sergio-marchionne

Η Fiat Chrysler Automobiles ανακοίνωσε σήμερα τα οικονομικά της αποτελέσματα για το πρώτο τρίμηνο του 2015, με τον όμιλο να πουλά 1,1 εκατ. αυτοκίνητα, -2% σε σχέση με το πρώτο τρίμηνο του 2014. Τα συνολικά έσοδα της FCA αυξήθηκαν κατά 19%, και έφτασαν τα 26,4 δισ. ευρώ. Προ φόρων, τα κέρδη έφτασαν στα 186 εκατ. ευρώ, με τα καθαρά κέρδη μετά φόρων να ανέρχονται σε 92 εκατ. ευρώ, 265 εκατ. ευρώ περισσότερα από πέρυσι, όπου είχε παρουσιάσει ζημιά ύψους 173 εκατ. ευρώ. Το καθαρό βιομηχανικό χρέος φτάνει στα 8,6 δισ. δολάρια (+0,9 δισ. ευρώ), με την καθαρή ταμιακή ρευστότητα να ανέρχεται στα 25,2 δισ. ευρώ. Για το 2015 η FCA προβλέπει πως θα πουλήσει 4,8 με 5 εκατ. αυτοκίνητα, ενώ θα δει τα κέρδη της προ φόρων να ανέρχονται σε 4,1 – 4,5 δισ. ευρώ. Αναλυτικά τα αποτελέσματα μπορείς να τα βρεις σε αυτό το PDF.

Παράλληλα, η FCA ανακοίνωσε πως θα προχωρήσει στη δημόσια προσφορά των 10% μετοχών της Ferrari το τρίτο τρίμηνο του 2015, με τις υπόλοιπες να μοιράζονται στους μετόχους κάποια στιγμή μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2016. Με τον τρόπο αυτό, η FCA θα αξιωθεί το 80% των κερδών της Ferrari στα οικονομικά της αποτελέσματα του 2015. Ο Sergio Marchionne συμπλήρωσε πως οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα πρέπει να σταματήσουν να ανταγωνίζονται σε ορισμένες κατηγορίες και πως θα πρέπει να συνεργαστούν από κοινού, έτσι ώστε να σταματήσουν να σπαταλούν δισεκατομμύρια ευρώ για την ανάπτυξη νέων αυτοκινήτων, χρήματα που θα μπορούσαν, είτε να επιστραφούν στους μετόχους, είτε να χρησιμοποιηθούν για να μειώσουν την τιμή των αυτοκινήτων.

Δεν είναι τόσο απλά όπως τα λέει ο Marchionne, ο οποίος επιθυμεί μια ακόμη συγχώνευση με κάποια μεγάλη αυτοκινητοβιομηχανία. Υπάρχουν αγοραστές που είναι πιστοί σε ορισμένες αυτοκινητοβιομηχανίες, ή προχωρούν στην αγορά ενός αυτοκινήτου, μετά από έρευνα που έχουν κάνει σε όλα τα μοντέλα της κατηγορίας. Ενδιαφέρονται για το τι κινητήρα φορά το αυτοκίνητο, τι υλικά έχουν χρησιμοποιηθεί για τη κατασκευή του, ακόμη και σε ποια χώρα είναι κατασκευασμένο.

Ο Marchionne έχει “πανικοβληθεί” για το μέλλον, αναφέρει το Bloomberg. Παρότι όλα φαίνονται ρόδινα και φωτεινά προς τα έξω, υπάρχουν ορισμένες ανησυχίες για τα επόμενα χρόνια. Η ανησυχία φαίνεται να προέρχεται από την αύξηση των πωλήσεων που συνοδεύεται από τη συρρίκνωση των περιθωρίων κέρδους. Υπάρχουν αρκετές εταιρίες της FCA με αργό ρυθμό πωλήσεων, μειώνοντας έτσι τα κέρδη, πράγμα που σημαίνει πως με λιγότερα μετρητά για την ανάπτυξη μελλοντικών αυτοκινήτων, μειώνονται και τα μελλοντικά σχέδια ανάπτυξης της εταιρίας. Μπορεί ο Marchionne να πιστεύει πως οι συνεργασίες είναι για το καλό του κλάδου, αλλά ακούγεται περισσότερο πως πιθανές συνεργασίες είναι για το καλό της FCA.