wicked3

Πόσο όμορφος μπορεί να είναι ένας κινητήρας; Πόσο μπορεί να ικανοποιήσει σε αισθητικό επίπεδο ένα συνονθύλευμα μετάλλου και πλαστικού που εξυπηρετεί έναν και μόνο σκοπό: Να κινήσει το όχημα όσο πιο αποτελεσματικά, γρήγορα, οικονομικά κλπ. Πώς είναι δυνατόν να έχουμε το θράσος εμείς οι petrolheads και να συγκρίνουμε μία μηχανή, με ένα έργο τέχνης; Είναι μερικές φορές, που ενώ η όψη ενός κινητήρα δεν έχει βαρύνοντα ρόλο στην συνολική αξία του αυτοκινήτου, η όποια εταιρία παράγει ένα αριστούργημα. Ένα μοτέρ που θα μπορούσε άνετα να είναι σε κάποιο μουσείο τέχνης ή στο σαλόνι κάποιου ομορφαίνοντας τον χώρο. Αυτό το άρθρο, είναι αφιερωμένο σε εκείνες τις φορές. Σε εκείνα τα μοτέρ που δεν χρησιμοποίησαν πλαστικό για να κρύψουν την ασχήμια τους. Σε αυτούς τους κινητήρες που μπορούν να σε κάνουν να κολλήσεις για πολλές ώρες χαζεύοντας την παραμικρή διαφορά. Η σειρά είναι προφανώς τυχαία γιατί δεν υπάρχει περίπτωση να ξεχωρίσω κάποιον…

Ferrari Colombo V12

Engines Ferrari 250 Testarossa

Ίσως να μην υπάρχει πιο όμορφο θέαμα στον χώρο των κινητήρων από έναν παλιό V12 και οι V12 της Ferrari ίσως να είναι από τους ομορφότερους όλων. 6 διπλά καρμπυρατέρ με velocity stacks, κόκκινες κεφαλές (Testa Rossa) και αν έχεις οπτική στο κάτω μέρος του, με τις πανέμορφες πολλαπλές εξαγωγής… Τρέλα!

Alfa Romeo Busso V6

Engines Alfa Romeo V6

Μισοί κύλινδροι σε ίδια διάταξη και υποπολλαπλάσια τιμή αλλά ο V6 της Alfa Romeo είναι ένας από τους πιο όμορφους κινητήρες ευρείας παραγωγής που τοποθετήθηκε σε προσιτά αυτοκίνητα. Δεν ξέρω αν ο σχεδιαστής του, Giuseppe Busso είχε κάτι να πει για την εμφάνιση του κινητήρα του, αλλά όποιος πήρε την απόφαση να χρωμιωθούν αυτοί οι σωλήνες, έχει την απέραντη ευγνωμοσύνη μου.

Nissan RB28DETT Z2

Engines Nissan Skyline R34 GTR Z-Tune

Πολλή Ιταλία μαζεύτηκε στην αρχή του άρθρου και ήρθε η ώρα να σπάσει το σερί με έναν επίσης εξακύλινδρο, αλλά αυτή τη φορά εν σειρά και twin-turbo. Ο κινητήρας που βλέπεις στην φωτογραφία δεν είναι άλλος από τον 2.8 λίτρων RB28DETT Z2 που χρησιμοποιήθηκε στο GT-R Z-Tune της Nismo. Δεν έχει την κραυγαλέα εμφάνιση των Ιταλίδων αλλά είναι με τον δικό του τρόπο, πανέμορφος.

Honda RA273 V12

Engines Honda RA273

Είπα ότι οι Ιταλικοί V12 είναι από τους ομορφότερους αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι οι Ιαπωνικοί μένουν πίσω. Όταν μιλάμε για V12 απλά δεν μπορείς να τον “χαλάσεις”. Ο RA273 της Honda μας έρχεται από την F1 και την μακρινή δεκαετία του ‘60. Πες με περίεργο αλλά έχω εμμονή με τους V12 και θέλω να χαθώ για πάντα σε αυτή την εξάτμιση…

Mercedes M119 V8

Engines Mercedes M119

Ιταλία, Ιαπωνία και τώρα, Γερμανία. Το κτήνος που βλέπεις, είναι ο twin-turbo, 5-λιτρος V8 που απέδιδε σχεδόν 950 άλογα στην Mercedes-Benz C11 Group C. Μπορεί να μην είναι όμορφος με την στενή έννοια του όρου, αλλά η υλοποίηση των δύο turbos είναι απόκοσμα όμορφη…

Porsche flat-12

Engines Porsche 917-30

Δύο λέξεις: Turbo. Panzer. Είναι το τέρας που κινούσε την Porsche 917/30 και ο μοναδικός επίπεδος στη λίστα. Με την όψη του και μόνο, ξέρεις πως θα μιλήσουμε για πολλά άλογα και τα στατιστικά, δεν απογοητεύουν. 1.500 άλογα σε quali-trim και περίπου 140-150 κιλά ροπής. Με τέτοια νούμερα, δεν μπορεί να είναι άσχημος!

Ford V8

Engines Ford GT40

Ξέρεις τι λείπει; Λίγη Αμερικανιά. Και όταν μιλάμε για Αμερικανιά, μιλάμε φυσικά για V8. Κοίταξε τα διπλά καρμπυρατέρ και τις Gurney Weslake κυλινδροκεφαλές. Κοίτα πώς αγκαλιάζουν το μπλοκ οι πολλαπλές εξαγωγής. Κοίτα τη γραμμή τροφοδοσίας στο εσωτερικό του V. Θέλω να τον έχω σε μία προθήκη στο σαλόνι μου και να τον κοιτάω κάθε μέρα… Το έτερον ήμισυ μπορεί να έχει αντίθετη άποψη. Όταν αποκτήσω το κεφάλαιο, θα την ρωτήσω!

Hartley V8

Engines Ariel Atom V8

Κάναμε τον κύκλο μας οπότε ας απελευθερωθούμε λίγο από εθνικότητες… Ο επόμενος κινητήρας-κόσμημα, βρίσκεται στο πίσω μέρος ενός Ariel Atom. Ο εκπληκτικός 3-λιτρος V8 που βλέπεις, είναι κατασκευής Hartley και στην ουσία, πρόκειται για δύο τετρακύλινδρους από Suzuki Hayabusa… Εμένα όμως, δεν με νοιάζει από πού κρατάει η σκούφια του. Θέλω απλά να τον βλέπω –και να τον ακούω και να τον οδηγήσω και και και-.

Life Racing Engines W12

Engines Life L190 W12

Αφήνουμε οριστικά την F1, με έναν φοβερά αποτυχημένο αλλά πανέμορφα περίεργο κινητήρα. Είναι ο W12 που σχεδιάστηκε από τον πρώην μηχανικό της Ferrari, Franco Rocchi για την Life. Είναι αρρωστημένα όμορφος και νομίζω πως αξίζει το δικό του, ξεχωριστό αφιέρωμα… Ποιος ξέρει, ίσως το πάρει κιόλας!

BMW S70/2 V12

Engines McLaren F1

Φύγαμε από την Formula 1 αλλά αυτός ο V12 ήταν τοποθετημένος σε μία F1… στην McLaren F1! Δεν μπορούσα να κάνω αυτό το άρθρο και να μην μπει ο S70/2 της BMW. Με τόσο μαγνήσιο, ανθρακόνημα και Inconel αλλά και με το παρουσιαστικό του, είναι ένας κινητήρας που δεν μπορείς να αγνοήσεις όταν μιλάς για κινητήρες-έργα τέχνης.

Lancia Triflux I4

Engines Lancia Triflux

Φύγαμε από την F1 αλλά δεν φεύγουμε από τα motorsports, πριν δούμε τον μοναδικό τετρακύλινδρο που αξίζει να είναι σε αυτή τη λίστα. Αυτό που μοιάζει με τον Johnny 5 από την ταινία “Short Circuit”, δεν είναι άλλο από τον Triflux της Lancia. Περισσότερα γι’ αυτόν, μπορείς να διαβάσεις στο πρώτο άρθρο με τα πιο τρελά αγωνιστικά στην ιστορία. Εδώ μπαίνει για την περίεργη ομορφιά του.

Rolls-Royce 100EX V16

car_photo_502261_25

Δυστυχώς, δεν θα μάθουμε ποτέ τι θα γινόταν αν η BMW αποφάσιζε να τοποθετήσει τον επιβλητικό, 9-λιτρο V16 στην Rolls-Royce Phantom. Όμως, ενώ δεν έχει ομοιότητες με τους άλλους κινητήρες της λίστας, τον έχω ερωτευτεί. Το πλαστικό χρησιμοποιείται σε μικρές ποσότητες και δεν καλύπτει τον κινητήρα που για κάποιον περίεργο λόγο, σου “βγάζει” την αρχοντιά της RR μόνο και μόνο κοιτώντας τον. Σε ηρεμεί με την εμφάνιση του και νιώθεις ότι σε καθησυχάζει με την σιγουριά του…

OS Giken TC24-B1Z

Engines OS Giken TC24-B1Z

Και από την άλλη, έχεις τον μοναδικό κινητήρα βελτιωτή στη λίστα. Ο TC24-B1Z της OS Giken. Θεωρητικά, βασίζεται στον L28 της Nissan αλλά για να αποδίδει 420 ατμοσφαιρικά άλογα και 392 Nm ροπής από 3.2 λίτρα και να στροφάρει απροβλημάτιστα στις 10.000 σ.α.λ. έχουν αλλάξει τόσο πολλά που θα ήταν προσβολή στον κατασκευαστή να πεις ότι πρόκειται για τον ίδιο κινητήρα. Πέρα από την απόδοση του όμως –που δεν παίζει κανένα ρόλο στη διαμόρφωση της λίστας-, απλά κοίταξε τον. Η ομορφιά του σε υπνωτίζει…

Repco Type 750 V8

rb750210

Γιατί να κάνεις έναν κινητήρα απλό, όταν μπορείς να τον κάνεις εκθαμβωτικά όμορφα πολύπλοκο. Είπα ότι φύγαμε από την F1 αλλά πώς να προσπεράσω αυτό το διαμάντι που τελευταία στιγμή θυμήθηκα; Στην φωτογραφία, βλέπεις έναν Repco Type 750 V8. Ναι, είναι V8, παρά την “16-πετάλουδη” πολλαπλή εισαγωγής και τις πολλαπλές εξαγωγής που επίσης μετράνε 16 σωλήνες! Αααααχ, οι πανέμορφες εποχές του πειραματισμού στην F1. Τι διαμάντια μας έχουν δώσει…

Pagani Zonda R V12

Engines Pagani Zonda R

Δεν θα μπορούσα να κλείσω όμως με κανέναν άλλο κινητήρα πέρα από αυτόν. Όταν μιλάμε για εμμονή στη λεπτομέρεια, μιλάμε για Pagani και το αποκορύφωμα της εταιρίας –με διάφορους τρόπους- είναι η Zonda R. Ναι, ο κινητήρας είναι της AMG αλλά κοίτα τον. Όχι μόνο τον κινητήρα καθεαυτό όμως, αλλά το πώς κάθεται στο engine bay. Κοίτα την ανάρτηση, την εξάτμιση και την εισαγωγή. Κοίτα πόσο “άνετα” κάθεται, χωρίς να είναι κραυγαλέος, με ελάχιστο χρυσό να σπάει τη μονοτονία. Ομορφότερος θα ήταν μόνο αν βλέπαμε τα velocity stacks, αλλά τι να κάνουμε, δεν μπορείς να τα έχεις όλα δικά σου!

Ακούω τις προτάσεις σου. Ξέρω ότι άφησα πααααααααρα πολλούς κινητήρες απ’ έξω, αλλά δεν θα είχε νόημα να κάνω ένα άρθρο με τους 150 πιο όμορφους κινητήρες. Δεν θα γινόταν κουβέντα, δεν θα μοιραζόμασταν γνώσεις και ομορφιά. Ας γίνει το internet λίγο πιο όμορφο με την αποθέωση των πιο καλαίσθητων κινητήρων.