Fernando Alonso

Ο αγώνας της Monza είναι “ante portas” και τα νέα από όλα τα μέρη του κόσμου συσσωρεύονται στη γειτονική μας χώρα. Όλα τα μάτια είναι στραμμένα στη Ferrari και την αλλαγή στο γρανάζωμα του κιβωτίου του Kimi Raikkonen, γι’ αυτό και εμείς θα ξεκινήσουμε με τα νέα… από την Ινδία.

Ο Vijay Mallya φαίνεται πως αντιμετωπίζει οικονομικά προβλήματα, καθώς το όνομά του μπήκε στην λίστα κακοπληρωτών της Εθνικής Τράπεζας Ινδίας. Η εταιρία του, Kingfisher Airlines, χτυπάει κόκκινο στον “Ινδικό Τειρεσία” με αποτέλεσμα να επηρεάζονται και οι υπόλοιπες επιχειρήσεις του Ινδού. Σύμφωνα με την Ινδική Κεντρική Τράπεζα, ως κακοπληρωτής χαρακτηρίζεται κάποιος ο οποίος έχει την δυνατότητα να πληρώσει και απλά αρνείται ή κάποιος ο οποίος λαμβάνει δάνειο και το χρησιμοποιεί με διαφορετικό τρόπο από αυτόν που έχει δηλώσει. Ο ιδιοκτήτης της Force India, πάντως, διαφωνεί με τα ευρήματα της επιτροπής που τον έκρινε κακοπληρωτή και απειλεί με μηνύσεις κατά των υπευθύνων.

Ποιος ξέρει αν σκοπεύει να γίνει κακοπληρωτής και ο Nico Rosberg, ο οποίος φημολογείται ότι χρεώθηκε με εξαψήφιο χρηματικό πρόστιμο από την ομάδα της Mercedes, για το ατύχημα που είχε με τον Lewis Hamilton στο Spa. Παρότι οι συζητήσεις έγιναν πίσω από κλειστές πόρτες, σύμφωνα με τον Βρετανικό τύπο τα χρήματα θα δωρηθούν σε φιλανθρωπικά ιδρύματα.

Ίσως θα έπρεπε οι πλουσιότερες ομάδες να δημιουργήσουν ένα ταμείο για τους επίδοξους νέους οδηγούς της Formula 1, αφού οι χρεώσεις κυμαίνονται κοντά στις 300.000€ ανά αγώνα, σύμφωνα με τον “τιμοκατάλογο” της Caterham. Τι γίνεται όμως με τους νέους οδηγούς και ποιοι θα οδηγήσουν μέχρι το τέλος του φετινού πρωταθλήματος; Κανείς δεν ξέρει με σιγουριά,  αφού ακούγεται μέχρι και το όνομα του Charles Pic αντί του Romain Grosjean στις αυριανές δοκιμές.

Force India

Στην Monza αναμένεται να ξαναδούμε τον Dani Juncadella στο τιμόνι της Force India, τουλάχιστον για το πρώτο μισάωρο των πρώτων ελεύθερων δοκιμών. Ο Ισπανός, ο οποίος φημολογείται πως θα αντικαταστήσει τον Sergio Perez από το νέο έτος, αναγνωρίζει πως οι χορηγοί θα υπερισχύσουν του ταλέντου στην τελική μάχη για μια θέση στην ομάδα.

Σίγουρα παίζουν μεγάλο ρόλο (οι χορηγοί). Παραμένουν πάντα πρόθυμοι, αλλά μπορεί όλα να καταλήξουν στο κλασικό παιχνίδι “ποιος μπορεί να φέρει τα περισσότερα”, οπότε κανείς δεν ξέρει το αποτέλεσμα. Τα ποσά που ακούς από μερικούς πιλότους είναι γελοία.

Ο χορηγός μου (Astana) με στηρίζει εδώ και χρόνια με λογικά ποσά, οπότε δεν είναι θέμα σπατάλης εκατομμυρίων κάθε χρονιά. Είμαι στα DTM με τη Mercedes και είμαι ευτυχισμένος, άρα στην τελική θα πρέπει να συμφωνηθεί κάτι που να είναι σωστό για όλους.

Τον τελευταίο καιρό τα πράγματα γίνονται κωμικά στη Formula 1, όσον αφορά τους πιλότους που “ενοικιάζουν” θέσεις οδήγησης από τις μικρές ομάδες. Χαρακτηριστικό παράδειγμα η Marussia με τον Max Chilton στο Spa, άλλα και η αντικατάσταση του Kamui Kobayashi στην Caterham. Παρότι ο Kobayashi έμεινε εκτός μονοθεσίου στον αγώνα του Βελγίου, φαίνεται πως ο Ιάπωνας θα οδηγήσει κανονικά στη Monza, αν και πιθανότητα θα παραχωρήσει το μονοθέσιό του στον Roberto Merhi στις ελεύθερες δοκιμές της Παρασκευής, ώστε να μπορέσει ο Merhi να αποκτήσει το ειδικό δίπλωμα των πιλότων Formula 1. Οι φήμες θέλουν τον Ισπανό να αγωνίζεται στο GP Σιγκαπούρης, ενώ η πρόταση της Caterham στον Andre Lotterer απορρίφθηκε από τον ίδιο, ο οποίος προτιμάει πλήρες πακέτο οδήγησης… ή τίποτα:

Είχα τις αμφιβολίες μου, αλλά όταν η ομάδα επέμεινε δέχτηκα. Όταν ο Colin Kolles μου είπε την Τρίτη ότι ο Merhi θα έπαιρνε τη θέση μου για τα FP1 άλλαξα γνώμη και τους είπα ότι δεν θα συμμετάσχω. Είμαι νέος στη Formula 1 και πρέπει να οδηγάω.

Max Verstappen - Maldonado

Ο άλλος “νέος” της Formula 1, Max Verstappen, παραδέχτηκε το λάθος του το οποίο οδήγησε σε άδοξο τέλος της πρώτης του επαφής με μονοθέσιο F1. Ο 16-χρονος δήλωσε, μετά την επαφή Red Bull που οδηγούσε με την μπαριέρα στο Ρότερνταμ:

Δεν υπάρχουν δικαιολογίες, φταίω. Άργησα με τον συμπλέκτη στο σύστημα προστασίας απενεργοποίησης του κινητήρα. Τις δύο φορές όλα πήγαν υπέροχα, την τρίτη όμως έκανα λάθος. Είναι μια διαδικασία εκμάθησης. Στην τελική όμως αυτό είναι που ήθελα πάντα, να οδηγήσω ένα μονοθέσιο Formula 1.

Παρόλο που ο Ολλανδός έχει δεχτεί σκληρή κριτική για το νεαρό της ηλικίας του, ο Daniel Ricciardo, σε συνέντευξή του στην Ιταλία δήλωσε:

Προσωπικά πιστεύω ότι είναι πολύ μικρός στα 17 του για Formula 1, αλλά αυτή είναι η προσωπική μου άποψη και μπορεί να έχω άδικο. Θα δούμε. Νομίζω πως ο Verstappen θα απαντήσει στην πίστα κατά την εμφάνισή του και στους μήνες που θα την ακολουθήσουν.

Τι έκανε όμως ο Αυστραλός στην Ιταλία και μάλιστα στη Brisighella; Έγινε ο 21ος οδηγός που έλαβε το Trofeo Bandini. Το όνομά του μπήκε δίπλα σε αυτά των Sebastian Vettel, Robert Kubica, Fernando Alonso, Lewis Hamilton, Michael Schumacher και πολλών άλλων, καθώς ο 25-χρονος εντυπωσίασε τους τελευταίους μήνες τους ανθρώπους του Trofeo Lorenzo Bandini. Ο Ricciardo, ο οποίος πέρασε 2 χρόνια στην Toro Rosso, της οποίας οι εγκαταστάσεις είναι πολύ κοντά στη Brisighella, έγινε θερμά αποδεκτός από τους Ιταλούς Tifosi και τους ευχαρίστησε για την υποστήριξή τους.

Bandini Trofeo - Ricciardo

Φαίνεται όμως πως ο Αυστραλός έφερε τόσο καλή τύχη στην παλιά του ομάδα, όση και στον Sebastian Vettel φέτος, καθώς δύο άνθρωποι, οι οποίοι δούλευαν πάνω στο νέο κτήριο των εγκαταστάσεων της Toro Rosso τραυματίστηκαν, όταν κατέρρευσε το πάτωμα κάτω από τα πόδια τους. Οι εργάτες μεταφέρθηκαν στο νοσοκομείο της Τσεζένα και σύμφωνα με την Toro Rosso δεν έχουν κρίσιμα τραύματα.

Βραβείο, όμως, πήρε και ο Lewis Hamilton αυτές τις μέρες. Το περιοδικό GQ, για το οποίο ο Βρετανός είχε φωτογραφηθεί στο παρελθόν, απένειμε στον οδηγό της Mercedes το βραβείο του Σπόρτσμαν της Χρονιάς. Ο Hamilton ευχαρίστησε την ομάδα του και την οικογένειά του, ενώ υποσχέθηκε πως θα βάλει τα δυνατά του στο υπόλοιπο του πρωταθλήματος, για τους οπαδούς του… την ομάδα του και την οικογένειά του.

Lewis Hamilton GQ

Μετά την επίσημη αποχώρηση του Stefano Domenicali από τη Ferrari, έρχεται και η επίσημη επιβεβαίωση από τη McLaren, ότι ο Martin Whitmarsh αποτελεί πλέον παρελθόν. Μετά από 24 χρόνια στη Βρετανική εταιρία και μην καταφέρνοντας ούτε ένα βάθρο πέρσι, τη χειρότερη χρονιά της McLaren τα τελευταία 30 χρόνια, ο 56-χρονος και η McLaren αποφάσισαν, σύμφωνα με έναν εκπρόσωπο της ομάδας, να “διακόψουν τη συνεργασία τους.”

Αντιθέτως, συμφωνία για ακόμη περισσότερα χρόνια έκλεισε ο Bernie Ecclestone με τον χορηγό της Formula 1, UBS. Παρόλο που η κεφαλή του επενδυτικού ομίλου άλλαξε, καθώς ο Sergio Ermotti είναι πλέον υπεύθυνος, η συμφωνία με την Formula 1 ανανεώθηκε, παρότι τα χρήματα της χορηγίας μειώθηκαν από τα 54 εκατομ. στα 32 εκατομ. δολάρια. Αυτή η μείωση προήλθε από την ελάττωση των σημείων αναγραφής του ονόματος της επενδυτικής εταιρίας, καθώς και την λήξη χορηγίας για το Κινεζικό GP.

Hisense Lotus

Νέα συμφωνία και για τη Lotus, αφού στους αγώνες της Monza, του Abu Dhabi και της Αμερικής θα έχει την Hisense στα πλαϊνά του μονοθεσίου της. Η εταιρία κατασκευής ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών συσκευών από την Κίνα, προσφάτως υπέγραψε συμφωνία και με τη Γερμανική ποδοσφαιρική ομάδα της Schalke, θέλοντας να επεκταθεί ακόμη περισσότερο στην Ευρωπαϊκή αγορά.

[Πηγές: GMM, Twitter, DailyMail (1), (2), YouTube (1), (2)AutoSport, NDTV, El Confidencial, BBC]