Motorsports / DTM 5. race Moskau

Την πρώτη νίκη της καριέρας του στο DTM σημείωσε ο Βέλγος Maxime Martin χωρίς να απειληθεί σε κανένα σημείο του αγώνα, παρά την είσοδο του αυτοκίνητου ασφαλείας δύο φορές, δεύτερος τερμάτισε ο πρωταθλητής του 2012, Bruno Spengler, και τρίτος ο Matthias Ekström με το RS 5.

Φέτος, ο αγώνας διεξήχθη στο επιμηκυμένο, κατά 1,5 χλμ σχεδόν, layout της πίστας, σε σύγκριση με το περσινό, και το συνολικό μήκος της είναι 3,931 χλμ. To «Moscow Raceway», όπως είναι το πλήρες όνομα της πίστας, δε βρίσκεται εντός της ρώσικης πρωτεύουσας, αλλά 80 χιλιόμετρα βορειοδυτικά από αυτήν, κοντά στην πόλη του Wolokolamsk. Πλέον, η πίστα έχει πιο γρήγορες καμπές και συνδυασμούς αργών και γρήγορων στροφών. Στην ευθεία πριν αυτής της εκκίνησης-τερματισμού, οι οδηγοί ανέπτυσσαν ταχύτητα άνω των 240 χλμ/ώρα, πριν φρενάρουν για την τελευταία στροφή. Σχεδιασμός κλασικά από τον Hermann Tilke και η κατασκευή της πίστας διήρκησε 4 χρόνια, όταν και το 2012 παραδόθηκε.

Moscow Raceway

Στα χθεσινά χρονομετρημένα δοκιμαστικά, την pole position κατέκτησε για πρώτη φορά στην καριέρα του ο Βέλγος  Maxime Martin με την Μ4, ενώ δίπλα του στην εκκίνηση ξεκίνησε ο Bruno Spengler με το ίδιο αυτοκίνητο. Ποινή 3 θέσεων στην εκκίνηση πήρε ο Martin Tomczyk (ξεκίνησε 22ος) λόγω της σύγκρουσής του με τον Nico Müller στον προηγούμενο αγώνα. Ο Vitaly Petrov, στον εντός έδρας αγώνα του, περιορίστηκε ξανά στην τελευταία θέση των χρονομετρημένων, απογοητεύοντας τους συμπατριώτες του. Απογοήτευση και για τους φίλους της Mercedes, αφού ο ταχύτερος οδηγός ήταν στην δέκατη τέταρτη θέση (Robert Wickens), με πλέον σύνηθες το γεγονός 4 Mercedes να αποκλείονται-ξανά- από το Q2.

Ως προς τα επιπρόσθετα βάρη, το βάρος των RS 5 δεν υπέστη αλλαγές (1120 κιλά), οι οδηγοί των Mercedes Wehrlein καιWickens είχαν 5 κιλά παραπάνω, οι Juncadella, Petrov, di Resta, Paffett και Vietoris 2,5 κιλα παραπάνω. Στο στρατόπεδο της BMW, οι Μ4 των Da Costa, Glock, Tomczyk, Martin, Farfus και Spengler ήταν 5 κιλά ελαφρύτερες και οι αντίστοιχες των Wittmann και Ηand 2,5 κιλά ελαφρύτερες.

Κυριακή μεσημέρι και οι συνθήκες είναι ιδανικές για τους 50.000 θεατές και για τους οδηγούς. 37 βαθμοί Κελσίου στην πίστα, 28 στον αέρα. Οι τρεις πρώτοι της εκκίνησης -Martin, Spengler, Müller- ξεκινούν με την πιο μαλακή γόμα ελαστικού, ενώ οι 12 από τους 23 οδηγούς ξεκινούν με τη standard γόμα.

Motorsports / DTM 5. race Moskau

Εκκίνηση λοιπόν στον αγώνα και στην πρώτη τετράδα δεν σημειώνεται κάποια αλλαγή, ενώ στις πιο πίσω θέσεις, ο Μortara συγκρούεται με τον Green, βγαίνουν προσωρινά εκτός πίστας  και έτσι οι 2 οδηγοί πέφτουν στις τελευταίες θέσεις. Συνέπεια της σύγκρουσης αυτής, η εγκατάλειψη του Βρετανού στον έβδομο γύρο με πρόβλημα στην πίσω δεξιά ανάρτηση. Ήδη στους 3 πρώτους γύρους σημειώνονται μάχες μεταξύ των οδηγών, με κυριότερες αυτές του Vietoris με τον Farfus για την ένατη θέση και του Wittmann με τον Rockenfeller για την πέμπτη θέση.

Η χρήση του DRS επιτρέπεται από τον τρίτο γύρο και μετά και το «παράθυρο» του pit stop που πρέπει να πραγματοποιήσουν οι οδηγοί είναι από τον 16ο γύρο μέχρι τον 32ο. Στον τέταρτο γύρο, στις 8 πρώτες θέσεις βρίσκουμε οδηγούς της BMW και της Audi, όλοι με τη μαλακή γόμα, ενώ ο Martin ανοίγει το ρυθμό του και βρίσκεται 3,5″ μπροστά από τον Spengler στον έκτο γύρο. Μέχρι στιγμής, εντυπωσιάζουν ο Christian Vietoris, ο οποίος έχει κερδίσει 12 θέσεις και βρίσκεται στην δέκατη θέση και ο Martin Tomzyk που είναι ενδέκατος, αφού έχει ανέβει 11 θέσεις από την εκκίνηση του αγώνα.

Motorsports / DTM 5. race Moskau, Moscow Raceway

Στην μεγάλη πίσω ευθεία και στην στροφή που τη διαδέχεται έγιναν τα πιο πολλά προσπεράσματα σήμερα, αφού οι οδηγοί εκμεταλλεύτηκαν στο έπακρο το DRS. O Vietoris επιτίθεται και περνά στα φρένα τον Rockenfeller για την όγδοη θέση και η απόσταση που χωρίζει τους οδηγούς μεταξύ 3ης και 6ης θέσης είναι κάτω από 1 δευτερόλεπτο. Müller, Tambay, Wittmann και Ekström μάχονται για μια θέση στην τριάδα, ενώ τους πλησιάζει και ο Timo Glock. Παρ’ όλα αυτά, φαίνεται ότι ο Nico Müller είναι φανερά πιο αργός από τους υπόλοιπους τρεις, οι οποίοι και τον περνούν εντός του ενδέκατου γύρου.

Ένα γύρο μετά, ο Ελβετός οδηγός της Audi, μέσω της ενδοεπικοινωνίας, αναφέρει ότι δεν έχει καθόλου πρόσφυση μπροστά και είναι σχεδόν 2″ πιο αργός στον γύρο από τον Glock, ο οποίος τον έχει ήδη πλησιάσει και οι οδηγοί μάχονται σθεναρά, χρησιμοποιώντας όλο το πλάτος της πίστας, θυμίζοντάς μας τις μάχες Αlonso-Vettel στο Silvestone, με νικητή τελικά τον Γερμανό οδηγό της BMW. Ωστόσο, λίγο μετά δίνεται οδηγία να αφήσει ο Glock τον Ελβετό να τον περάσει, με τη δικαιολογία ότι τον εξώθησε εκτός ορίων της πίστας.

P90156086 (Custom)

Στην κορυφή, ο Martin είναι στο δικό του αγώνα, 7 δευτερόλεπτα μπροστά από τον Καναδό Spengler στον 13ο γύρο. Ο Vietoris συνεχίζει να εκπλήσσει, περνώντας και τον Müller για την έβδομη θέση και ο Ελβετός είναι ο πρώτος που μπαίνει στα pits για αλλαγή ελαστικών στον 16ο γύρο. Ο Glock με τη σειρά του εκφράζει και αυτός παράπονα για χαμηλή πρόσφυση, ενώ η διαφορά του πρώτου Martin με τον ένατο Rockenfeller είναι στα 38″ στο 19ο γύρο. Ο Wehrlein δίνει σκληρή μάχη με τον Tomczyk για την έβδομη θέση και στον 22ο γύρο μπαίνουν μαζί στα pits και τους ακολουθεί ο Ekström.

Στο μέσο περίπου του αγώνα (23ος γύρος), ο Scheider εγκαταλείπει με πρόβλημα στην παροχή καυσίμου και το RS 5 ακινητοποιείται πάνω στην ευθεία εκκίνησης/τερματισμού, δίπλα από τον τοίχο των pits. Αμέσως κίτρινες σημαίες και ελάχιστα μετά ένδειξη για αυτοκίνητο ασφαλείας. Ήδη αρκετοί οδηγοί τη στιγμή της εγκατάλειψης του Scheider ήταν μέσα στα pits, ανάμεσά τους και ο πρωτοπόρος Μartin. Το αυτοκίνητο ασφαλείας κάνει την εμφάνισή του στην πίστα, ενώ τα pit stop απαγορεύονται υπό καθεστώς safety car. Για 3 γύρους, το αυτοκίνητο ασφαλείας είναι μέσα στην πίστα και οι διαφορές των οδηγών έχουν εκμηδενιστεί. Το παράθυρο των pit stops αυξάνει για 6 γύρους ακόμα, μέχρι τον 38ο γύρο.

P90156203 (Custom)

Στον 27ο έχουμε ξανά αγώνα, αλλά πριν προλάβει να μπει το αυτοκίνητο ασφαλείας στα pits, ξαναβγαίνει διότι ο Rockenfeller,σε μια απέλπιδα προσπάθεια να ανακτήσει το χαμένο έδαφος, συγκρούεται με τον Tambay και οδηγείται σε εγκατάλειψη. Ο Γάλλος βρίσκεται εκτός πίστας, αλλά καταφέρνει να συνεχίσει τον αγώνα από την 19η θέση. Οι 2 οδηγοί της Team Phoenix είναι εκτός αγώνα και ο Rockenfeller έδειχνε πολύ απογοητευμένος και φαινόταν να μην πιστεύει την κατάληξη του αγώνα του.

Στον 32ο γύρο, ο αγώνας ξαναρχίζει και στις 3 πρώτες θέσεις βρίσκονται οδηγοί της BMW (Martin, Spengler, Glock). Oι αγωνοδίκες εξετάζουν ξανά το περιστατικό μεταξύ Glock και Müller και αποφαίνονται ότι ο Ελβετός ήταν χαρακτηριστικά πιο αργός από τον Γερμανό και έτσι ακυρώνεται η πρώτη απόφαση, δηλαδή ο Glock να αφήσει τον οδηγό της Audi να τον περάσει ξανά.

Motorsports / DTM 5. race Moskau

Πιο πίσω, έχουμε μάχη για την είσοδο στη βαθμολογούμενη δεκάδα, με τους Da Costa και Molina να έχουν πλησιάσει αρκετά τον Farfus, ο οποίος με τη σειρά του καταδιώκει τον Mortara. Δυόμισι λεπτά πριν το πέσιμο της καρό σημαίας, οι Ekström και Wittmann προσπερνούν τον Glock ο οποίος χάνει την τρίτη θέση και στο τέλος θα τον προσπεράσει και ο Müller.

 Ο Βέλγος Martin εύκολα και χωρίς ουσιαστικά να απειληθεί σε κανένα σημείο του αγώνα, θα δει πρώτος την καρό σημαία, με δεύτερο τον Bruno Spengler και τρίτο για δεύτερο συνεχόμενο αγώνα τονEkström.

P90156185 (Custom)

Στη βαθμολογία οδηγών, πρώτος πάντα ο Wittmann, η ομάδα του οδηγεί το πρωτάθλημα και η Audi είναι πρώτη στους κατασκευαστές.

Επόμενος αγώνας στις 3 Αυγούστου, στην πίστα του Spielberg στην Αυστρία. Ακολουθούν τα αποτελέσματα του αγώνα και οι βαθμολογίες.

Θέση Οδηγός Γύροι Χρόνος Διαφορά
1 Maxime Martin (BMW Team RMG) 46 1:15:09.422
2 Bruno Spengler (BMW Team Schnitzer) 46 1:15:13.681 +04.259
3 Mattias Ekström (Audi Sport Team Abt Sportsline) 46 1:15:18.876 +09.454
4 Marco Wittmann (BMW Team RMG) 46 1:15:19.013 +09.591
5 Nico Müller (Audi Sport Team Rosberg) 46 1:15:20.162 +10.740
6 Timo Glock (BMW Team MTEK) 46 1:15:25.054 +15.632
7 Christian Vietoris (Original-Teile Mercedes AMG) 46 1:15:25.975 +16.553
8 Pascal Wehrlein (gooix Mercedes AMG) 46 1:15:28.722 +19.300
9 Edoardo Mortara (Audi Sport Team Abt) 46 1:15:30.409 +20.987
10 Augusto Farfus (BMW Team RBM) 46 1:15:30.532 +21.110
11 António Félix da Costa (BMW Team MTEK) 46 1:15:31.058 +21.636
12 Miguel Molina (Audi Sport Team Abt Sportsline) 46 1:15:31.090 +21.668
13 Martin Tomczyk (BMW Team Schnitzer) 46 1:15:36.603 +27.181
14 Robert Wickens (FREE MAN´S WORLD Mercedes AMG) 46 1:15:37.531 +28.109
15 Daniel Juncadella (Petronas Mercedes AMG) 46 1:15:38.047 +28.625
16 Gary Paffett (EURONICS Mercedes AMG) 46 1:15:38.461 +29.039
17 Joey Hand (BMW Team RBM) 46 1:15:39.181 +29.759
18 Vitaly Petrov (Mercedes AMG) 46 1:15:49.355 +39.933
Εγκατέλειψαν
Adrien Tambay (Audi Sport Team Abt) 27 43:12.261 19L
Mike Rockenfeller (Audi Sport Team Phoenix) 27 43:12.651 19L
Timo Scheider (Audi Sport Team Phoenix) 22 34:09.665 24L
Paul Di Resta (Mercedes AMG) 8 12:30.504 38L
Jamie Green (Audi Sport Team Rosberg) 6 9:27.145 40L

Θέση Οδηγός Ομάδα Βαθμοί
1 Marco Wittmann BMW Team RMG 70
2 Mattias Ekström Audi Sport Team Abt Sportsline 50
3 Bruno Spengler BMW Team Schnitzer 41
4 Edoardo Mortara Audi Sport Team Abt 41
5 Mike Rockenfeller Audi Sport Team Phoenix 35
6 Maxime Martin BMW Team RMG 33
7 Christian Vietoris Original-Teile Mercedes AMG 31
8 Adrien Tambay Audi Sport Team Abt 28
9 Miguel Molina Audi Sport Team Abt Sportsline 26
10 Robert Wickens FREE MAN´S WORLD Mercedes AMG 25
11 Jamie Green Audi Sport Team Rosberg 24
12 Timo Glock BMW Team MTEK 18
13 Augusto Farfus BMW Team RBM 15
14 Pascal Wehrlein gooix Mercedes AMG 14
15 Paul Di Resta Mercedes AMG 12
16 Nico Müller Audi Sport Team Rosberg 10
17 Timo Scheider Audi Sport Team Phoenix 9
18 Martin Tomczyk BMW Team Schnitzer 8
19 Joey Hand BMW Team RBM 7
20 António Félix da Costa BMW Team MTEK 4
21 Gary Paffett EURONICS Mercedes AMG 4

Θέση Ομάδα Κατασκευαστής Βαθμοί
1 BMW Team RMG (Marco Wittmann Maxime Martin) BMW 103
2 Audi Sport Team Abt Sportsline (Mattias Ekström Miguel Molina) Audi 76
3 Audi Sport Team Abt (Edoardo Mortara / Adrien Tambay) Audi 69
4 BMW Team Schnitzer (Bruno Spengler Martin Tomczyk) BMW 49
5 Audi Sport Team Phoenix (Mike Rockenfeller Timo Scheider) Audi 44
6 Original-Teile Mercedes AMG (Christian Vietoris Paul Di Resta) Mercedes-Benz 43
7 Audi Sport Team Rosberg (Nico Müller / Jamie Green) Mercedes-Benz 34
8 EURONICS / FREE MAN’S WORLD Mercedes AMG (Gary Paffett / Robert Wickens) Audi 29
9 BMW Team MTEK (Timo Glock / António Félix da Costa) BMW 22
10 BMW Team RBM (Augusto Farfus / Joey Hand) BMW 22
11 gooix Mercedes AMG (Pascal Wehrlein) Mercedes-Benz 14

Θέση Κατασκευαστής Βαθμοί
1 Audi 223
2 BMW 196
3 Mercedes-Benz 86