10 γνώριμες τεχνολογίες που θα εξαφανιστούν από τα αυτοκίνητά μας τα επόμενα χρόνια

Σχετικά άρθρα

b7b3b_Car_Interior_112_0702_02z+jaguar_cxf_concept_car+interior_view

Κανείς δεν μπορεί να ξεφύγει από την πρόοδο. Αργά ή γρήγορα, όσο και να τρέχεις, θα σε προφτάσει και αν δεν είσαι σε ηλικία που προσαρμόζεσαι εύκολα, θα σε ξεπεράσει. Υπάρχει πάντα η δυνατότητα, να γίνεις από αυτούς τους αξιαγάπητους τύπους που ζούνε στην δική τους εποχή, αδιαφορούν για τα άλματα της τεχνολογίας και με σπασμένη από τα χρόνια φωνή φωνάζουν στους νέους: «παλιά τα κάνανε καλύτερα!!!». Υπάρχει επίσης η δυνατότητα, αρνούμενος να αποδεχτείς την πραγματικότητα, να το γυρίσεις στο τότε κλασικό αυτοκίνητο που, αφού μιλάμε για το μέλλον, θα είναι το αυτοκίνητο της τωρινής εποχής. Αν λοιπόν είσαι από αυτούς που αναπολούν τα καρμπυρατέρ, τα choke ή τα ραδιοκασετόφωνα, μην κάνεις τον κόπο να διαβάσεις αυτό το άρθρο γιατί θα σου προκαλέσει ρίγη και/ή εγκεφαλικό. Αυτό το άρθρο έχει ως σκοπό όχι να περιγράψει το ιδανικό μέλλον αλλά να σκιαγραφήσει το πιθανό. Ως εκ τούτου, σίγουρα θα διαφωνήσετε με κάποια από τα μέρη του αυτοκινήτου που θα αλλάξουν ή θα αντικατασταθούν –όπως και εγώ άλλωστε- όμως δείτε το αντικειμενικά. Δείτε το που το πάνε οι αυτοκινητοβιομηχανίες, τις τάσεις που υπάρχουν και το πώς κινείται ο μέσος καταναλωτής και όχι ο φανατικός petrolhead. Ας αφήσουμε τον πρόλογο όμως και ας ξεκινήσουμε με την απαρίθμηση

Ορατές κεραίες

2250339

Η γενιά μας νομίζω έχει δει τα περισσότερα είδη κεραιών να κυκλοφορούν ταυτόχρονα στους δρόμους. Έχουμε δει τις σταθερές μεγάλες, μεταλλικές κεραίες, συνήθως στο πίσω μέρος κάποιων sedan να αντικαθίστανται από ηλεκτρικά αναδιπλούμενες μεγάλες, μεταλλικές –συνήθως στα πιο πολυτελή αυτοκίνητα-. Έπειτα, έχουμε δει τις κλασικές μαύρου χρώματος στην οροφή hatchbacks και όχι μόνο, να μικραίνουν σε μέγεθος χρόνο με τον χρόνο. Τα τελευταία χρόνια, ακόμα και αυτές έχουν αντικατασταθεί από τις κεραίες τύπου shark fin, εκείνες τις μικρές που μοιάζουν με πτερύγιο… Είναι λογικό κατά συνέπεια, να υποθέσουμε πως τα επόμενα χρόνια, η κεραία όπως την ξέρουμε θα εξαφανιστεί από το εκάστοτε ορατό σημείο πάνω στο αυτοκίνητο. Δεν ξέρω που θα πάει ή πως θα είναι αλλά σίγουρα θα είναι σε κάποιο μέρος του οχήματος που απλά δεν θα φαίνεται. Αόρατες κεραίες; Δεκτόν

Εργοστασιακό infotainment

202148_la

Αυτό είναι κάτι που οι κατασκευαστές προσπαθούν να μας το φορτώσουν με το ζόρι εδώ και αρκετά χρόνια και νομίζω έχουμε φτάσει στο σημείο που υπάρχουν δύο επιλογές: Ή μας το δίνετε τζάμπα ή δεν το θέλουμε καθόλου και νομίζω πως θα κινηθούμε προς την δεύτερη. Δεν μιλάω για τις οθόνες στα αυτοκίνητα, αφής ή συμβατικές. Αυτές είναι καλοδεχούμενες και πολλές φορές standard. Μιλάω για ολόκληρο το σύστημα ψυχαγωγίας και/ή ενημέρωσης που αποτελείται από MP3 Player, CD Player, CD changer, GPS και του διαόλου τον πατέρα. Πως μπορούν να δικαιολογήσουν την τιμή των 300, 500, ή και 1.000+ ευρώ για κάτι που είτε ήδη έχουμε είτε μπορούμε να βρούμε δωρεάν; Υπάρχουν δωρεάν εφαρμογές που τις φορτώνεις στο κινητό ενώ μία συσκευή που παίζει αρχεία MP3 έχουμε σχεδόν όλοι και μπορούμε να την συνδέσουμε στο αυτοκίνητο εύκολα και γρήγορα. Εξαφάνιση ακριβών εργοστασιακών Infotainment συστημάτων; Δεκτόν

Αποσπώμενη τάπα βενζίνης

easy-fill-gas

Ακούγεται χαζό, το ξέρω αλλά η Ford έχει ήδη κάνει την αρχή με το “Easy Fuel” σύστημα, αρκετοί κατασκευαστές έχουν ακολουθήσει και θεωρώ σχεδόν βέβαιο πως σε μερικά χρόνια, αυτή, ή παρόμοιες υλοποιήσεις θα εφαρμόζονται σε όλα τα καινούρια αυτοκίνητα. Η μοναδική περίπτωση στην οποία δεν δέχομαι τη συγκεκριμένη αλλαγή είναι αυτή του sport αυτοκινήτου με την πανέμορφη μεταλλική τάπα. Εκεί, οι λόγοι είναι συναισθηματικοί και αισθητικοί και καλά θα κάνουν ΟΛΟΙ οι κατασκευαστές, στα sport αυτοκίνητά τους να τοποθετούν μεταλλικές τάπες. Κατά τα άλλα: Δεκτό

Χειροκίνητα κιβώτια ταχυτήτων

DSC_0266

Εδώ χωράει πολύ συζήτηση αλλά ελπίζω να γίνει στα σχόλια γιατί δεν μπορώ να γράψω όλες τις πλευρές. Θα γράψω μόνο το πώς βλέπω εγώ τα πράγματα και θα μου πείτε αν συμφωνείτε ή διαφωνείτε στα σχόλια. Επαναλαμβάνω. Μην σκέφτεστε τι θα θέλατε να υπάρχει στο μέλλον. Αναλογιστείτε πως κινείται η αγορά, τις μόδες και τις τάσεις και κρίνετε αν όντως είναι πιθανό στο μέλλον να εξαφανιστούν τα χειροκίνητα κιβώτια ταχυτήτων. Γνώμη μου είναι πως αυτό θα γίνει. Δεν είναι δύσκολο να διαβάσετε τα σημάδια. Πιο πρόσφατα παραδείγματα; Renault Clio RS και η hardcore Porsche 911 GT3. Αυτά τα δύο αυτοκίνητα, μεταξύ άλλων παλαιότερων παραδειγμάτων, παρότι θεωρούνται η επιτομή της sport οδήγησης στην κατηγορία τους, δεν προσφέρουν καν την επιλογή του χειροκίνητου κιβωτίου. Η πρόοδος των κιβωτίου διπλού συμπλέκτη, η προβολή που έχουν τα (ημί)-αυτόματα κιβώτια από διαφόρων ειδών αγώνες μηχανοκίνητου αθλητισμού και η άφιξη της γενιάς του playstation σε ηλικία που αρχίζει να οδηγάει θα οδηγήσουν στην σταδιακή εξαφάνιση των χειροκίνητων κιβωτίων. Και θα μου πεις, γιατί όχι; Είναι γρηγορότερα, με ταχύτατη απόκριση στις εντολές του οδηγού, προσφέρουν καλύτερες επιδόσεις και σε κάνουν να νιώθεις σαν οδηγός αγώνων. Όμως… δεν σου δίνουν την αίσθηση και τον έλεγχο που σου δίνει το χειροκίνητο με τον συμπλέκτη, είναι πιο πολύπλοκα στην κατασκευή και τη συντήρηση και στην τελική, όσο γρήγορη και να είναι η απόκριση στις εντολές του οδηγού, εξακολουθούν να είναι πεισματάρικα και αρνητικά σε κάποιες από αυτές. Δεν έχει σημασία αν σου αρέσουν ή όχι, τα χειροκίνητα κιβώτια, στο μέλλον, απλά δεν θα υπάρχουν και αυτό με ενοχλεί όχι απλά σαν petrolhead αλλά σαν άνθρωπο. Είναι θέμα επιλογής. Άρα: Απαράδεκτο!

Ταμπούρα

2011-SEMA-Show-Mazda-Turbo2-Concept-Rear-Drum-Brakes-1024x640

Όχι απλά θα εξαφανιστούν στον μέλλον αλλά κατά τη γνώμη του γράφοντος άργησαν κιόλας. ΠΡΟΣΟΧΗ: δεν μιλάω για φορτηγά και άλλου είδους πολύ βαριά οχήματα αλλά για επιβατικά αυτοκίνητα αποκλειστικά. Εκτός από το κόστος, δεν υπάρχει άλλος λόγος για τον οποίον οι κατασκευαστές, εν έτη 2013, ακόμα χρησιμοποιούν ταμπούρα. Ναι, ακόμα είναι –οριακά- επαρκή για μικρά και οικονομικά αυτοκίνητα αλλά νομίζω ήρθε η ώρα να προχωρήσουμε λίγο μπροστά. Τι σου προσφέρει το ταμπούρο που δεν σου προσφέρει το δισκόφρενο και στην τελική, πόσο μεγαλύτερο κόστος έχει στον κατασκευαστή; Γιατί στον πελάτη, το κόστος συντήρησης του δισκόφρενου σε ετήσια βάση είναι ελάχιστο ενώ η ασφάλεια, η αίσθηση και η επιδόσεις που σου προσφέρει είναι κλάσεις ανώτερες. Ναι, τα ταμπούρα θα εξαφανιστούν και αυτό είναι σε όλα τα επίπεδα δεκτό.

Κλειδί

6685999a667c4ab

Αυτό είναι κάτι που οι περισσότεροι πάω στοίχημα δεν έχετε καν σκεφτεί αλλά δεν παύει να είναι κάτι που θα συμβεί είτε το θέλετε είτε όχι. Τα συστήματα keyless entry με κάρτες και τα Start Engine κουμπιά υπάρχουν εδώ και πολλά χρόνια και οι κατασκευαστές κάπου στο βάθος του μυαλού τους τα έχουν συνδυάσει με την πολυτέλεια, την χλιδή και/ή την sport αίσθηση. Ναι, τίποτα δεν με κάνει να νιώθω σαν τον Kristensen μέσα στο Audi R18 του όπως το start button στο χατέπι μου… τι μας λέτε τώρα; Εγώ ακόμα απολαμβάνω την μηχανική αίσθηση που μου δίνει το κλειδί όταν γυρνάει μέσα στην πόρτα και νιώθω ολόκληρο τον μηχανισμό να λειτουργεί για να σηκώσει την ασφάλεια. Ακόμα μου αρέσει αν δεν παίρνει μπρος το ρημάδι μου να προσπαθώ επανειλημένα μήπως και έρθουν σε ευθεία οι πλανήτες παρότι ξέρω πως κάτι τέτοιο απλά δεν πρόκειται να συμβεί και καλά θα κάνω να πάρω την οδική. Αλλά όπως είπα, η λίστα δεν έχει να κάνει με προσωπικές επιθυμίες οπότε για την εξαφάνιση του κλειδιού θα πω: αδιάφορο!

Λάμπες αλογόνου

Ford-Sierra-RS500-cosworth-white-night-photo

Αυτές είναι πρακτικά αναπόφευκτο να αντικατασταθούν από HID λάμπες και LED. Ήδη έχει αρχίσει να γίνεται και δεν μπορώ να σκεφτώ κάποιον λόγο για τον οποίο κάποιος μπορεί να έχει αντίθετη άποψη. Δεκτόν

Θύρα OBD-II

2005_nissan_maxima_obd_connector

Αυτό για να είμαι ειλικρινής φαίνεται να αντέχει στην πίεση του χρόνου αλλά κάτι μου λέει πως με τις προόδους στον τομέα της συνδεσιμότητας μεταξύ συσκευών, κάτι θα αλλάξει. Ναι, το OBD2 είναι απλό, καθολικό και εύκολο αλλά εκτός του ότι έχει έρθει η ώρα για OBD3, γιατί να περιοριστούμε εκεί και να μην κινηθούμε σε κάτι ακόμα πιο γενικό. USB ίσως; NFC read only; Όλα αυτά, εκτός του ότι θα πάρουν λίγη από την δουλειά των συνεργείων, θα συμβαδίζουν με την πρόοδο όλων των υπόλοιπων συσκευών αλλά και θα δώσουν την δυνατότητα μίας πιο DIY νοοτροπίας στον ιδιοκτήτη. Ήδη υπάρχουν εφαρμογές που συνδέουν το αμάξι με το κινητό μέσω ενός ασύρματου OBD2 αντάπτορα, γιατί να μην γίνει ακόμα πιο εύκολο; Ναι, στο όχι και τόσο μακρινό μέλλον, η θύρα OBD2 θα αντικατασταθεί με κάτι άλλο. Δεκτόν

Εκκεντροφόροι

G6

Για αυτό είμαι διχασμένος. Σύμφωνα με τον Christian von Koenigsegg, οι εκκεντροφόροι είναι κάτι περιττό που σύντομα –σχετικό είναι αυτό- θα αφήσουν τη θέση του στα ενδότερα του κινητήρα. Δεν υπάρχει αμφιβολία πως η τεχνολογία αλλά και τα υλικά έχουν προχωρήσει τόσο στο πέρασμα του χρόνου που κάτι τέτοιο ενδέχεται να είναι εφικτό. Το θέμα είναι πως αφενός σαν καινούρια τεχνολογία που αντικαθιστά τον παραδοσιακό τρόπο θέλει πολλά χρόνια πειραματισμού και δοκιμών και αφετέρου –και πιο σχετικά με το θέμα μας- δεν ξέρω πως θα εκλάβει μία τέτοια θεμελιώδη αλλαγή η αγορά. Οι νέοι σε ηλικία αγοραστές, αυτοί που ενημερώνονται καθημερινά για τις εξελίξεις στον χώρο είτε από το διαδίκτυο είτε αλλιώς, μάλλον θα είναι δεκτικοί. Αλλά θέλω να δω τους πωλητές της πρώτης μάρκας που θα υιοθετήσει αυτή την τεχνολογία, να προσπαθούν να πείσουν τον κάθε 50άρη-60άρη πως αυτό είναι το μέλλον, πως η τεχνολογία είναι αξιόπιστη και πως η εν λόγω μάρκα είναι μπροστά από τον ανταγωνισμό. Μην μπερδεύετε τα super-hypercars με το αυτοκίνητο που οδηγεί ο απλός κόσμος. Άλλο κοινό, με άλλα «θέλω» και άλλες προσδοκίες. Ο μέσος αγοραστής είναι πολύ διαφορετικό ζώο. Άρα; Ενδεχομένως δεκτόν.

Η μηχανική σύνδεση οδηγού-αυτοκινήτου

672679

Θα το ξεκαθαρίσω από την αρχή. Απαράδεκτο. Πολλοί υποστηρίζουν πως οι μηχανικές συνδέσεις που μεταφέρουν τις εντολές του οδηγού στο αυτοκίνητο θα αντικατασταθούν με drive-by-wire εφαρμογές. Και δεν τους αδικώ. Ήδη από τώρα η x-by-wire επιδημία έχει εξαπλωθεί και συνεχίζει να εξαπλώνεται με ανησυχητικούς ρυθμούς. Κατά την γνώμη μου, οι κατασκευαστές έχουν δημιουργήσει οι ίδιοι ένα πρόβλημα και τώρα προσπαθούν να το λύσουν με την διαρκή βελτίωση αυτών των συστημάτων. Ναι, είναι ζήτημα packaging και σε μία εποχή που προσπαθούνε να συμμαζέψουν τα ασυμμάζευτα, το βάρος και ο χώρος που εξοικονομούν με αυτά τα συστήματα είναι πολύτιμος αλλά και πάλι… απαράδεκτο.

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Η Nissan παρουσιάζει την πιλοτική γραμμή παραγωγής μπαταριών στερεάς κατάστασης

Η Nissan παρουσίασε σήμερα την -υπό κατασκευή- πιλοτική γραμμή παραγωγής μπαταριών στερεάς κατάστασης στο εργοστάσιό της στη Γιοκοχάμα της Ιαπωνίας. Η πιλοτική γραμμή στοχεύει...

Suzuki: Παραγωγή 30 εκατομμυρίων αυτοκινήτων στην Ινδία

Η Suzuki ανακοίνωσε ότι η συσσωρευμένη παραγωγή αυτοκινήτων ξεπέρασε τις 30 εκατομμύρια μονάδες στην Ινδία στο τέλος Μαρτίου. Η Ινδία γίνεται η δεύτερη χώρα -μετά...