Cayenne S E-Hybrid

H Porsche Cayenne ανανεώθηκε και στην επικείμενη έκθεση του Παρισιού θα παρουσιαστεί για πρώτη φορά η υβριδική εκδοχή της. Η υβριδική Cayenne S E-Hybrid, χρησιμοποιεί ένα supercharged, τρίλιτρο V6 κινητήρα με απόδοση 333 ίππων που συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα 95 ίππων για συνδυαστική απόδοση 416 αλόγων στις 5.500 σ.α.λ. και 590 Nm ροπής από τις 1.250 έως τις 4.000 σ.α.λ. Έτσι, η “πράσινη” Cayenne πιάνει τα 100km/h από στάση σε 5,9 δευτερόλεπτα ενώ η τελική της είναι 243 χλμ/ώρα. Χρησιμοποιώντας αποκλειστικά ηλεκτρική ενέργεια, μπορεί να πιάσει τα 124 χλμ/ώρα ενώ η αυτονομία της κυμαίνεται από 18 έως και 36 χιλιόμετρα. Έχει μέση κατανάλωση 3,4 λίτρα/100 χλμ και εκπέμπει 79 γρ/χλμ CO2.

Panamera S E-Hybrid

Η Porsche Cayenne S E-Hybrid θα παρουσιαστεί επίσημα στην έκθεση του Παρισιού μαζί με ακόμη δύο υβριδικά μοντέλα της Porsche, την Panamera S E-Hybrid και την 918 Spyder. Εκεί θα κάνουν ντεμπούτο και οι ανανεωμένες Cayenne Diesel, Cayenne S Diesel, Cayenne S και Cayenne Turbo.

918 Spyder

 

Cayenne S

Cayenne Turbo

Δελτίο Τύπου

Porsche Cayenne S E-Hybrid celebrates world premiere in Paris

Unique in the world: three plug-in hybrid models from Porsche

Stuttgart. The new Porsche Cayenne S E-Hybrid1) celebrates its world premiere at the Paris Motor Show on October 2. It is the first plug-in hybrid in the premium SUV segment and it now sets the standards among luxury all-wheel-drive vehicles. At the same time, it makes Porsche the leading manufacturer of plug-in hybrid cars. Together with the Panamera S E-Hybrid2) and the 918 Spyder3) it is the only brand to offer three plug-in models.

Besides the Cayenne S E-Hybrid Porsche is also presenting updated models4) of the Cayenne S, Cayenne Turbo, Cayenne Diesel and Cayenne S Diesel in Paris. Their main features are increased efficiency, even more precise handling, a more streamlined design and even more extensive standard equipment.

Thanks to plug-in hybrid technology the Cayenne S E-Hybrid has a fuel economy of only 3.4 litres per 100 kilometres and CO2 emissions of a mere 79 grams per kilometre. These are top values overall, especially for an all-wheel-drive car. Market reaction to the models with the advanced drive concept was accordingly positive: In the first eight months of 2014, Porsche delivered a total of 16,698 units of the Panamera5) of which 1,513 were Panamera S E-Hybrid models – a share of nine per cent. Porsche is also expecting very high sales figures for the Cayenne S E-Hybrid. 

The Cayenne S E-Hybrid will be presented to the world public for the first time at the Porsche press conference in Hall 4 on October 2 at 9.35 am (CEST). The conference will be broadcast live on the web (www.porsche.com/paris) and by satellite. Show débuts will also be celebrated by the Cayenne Diesel, Cayenne S Diesel, Cayenne S and the flagship model, the Cayenne Turbo.