CFD F1 Pressure Path

Η FIA, συνεχίζοντας να ακυρώνει δικούς της κανόνες και να αναιρεί παλαιότερες καταργήσεις, όπως με τις δοκιμές εξέλιξης, αποφάσισε να βάλει φρένο στην αδικαιολόγητη χρήση αεροδυναμικής σήραγγας και CFD. Το CFD (Computational Fluid Dynamics), είναι η χρήση υπολογιστών, για την δοκιμή αλγορίθμων και την επίλυση πολύπλοκών εξισώσεων μηχανικής ρευστών και κατ’ επέκταση αεροδυναμικής.

Πώς θα μπει φρένο σε αυτά τα δυο είδη δοκιμών των ομάδων; Με έλεγχο των ωρών λειτουργίας της αεροδυναμικής σήραγγας (με την ταχύτητα των ανεμιστήρων από ένα σημείο και πάνω) και μέτρηση του όγκου δεδομένων που επεξεργάζεται το τμήμα CFD της κάθε ομάδας. Σύμφωνα με μια εξίσωση που ενσωμάτωσε στους κανόνες του 2014 η FIA, μία ώρα στην αεροδυναμική σήραγγα, ισοδυναμεί με ένα teraflop ανάλυσης CFD. Η κάθε ομάδα διαθέτει 30 μονάδες για μια περίοδο 8 εβδομάδων, με την διαφορά ότι οι 30 ώρες, είναι ανά εβδομάδα, ενώ τα 30 teraflop είναι και για τις 8 εβδομάδες. Κάθε περίοδος 8 εβδομάδων, θα ξεκινάει με το τέλος της προηγούμενης.

toyota_f1_windtunnel_2006

Για παράδειγμα, η Ferrari από 01/05/14 μέχρι 25/06/14 (περίοδος 8 εβδομάδων) αποφασίζει να χρησιμοποιήσει την νέα της αεροδυναμική σήραγγα για 30 ώρες κάθε εβδομάδα, έτσι δεν θα της μείνουν μονάδες για την λειτουργία του CFD. Αντίθετα, την ίδια περίοδο η Lotus αναλύει 30 teraflop, χωρίς να χρησιμοποιήσει την αεροδυναμική της σήραγγα και η McLaren κάνει δοκιμές 15 ωρών την εβδομάδα (σύνολο 120) στην σήραγγα και επεξεργάζεται 15 teraflop.

Σύμφωνα με τους προηγούμενους κανόνες, η χρήση περιοριζόταν στις 60 ώρες και τα 40 teraflop, όμως μετά από συζητήσεις μηνών, οι κανονισμοί άλλαξαν, δίχως όμως να φέρουν τις ομάδες προ εκπλήξεως. Ο μέγιστος χρόνος λειτουργίας της αεροδυναμικής σήραγγας, ασχέτως ταχύτητας ανεμιστήρων, θα περιορίζεται στις 60 ώρες εβδομαδιαίως, σε αντίθεση με τώρα που λειτουργούν 24 ώρες το 24-ωρο και 7 μέρες την εβδομάδα. Όλα φυσικά γίνονται, για να συνηθίσουν οι ομάδες τις περικοπές που πρέπει να κάνουν, με βάση το όριο προϋπολογισμού που θα τεθεί σε ισχύ από το 2015.

[Πηγή: FIA]