Εδώ και καρό έχουμε διαβάσει ότι οι ελεγκτικές αρχές του υπουργείου Οικονομικών ξεκινάνε κυνηγητό κατά των ιδιοκτητών των ανασφάλιστων οχημάτων, επιβάλλοντας τους πρόστιμα 250 ευρώ, αφού τα ανασφάλιστα ΙΧ που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους, υπολογίζονται περίπου στα 2 εκατ. οχήματα.

Πλέον μένει μόνο να υπογραφεί η υπουργική απόφαση ώστε να ξεκινήσει η διαδικασία, αφού ήδη είναι έτοιμη η ηλεκτρονική βάση δεδομένων στην οποία και έχουν καταχωρηθεί όλα τα κυκλοφορούντα οχήματα, με βάση τα τέλη κυκλοφορίας που εκδίδουν κάθε χρόνο οι Εφορίες (στοιχεία ΚΕΠΥΟ).

Αρχικά είχε γίνε γνωστό ότι μέχρι τέλος Ιουλίου οι οδηγοί που των ανασφάλιστων Ι.Χ, θα ειδοποιηθούν πως πρέπει να καταβάλουν 250 ευρώ έκαστος, αλλά ακόμη η υπουργική απόφαση δεν έχει υπογραφεί.

Το σύστημα ενημερώνεται σε καθημερινή βάση από όλες τις ασφαλιστικές εταιρείες για τα ασφαλιστήρια συμβόλαια που εκδίδουν, όπως και για αυτά που διακόπτονται. Παράλληλα υπάρχει διασύνδεση με τη γενική γραμματεία πληροφοριακών συστημάτων για όλες τις άδειες κυκλοφορίας των ΙΧ και ενημέρωση για τα τέλη κυκλοφορίας.

Το μέτρο θα μπορούσε να φέρει πολλά εκατ. ευρώ έσοδα στο κράτος, αφού εκτός του προστίμου των 250 ευρώ, δίνεται το δικαίωμα στον ιδιοκτήτη του οχήματος μέσα σε 10-20 ημέρες να προσκομίσει την απόδειξη πληρωμής της κλήσης αλλά και το ασφαλιστήριο συμβόλαιο γλιτώνοντας το δεύτερο πρόστιμο που ανέρχεται σε 500 ευρώ και αφαίρεση της άδειας και των πινακίδων κυκλοφορίας.

Σύμφωνα με τα στοιχεία πρώτου εξαμήνου 2012 του Επικουρικού Κεφαλαίου Ασφάλισης Ευθύνης από Ατυχήματα Αυτοκινήτων, οι αναγγελθείσες ζημιές από ανασφάλιστο όχημα έφθασαν στο εξάμηνο φέτος τις 2.589, από 1.750 το ίδιο διάστημα πέρυσι. Παράλληλα το α’ εξάμηνο του 2012 καταβλήθηκαν αποζημιώσεις σε 1.500 περιπτώσεις που αφορούσαν ανασφάλιστα οχήματα ύψους 4,86 εκατ. ευρώ έναντι 1.371 περιπτώσεων το α’ εξάμηνο του 2011 για τις οποίες καταβλήθηκαν αποζημιώσεις ύψους 4,25 εκατ. ευρώ.

Είναι γεγονός ότι τον τελευταίο χρόνο έχει αυξηθεί σημαντικά ο αριθμός των ανασφάλιστων ΙΧ, με τον πολύ κόσμο να μην ξέρει ότι σε περίπτωση δυστυχήματος, η αποζημίωση έχει οριστεί στο 1 εκατ. ευρώ, που σημαίνει οικονομική καταστροφή για τον ανασφάλιστο οδηγό.

Αλλά και σε περίπτωση ατυχήματος με υλικές ζημιές, ο ανασφάλιστος οδηγός κινδυνεύει να χάσει περιουσιακά του στοιχεία. Τα χρήματα της ζημιάς θα καλυφθούν από το επικουρικό κεφάλαιο, το οποίο στη συνέχεια θα τα διεκδικήσει από τον ανασφάλιστο οδηγό. Στην περίπτωση που δεν έχει να καταβάλει το ποσό, τότε η υπόθεση θα ακολουθήσει την δικαστική οδό με την έκδοση διαταγής πληρωμής, που μπορεί να οδηγήσει σε πλειστηριασμό κινητής ή ακίνητης περιουσίας του ανασφάλιστου οδηγού.

[Πηγή: Capital | Thanks for the tip, Μπάμπη]