2014-audi-a3-sportback-g-tron-photo-504757-s-986x603

Στη Γενεύη η Audi έχει φέρει στη Γενεύη τόσο το A3 Sportback g-tron όσο και την e-tron έκδοση του A3.

Το A3 Sportback g-tron είναι πλέον διαθέσιμο για παραγγελία στη Γερμανία με αρχική τιμή τις €25.900. Είναι το πρώτο αυτοκίνητο του νέου της project με το οποίο θέλει να γίνει ηγέτης των αυτοκινήτων κινούμενων με ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. Ο κινητήρας του καταναλώνει είτε φυσικό αέριο είτε το e-gas, το νέο καύσιμο που παράγει στο ολοκαίνουργιο εργοστάσιο της στη πόλη Werlte της Γερμανίας. Η Audi έχει γίνει η πρώτη αυτοκινητοβιομηχανία που κατασκευάζει συνθετικά καύσιμα αιθανόλης και βενζίνης.

Η συνθετική βενζίνη (αιθανόλη) και το συνθετικό πετρέλαιο δημιουργούνται μέσα από μια πολύπλοκη διαδικασία με την χρήση CO2 που βρίσκεται στην ατμόσφαιρα. Η διαδικασία περιλαμβάνει μεγάλες διάφανες σωλήνες μήκους 100 μέτρων που γεμίζουν με νερό. Οι σωλήνες αυτές γεμίζουν ταυτόχρονα με γενετικά τροποποιημένα κυανοβακτηρία.

Αποτέλεσμα, είναι με την χρήση του ήλιου, τα βακτήρια να αντιδρούν με το CO2 και να παράγουν αυτό που λέει η Audi, e-ethanol (βενζίνη) και e-diesel. Σύμφωνα με τη Γερμανική εταιρία, ένα αυτοκίνητο που θα καταναλώνει ένα από τα δύο καύσιμα θα εκπέμπει την ίδια ποσότητα CO2, που εκπέμπει ένα υβριδικό αυτοκίνητο.

2014-audi-a3-sportback-g-tron-photo-504761-s-986x603

Το Audi A3 Sportback g-tron διαθέτει δύο ρεζερβουάρ CNG χωρητικότητας 7 κιλών το καθένα, με πίεση 200 bar, και συνολικού βάρους 27 κιλών. Οι δεξαμενές είναι κατασκευασμένες από πολυμερές πολυαμίδη στο εσωτερικό και CFRP και GFRP στο εξωτερικό, επενδυμένα με μια υψηλής αντοχής εποξική ρητίνη. Το Audi A3 Sportback g-tron διαθέτει έναν ηλεκτρονικό ρυθμιστή πίεσης του αερίου. Αυτός μειώνει την υψηλή πίεση του αερίου που ρέει στους κυλίνδρους από 5 έως 9 bar σε δύο στάδια.

To Audi A3 Sportback g-tron με χρήση CNG έχει αυτονομία 400 χλμ ενώ με την χρήση και της βενζίνης, η αυτονομία του εκτινάσσεται στα 1.300 χλμ. Ο οδηγός μπορεί να βλέπει ανά πάσα στιγμή μέσα από δύο οθόνες, τόσο το επίπεδο της στάθμης του καυσίμου σε κάθε μια από τις δύο δεξαμενές, όσο και τη μέση κατανάλωση.

Ο κινητήρας του είναι ένας ειδικά διαμορφωμένος 1.400 TFSI. Διαθέτει επανασχεδιασμένη κυλινδροκεφαλή, επανασχεδιασμένη τουρμπίνα, νέο σύστημα ψεκασμού και νέο καταλύτη. Αποδίδει 110 άλογα με 200 Nm ροπής με τα 0-100 χλμ/ώρα να τα κάνει σε 11 δευτερόλεπτα με τελική ταχύτητα 190 χλμ/ώρα. Έχει μέση κατανάλωση 3,2-3,3 κιλά/100 χλμ CNG ή e-gas και 95 γρ/χλμ εκπομπές CO2. Το αυτοκίνητο αρχικά παίρνει μπροστά με τη χρήση βενζίνης, και όταν ανεβάσει θερμοκρασία, γυρνά αυτόματα στη χρήση φυσικού αερίου.

_DAF0419 copy(1)

Η plug-in υβριδική έκδοση του Audi A3 συνδυάζει τον 1.4 TFSI απόδοσης 150 ίππων και έναν ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 75 kW (102 ίππων) ο οποίος τροφοδοτείται από μια μπαταρία 8,8 kWh. Οι κινητήρες συνδυάζονται με ένα 6-ταχυτο S-Tronic κιβώτιο που μεταφέρει τη κίνηση στους μπροστά τροχούς. Συνολικά αποδίδει 204 άλογα με 350 Nm ροπής με τα 0-100 χλμ/ώρα να τα κάνει σε 7,6 δευτερόλεπτα, με τελική ταχύτητα 222 χλμ/ώρα.

Το πεντάπορτο A3 ζυγίζει 1.574 κιλά, έχει μέση κατανάλωση μόλις 1,5 λίτρων/100 χλμ, εκπέμποντας 35 γρ/χλμ. Μπορεί να κινηθεί για 50 χλμ, έχοντας τελική ταχύτητα 130 χλμ/ώρα, αποκλειστικά με τη χρήση του ηλεκτροκινητήρα του. Επίσης μπορεί να κινηθεί είτε μόνο τον TFSI κινητήρα είτε και με τους δύο ταυτόχρονα.

Η συνολική του αυτονομία ανέρχεται στα 940 χλμ και οι μπαταρίες μπορούν να επαναφορτίζουν κατά το φρενάρισμα. Στο εσωτερικό φορά το S-Line πακέτο ενώ υπάρχουν αρκετά λογότυπα e-tron. Ο χώρος των αποσκευών έχει μειωθεί στα 280 λίτρα, αφού οι μπαταρίες έχουν κλέψει λίγο χώρο από αυτόν. Ωστόσο με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων, ο διαθέσιμος χώρος αποσκευών αυξάνεται στα 1.000 λίτρα.