Motor Racing - Formula One Testing - Bahrain Test Two - Day 1 - Sakhir, Bahrain

Η δέκατη από τις συνολικά δώδεκα ημέρες δοκιμών, αποτελεί πλέον παρελθόν. Στην πρώτη θέση των χρόνων, για μια ακόμη φορά, βρέθηκε μονοθέσιο με κινητήρα Mercedes, αφού το 1:35.570 της Force India του Perez ήταν, έστω και οριακά, αρκετό. Σήμερα ο καιρός δεν ήταν το ίδιο καλός με τις προηγούμενες μέρες, αφού, αραιές νεφώσεις το πρωί κράτησαν τη θερμοκρασία στο οδόστρωμα στους 26 βαθμούς Κελσίου. Οι οδηγοί, με την εμφάνιση της πράσινης σημαίας, βγήκαν στην πίστα του Bahrain για τους καθιερωμένους πλέον installation laps των μονοθεσίων. Alonso, Perez, Gutierrez, Massa, Bianchi και Button έκαναν την αρχή, με τους Maldonado, Hamilton και Ericsson να ακολουθούν λίγο αργότερα. Οι χρόνοι κατά την πρώτη ώρα ήταν αισθητά πιο αργοί απ’ ότι οι χθεσινοί ταχύτεροι, με τον Alonso να βρίσκεται στην κορυφή (1:37.274) και τη Ferrari να θέλει να καλύψει αρκετά περισσότερα χιλιόμετρα. Κάπου εκεί, η Mercedes W05 του Lewis Hamilton έμεινε στην πίστα, βγάζοντας την πρώτη κόκκινη σημαία της ημέρας.


Στη Sauber άλλαξαν το πρόγραμμα τους και μετά τα μεγάλα του stint του Adrian Sutil, η ομάδα θα επικεντρωνόταν στην απόδοση της C33. Η Marussia στόχευε σε ακόμη περισσότερους γύρους από τους 44 χθεσινούς, αφιερώνοντας το πρωί σε μικρά stint και το απόγευμα σε μεγαλύτερης διάρκειας, ενώ η Williams θα συνέχιζε τις προσομοιώσεις αγώνα και τη δουλειά στην αεροδυναμική και το στήσιμο του μονοθέσιου. Σύμφωνα με το Bottas, χθες όλα έγιναν σύμφωνα με το σχέδιο της ομάδας.

Ξέραμε ότι θα ήταν δύσκολο και είχαμε κάποια προβλήματα, χάσαμε μερικές μέρες και κάποιες άλλες δεν κάναμε τόσα πολλά χιλιόμετρα. Αλλά τις τελευταίες ημέρες, όλα πήγαν σύμφωνα με το σχέδιο και αυτός θα πρέπει να είναι ο στόχος μας για τη συνέχεια.

Μας δίνει εμπιστοσύνη το γεγονός ότι μπορέσαμε και τρέξαμε το αυτοκίνητο σχεδόν όλη τη μέρα (χθες), χωρίς προβλήματα. Μεγάλα stint, ψύξη μονοθεσίου, σε όλα καλύψαμε τους στόχους μας.

2014 Bahrain wintertesting - F1-Fansite_00008

Με το πέρας της διακοπής, Alonso, Button, Bianchi, Vergne και Perez βγήκαν από τα pit, με το Μεξικανό να κάνει το ταχύτερο γύρο έως εκείνο σημείο (1:36.440) και τη Force India να συνεχίζει να εντυπωσιάζει. Τελευταίο μονοθέσιο που βγήκε στο Bahrain International Circuit ήταν η RB10 των πρωταθλητών. Τα πράγματα δεν φαίνονταν καλά για την ομάδα, αφού από άποψη χιλιομέτρων βρίσκεται πάνω μόνο από τις Lotus και Marussia, ενώ τα προβλήματα είναι πολύπλοκα και συνεχόμενα. Χθες, ο Ricciardo δήλωνε σίγουρος για την ανάκαμψη της ομάδας.

Είμαστε ακόμα σίγουροι ότι μπορούμε να πρωταγωνιστήσουμε. Κατά πάσα πιθανότητα δεν πρόκειται να πάμε στη Μελβούρνη και να κυριαρχήσουμε, αλλά είναι ακόμη νωρίς. Οι δοκιμές δεν ήταν τέλειες, αυτό είναι σίγουρο, αλλά φτάνουμε εκεί που θέλουμε.

Ακόμα δεν έχουμε κάνει αρκετούς γύρους, αλλά οδεύουμε προς τη σωστή κατεύθυνση. Από την άποψη της απόδοσης, κάναμε σίγουρα ένα βήμα προς τα εμπρός. Αν μπορούμε να εργαστούμε πάνω στο θέμα αυτό και τις επόμενες ημέρες, θα μας βοηθήσει σίγουρα για τη Μελβούρνη. Παραμένουμε θετικοί και αισιόδοξοι.

Ο Αυστραλός έκανε installation-laps, με μόνο άλλο μονοθέσιο μέσα στην πίστα την Williams του Felipe Massa. Αυτό δεν κράτησε για πολύ και η πίστα άρχισε να γεμίζει, με το Hamilton να κάνει την επανεμφάνισή του προσομοιώνοντας 19 γύρους αγώνα (1:41.3-1:43.6). Προφανώς το πρόβλημα που αντιμετώπισε δεν ήταν σοβαρό, ώστε να τον κρατήσει για ώρα στα pit. Μερικά λεπτά αργότερα οι Gutierrez και Vergne μπήκαν κι εκείνοι στον πίνακα των χρόνων, με 1:42.530 και 1:39.756 αντίστοιχα. Οι ομάδες συνέχισαν να κάνουν δοκιμές στην αεροδυναμική, με διάφορες συσκευές μετρήσεων να προεξέχουν από τα μονοθέσια και αρκετούς in-and-out laps να λαμβάνουν χώρα. Στις 10:30 η Lotus βγήκε στην πίστα, έχοντας προς ώρας καλύψει ελάχιστους γύρους, όμως η κόκκινη σημαία που προκάλεσε η McLaren του Button, 2 λεπτά αργότερα, διέκοψε το πρόγραμμα της ομάδας του Enstone. Το ίδιο συνέβη και με την προσομοίωση αγώνα του Hamilton, καθώς και με τον Alonso, που όδευε προς τον ταχύτερο γύρο της ημέρας.

_79P1603

Μόλις 70 λεπτά απέμεναν για το μεσημεριανό διάλειμμα των ομάδων και των ανθρώπων της πίστας, με τους Perez και Gutierrez να είναι οι πρώτοι που άφησαν τα pit μετά τη διακοπή. Στη συνέχεια ο Massa βελτίωσε το χρόνο του (1:39.630) ανεβαίνοντας πέμπτος, όπως και ο Maldonado, με την Ε22 να γυρνάει στο 1:41.772 για την όγδοη θέση. Αυτός όμως που κινήθηκε πρώτος πραγματικά γρήγορα, ήταν ο Sergio Perez. Έχοντας φτάσει λίγο νωρίτερα στα 3 δέκατα από τον καλύτερο χρόνο του, έγινε ο πρώτος οδηγός για σήμερα που κατέβηκε το 1:36 (1:35.570), πριν τον ακολουθήσει ο Alonso (1:35.634). Ο Ισπανός συνέχισε τους πειραματισμούς στις μπροστά πτέρυγες της F14 T, με την ομάδα να τις αλλάζει συχνά-πυκνά κατά τη διάρκεια των δοκιμών.

Μετά από σχεδόν μιάμιση ώρα βγήκε ξανά στην πίστα η Red Bull του Ricciardo (1:40.867) και με την κατάσταση του οδοστρώματος να βελτιώνεται, οι Gutierrez (1:40.428) και Hamilton (1:39.041) κατέβασαν κι αυτοί τους χρόνους τους. Η Caterham τοποθέτησε στη C05 κάποια νέα εξαρτήματα και βγήκε από τα pit, με μοναδικό μονοθέσιο που δεν πάτησε πίστα αυτό της McLaren. Το πρόβλημα που αντιμετώπισε ο Button στην MΡ4-29 και οδήγησε στη δεύτερη κόκκινη σημαία, φάνηκε να πονοκεφαλιάζει τους μηχανικούς της ομάδας και να στερεί από το Βρετανό πολύτιμα χιλιόμετρα.

tweet

Τελευταίοι οδηγοί που βελτίωσαν το χρόνο τους ήταν οι Massa (1:39.323) και Jules Bianchi (1:38.198), με το Γάλλο να βρίσκεται τέταρτος. Κάπου εκεί η δράση σταμάτησε για μισή ώρα, με την επανέναρξη του τεστ να έχει οριστεί για τις 12:30 ώρα Ελλάδος.

Μετά τη διακοπή οι ομάδες δεν έδειξαν να θέλουν να βρεθούν γρήγορα στην πίστα και χρειάστηκε να περάσουν 30 λεπτά πριν οι Lotus και Caterham βγουν από τα pit, με τις Ferrari και Marussia να ακολουθούν λίγο αργότερα. Από τα 4 μονοθέσια, μόνο ο Maldonado κατάφερε να κινηθεί ταχύτερα απ’ ότι πριν, με το 1:41.613 να μην είναι αρκετό για να τον ανεβάσει στην κατάταξη. Όμως η συνέχεια ήταν δυσάρεστη για τον ίδιο και την ομάδα, με την Ε22 του Βενεζουελάνου να μένει στη στροφή 4, πιάνοντας φωτιά, για την τρίτη κόκκινη σημαία της ημέρας.

Χωρίς τίτλο

Πλέον, ο χρόνος που απέμενε για τη λήξη του τεστ ήταν 3 ώρες και μόλις η Lotus επέστρεψε στα pit, 7 από τα 10 διαθέσιμα μονοθέσια βγήκαν στην πίστα. Επρόκειτο για τους Ricciardo, Perez, Alonso, Hamilton, Massa, Vergne και Gutierrez με τον Αυστραλό να κινείται στο 1:39.155 και το Μεξικανό της Sauber οριακά κάτω από τα 100 δευτερόλεπτα (1:39.976). Η Red Bull έδειχνε να κινείται σταθερά στο 1:41 με το Ricciardo να φτάνει τους 29 γύρους συνολικά, ενώ ο Lewis Hamilton βγήκε από τα pit και συνέχισε τις προσομοιώσεις αγώνα, με το γυρολόγιο του αυτή τη φορά να έχει αρκετά σκαμπανεβάσματα.

Στη συνέχεια, ο Ricciardo βελτίωσε ξανά το χρόνο του (1:37.685) περνώντας τέταρτος, με τη Lotus να ανακοινώνει το τέλος των σημερινών δοκιμών για την Ε22. Μόλις 31 γύροι για τον Maldonado και πάρα πολύ δουλειά να απομένει μέχρι τη Μελβούρνη. Από την άλλη, οι Williams, Force India και Sauber άφησαν τα μεγάλα stint για το τελευταίο δίωρο. Εάν η Ελβετική ομάδα όντως επικεντρώθηκε στην απόδοση της C33 το πρωί, όπως ισχυριζόταν, τότε το 1:39.976 του Gutierrez δεν πρέπει να είναι πολύ ενθαρρυντικό δείγμα. Απ’ ότι φαίνεται η Red Bull δεν έχει εξαντλήσει ακόμη το 100% της δυναμικής του νέου μονοθεσίου, αφού ο επόμενος γρήγορος γύρος του Daniel Ricciardo τον έφερε στην τρίτη θέση και για πρώτη φορά στο 1:36 (1:36.340).

TEST PRE-CAMPIONATO F1/2014 BAHRAIN 27/02-02/03/2014

Την ίδια στιγμή, οι Ιταλοί της Ferrari έκαναν προπόνηση στα pit-stop, με τον Alonso να εξακολουθεί να βρίσκεται στη δεύτερη θέση, τόσο στους χρόνους, όσο και τους συνολικούς γύρους. Ο Ισπανός είχε σταθερό γυρολόγιο στο μεγάλο stint, με την F14 T να βρίσκεται μέσα στο 1:39. Βέβαια δεν γνωρίζουμε πόσα καύσιμα κουβαλούσε, για να κρίνουμε αν αυτοί οι χρόνοι είναι καλοί ή όχι. Ομοίως και για τον Perez που γυρνούσε την ίδια στιγμή ψηλά στο 1:40. Με τη δεύτερη ομάδα της Red Bull, την Toro Rosso, να φτάνει αισίως τους 61 γύρους, ο Ricciardo έκανε έναν ακόμη ταχύτατο γύρο (1:35.743) μόλις 173 εκατοστά του δευτερολέπτου πίσω από τον Perez. Με μια ώρα να απομένει στα χρονόμετρα, η McLaren κατάφερε να βγάλει το Button στην πίστα, η Mercedes ανακοίνωνε τη λήξη της σημερινής της προσπάθειας, εξαιτίας προβλημάτων στο κιβώτιο της W05, και η Caterham στα χέρια του Marcus Ericsson προκαλούσε την τέταρτη διακοπή του σημερινού τεστ, παίρνοντας φωτιά στο αγαπημένο σημείο παρκαρίσματος των μονοθεσίων, τη στροφή 4. Η επίσημη ανακοίνωση της ομάδας ανέφερε πως κάποιο τεχνικό πρόβλημα ήταν η αιτία για να ξεσπάσει η μικρή αυτή φωτιά.

Χωρίς τίτλο

Τρεις ομάδες ήταν ήδη εκτός του σημερινού τεστ, όμως οι Button, Alonso, Ricciardo, Bianchi, Perez και Massa δεν άφησαν το λιγοστό χρόνο που απέμενε να πάει χαμένος και όρμησαν στην πίστα. Ο Βραζιλιάνος βελτίωσε τον καλύτερό του χρόνο με 1:36.507 και ο Γάλλος στο 1:38.092, ενώ οι περισσότεροι συνδυασμοί επικεντρώθηκαν σε μεγαλύτερης διάρκειας stint και τη McLaren να σκοπεύει να τρέξει συνεχόμενα μέχρι τη λήξη της διαδικασίας, κάτι που πραγματοποιήθηκε αφού δεν υπήρξαν άλλα απρόοπτα.

Θέση Ομάδα Οδηγός Χρόνος Διαφορά Γύροι
1 Force India S.Perez 1:35.570 108
2 Ferrari F.Alonso 1:35.634 0.064 122
3 Red Bull D.Ricciardo 1:35.743 0.173 66
4 Williams F.Massa 1:36.507 0.937 75
5 McLaren J.Button 1:36.901 1.331 52
6 Marussia J.Bianchi 1:38.092 2.522 75
7 Mercedes L.Hamilton 1:39.041 3.471 89
8 Toro Rosso J.E.Vergne 1:39.636 4.066 61
9 Sauber E.Gutierrez 1:39.976 4.406 106
10 Lotus P.Maldonado 1:41.613 6.043 31
11 Caterham M.Ericsson 1:42.516 6.946 55

Σήμερα κλειδώνουν και τα specifications των νέων turbo κινητήρων και όπως ήδη ενημερώθηκες, η Renault θα ζητήσει παράταση του “παγώματος” για 2 με 3 μήνες, μέσω του προέδρου της Carlos Ghosn. Κάτι τέτοιο μπορεί να αλλάξει άρδην τις ισορροπίες μεταξύ των ομάδων, αν και είναι από δύσκολο έως αδύνατο να δώσουν τη συγκατάθεση τους για κάτι τέτοιο οι ομάδες που δεν φορούν τον Energy F1-2014.

Το τελευταίο χειμερινό τεστ συνεχίζεται αύριο το πρωί και ολοκληρώνεται την Κυριακή, με μόλις 2 εβδομάδες να μεσολαβούν έως την έναρξη του νέου πρωταθλήματος.

[Photo Copyrights: Sahara Force India,Williams F1,Studio Colombo/Scuderia Ferrari,LAT Photographic/Lotus F1 Team]