Walter Maria de?Silva, Leiter Konzern Design

Ο αρχισχεδιαστής του VW Group, Walter de Silva, δίνοντας συνέντευξη στο Automotive News είπε πως οι όλο και αυστηρότερες εκπομπές CO2 ίσως αναγκάσουν τις εταιρίες να θυσιάσουν τον σχεδιασμό, για να βελτιστοποιηθεί η αεροδυναμική των μοντέλων, στη προσπάθεια τους αυτά να καταναλώνουν λιγότερο καύσιμο.

Η άποψη μου για την απλότητα δεν αλλάζει, αλλά φοβάμαι πως οι αυστηρότερες εκπομπές CO2 ίσως να επιτρέψουν στην αναβίωση εξωτερικών σχεδιασμών των νέων αυτοκινήτων έως τα τέλη της δεκαετίας, οι οποίοι δεν θα είναι αισθητικά ευχάριστοι,


δήλωσε ο de Silva, υποστηρίζοντας πως οι εταιρίες, προκειμένου να μειώσουν τις εκπομπές CO2 των μελλοντικών αυτοκινήτων τους, θα πρέπει να στραφούν σε τεχνικές εξοικονόμησης βάρους και μετά στη βελτιωμένη αεροδυναμική.

Ενώ υπάρχουν αρκετοί τρόποι, όπως η χρήση διαφορετικών υλικών για την μείωση του βάρους, η αεροδυναμική δεν είναι μια τέχνη, είναι επιστήμη. Μια αεροδυναμική σήραγγα δεν νοιάζεται για την εικόνα της μάρκας ή την αισθητική, αφού το μόνο που έχει να κάνει είναι να μετρά την αεροδυναμική απόδοση του εκάστοτε μοντέλου μέσω του συντελεστής οπισθέλκουσας.

Ο de Silva θέλοντας να δώσει ένα παράδειγμα αναφέρθηκε στην τρίτη γενιά του Toyota Prius και στο Honda Insight, τα οποία και τα δύο έχουν πολύ χαμηλό αεροδυναμικό συντελεστή οπισθέλκουσας. Οι αναλογίες των δύο μοντέλων και το προφίλ τους από το πλάι, είναι σχεδόν ταυτόσημα, με τον μόνο τρόπο να τα ξεχωρίσει κάποιος, είναι λόγω των γραφικών των δύο εταιριών.

Ο guru σχεδιασμού της VW ωστόσο, δεν τα βλέπει όλα μαύρα, μιας και όπως είπε, οι νέοι περιορισμοί στον σχεδιασμό, μπορούν να λειτουργήσουν θετικά, τονώνοντας την δημιουργικότητα των σχεδιαστών.