι Αμερικανικης τεχνολογιας κ Chrysler. 

    H τεχνολογια ειναι Αμερικανικη αλλα δεν εφαρμοστηκε πρωτη φοαρα απο την Chrysler στο Grand Cherokee, αλλα απο την GM στα τελη του 70′ με αρχες 80′. Ηταν μια λυση στο τοτε προβλημα της πετρελαικης κρισης. 

    Ο ορος που χρησημοποιηται ειναι ”cylinder deactivation” ή ”variable displacement”.

    http://www.jdpower.com/autos/articles/Engine-Cylinder-Deactivation-Saves-Fuel/

    • pariah

      Σε τετρακύλνδρο όμως η πρώτη εταιρία που του εφήρμοσε πρέπει να ήταν η Mitsubishi στον mivec….Υπάρχουν σημαντικές δυσκολίες στο να γίνει σε τετρακύλινδρο μοτέρ…

  • Tune2race0-400

    Απλο ειναι,γιατι να χαλασει?Αλλα κ παλι αντε να πας τρικυλινδρος-αποκλειεται ταυτοχρονα να μεινουν απενεργοποιημενες κ οι 2 βαλβιδες ελεγχου.Ωραιο συστηματακι

    • loeb

      Γιατι οπως ειπαμε το ειχε δοκιμασει πριν χρονια η Mitsubishi και δεν το συνεχισε. Κατι θα ηξεραν παραπανω.

    • pariah

      Το ότι δεν το συνέχισε δεν σημαίνει και πολλά…Και η fiat έβγαλε τους common rail αλλά πριν το εκμεταλλευτεί το πούλησε στην bosch. Η alfa είχε την ιδέα του vtec η honda όμως το πήρε και το εξέλιξε….

      Ποιος ήξερε παραπάνω τελικά;;;