IMG_7232

Τα νέα Mazda2, CX-3 και MX-5, αλλά και το ανανεωμένο Mazda6 έχει φέρει η Ιαπωνική εταιρία στη Γενεύη. Το CX-3 παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στην έκθεση του Los Angeles τον περασμένο Νοέμβριο και στην Ευρώπη θα είναι διαθέσιμο με δύο κινητήρες: έναν δίλιτρο, SKYACTIV-G βενζινοκινητήρα και έναν –πιο ενδιαφέρον για την αγορά μας- 1.500άρη SKYACTIV-D πετρελαιοκινητήρα. Και τα δύο σύνολα, θα μπορούν να συνδυαστούν είτε με χειροκίνητο κιβώτιο, είτε με το SKYACTIV-DRIVE αυτόματο. Επίσης, ενώ το standard CX-3 θα είναι μπροστοκίνητο, θα υπάρχει η δυνατότητα εξοπλισμού του με σύστημα τετρακίνησης.

IMG_7257

Το Mazda2 στην βασική του έκδοση φορά έναν 1500άρη SKYACTIV-G βενζινοκινητήρα που θα αποδίδει 75 ίππους και 135 Nm ροπής. Όταν αυτός συνδυάζεται με το 5-τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο, το μικρό Mazda καταναλώνει 4.7 λίτρα καυσίμου ανά 100 χιλιόμετρα και εκπέμπει 110 γραμμάρια CO2 ανά χιλιόμετρο.

Η αμέσως επόμενη έκδοση προς τα πάνω, διαθέτει τον ίδιο κινητήρα που αποδίδει όμως 90 ίππους και 148 Nm ροπής. Σε αυτήν περίπτωση, ο πελάτης θα μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε ένα 5-τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο και ένα 6-τάχυτο αυτόματο. Όταν συνδυάζεται με το μηχανικό κιβώτιο, το Mazda2 καταναλώνει 4.5 λίτρα καυσίμου ανά 100 χιλιόμετρα ενώ με το αυτόματο, η κατανάλωση αυξάνεται κατά 0.3 l/100km.

IMG_7212

Η ισχυρότερη βενζινοκίνητη έκδοση, εξοπλίζεται με τον ίδιο, SKYACTIV-G κινητήρα του 1.5 λίτρου που παράγει 115 ίππους και 148 Nm ροπής. Εδώ, συνδυάζεται μόνο με ένα 6-τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο και καταναλώνει κατά μέσο 4.9 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα με εκπομπές CO2 που δεν ξεπερνούν τα 115 gr/km.

Τέλος, γι’ αυτούς που προτιμούν τους diesel κινητήρες, το Mazda2 θα προσφέρεται και με έναν SKYACTIV-D με χωρητικότητα 1.500 κ.εκ. και χαμηλή συμπίεση που αποδίδει 105 ίππους και 220 Nm ροπής και συνδυαζόμενο αποκλειστικά με το 6-τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο, καταναλώνει μόλις 3.4 λίτρα πετρελαίου ανά 100 χιλιόμετρα με 89 gr/km εκπομπές CO2.

IMG_7238

Σε ότι αφορά το MX-5. Στην Ευρώπη, η τέταρτη γενιά του μικρού ιαπωνικού roadster φορά έναν 1.500αρη ατμοσφαιρικό απόδοσης 131 ίππων στις 7.000 σ.α.λ. και 150 Nm ροπή στις 4.800 σ.α.λ. Είναι εξολοκλήρου φτιαγμένος από αλουμίνιο, διαθέτει άμεσο ψεκασμό ενώ ανήκει στην οικογένεια τεχνολογίας SKYACTIV G.

Ο συγκεκριμένος κινητήρας αποτελεί τον καλύτερο συμβιβασμό επιδόσεων και οικονομίας καυσίμου ενώ με δεδομένο το χαμηλό βάρος, αναμένεται να μην έχει ιδιαίτερα προβλήματα στην κίνηση του MX-5 με ικανοποιητικό ρυθμό. Συνδυάζεται με ένα 6-τάχυτο μηχανικό κιβώτιο, στέλνοντας τη κίνηση στο σωστό πίσω άξονα, και υπάρχει το ενδεχόμενο στο μέλλον να προσφερθεί και με ένα αυτόματο. Πατάει σε αλουμινένιες ζάντες 16 ιντσών και ελαστικά 195/50, ενώ το συνολικό του βάρος φτάνει ακριβώς τα 1.000 κιλά, έχοντας τέλεια κατανομή 50/50 ανάμεσα στους άξονες. Η μέση μικτή κατανάλωση που ανακοινώνει το εργοστάσιο είναι 5,9 λίτρα/100 χλμ., ενώ εκπέμπει 139 γρ/χλμ.