Χωρίς τίτλο

Βλέποντας τις κινήσεις του Strategy Group να τις διώχνουν, επί της ουσίας, από την Formula 1, οι μικρότερες ομάδες ξεκινούν για μια ακόμη φορά να εκφράζουν ανοικτά τις απόψεις τους. Έτσι, μετά την επικεφαλής της Sauber, Monisha Kaltenborn, έρχεται και ο Matthew Carter, διευθύνων σύμβουλος της Lotus, να ταχθεί ανοικτά κατά της πρότασης των πελατειακών σασί. Σύμφωνα με τον Carter, η ομάδα του σε καμία περίπτωση δεν θα ακολουθήσει αυτό τον δρόμο, ο οποίος φαντάζει λογικός μόνο κατά την είσοδο μιας νέας ομάδας στο σπορ.

Συμφωνούμε απόλυτα (με τις Sauber και Force India). Δεν θα θέλαμε να γίνουμε μια πελατειακή ομάδα. Δεν βρισκόμαστε πια στο Strategy Group, αλλά δεν βλέπω πώς μπορεί να δουλέψει η ιδέα του πελατειακού μονοθεσίου.

Όταν συζητήθηκε (η ιδέα) στο Strategy Group του περασμένου έτους, μιλήσαμε για τη χρήση μιάς ενός έτους Mercedes ή Red Bull ή οτιδήποτε άλλο, κάτι που προφανώς δεν θα μπορούσε να λειτουργήσει. Ακόμη κι ένα πελατειακό σασί δεν λειτουργεί για εμάς ως επιχειρηματικό μοντέλο, λόγω του set-up στο Enstone και όλων όσων κάνουμε. Απλά θα παίρναμε την κατηφόρα μετά.

Το ένα πράγμα που υποθέτω πως μπορεί να κάνει, είναι να γίνει φθηνότερη η είσοδος (στην F1) για τις ομάδες που θέλουν να έρθουν, κάτι που δεν είναι κακό.

Εάν σκεφτούμε την σημερινή εικόνα του grid και τις διαφορές που υπάρχουν ανάμεσα στα μονοθέσια, προσθέτοντας στην εξίσωση τα πελατειακά σασί δύσκολα θα αντιστραφεί η κατάσταση. Μάλιστα, αν εμφανιστεί και δεύτερος προμηθευτής ελαστικών και υπάρξει ξανά πόλεμος των ελαστικών, η ψαλίδα ενδέχεται να ανοίξει σε δυσθεώρητα επίπεδα, κρίνοντας ανούσια την μακροχρόνια δέσμευση ενός ανεξάρτητου κατασκευαστή με το σπορ.

Lotus

Πάντως, τα όσα ακούσαμε και διαβάσαμε τις τελευταίες ημέρες, δεν αποτελούν τίποτε περισσότερο από προτάσεις, στις οποίες οι ομάδες, για μια ακόμη φορά, δεν μπορούν καν να συμφωνήσουν εκατό τοις εκατό. Ο Carter έρχεται σε αυτό το σημείο να συμφωνήσει με κινήσεις που θα κάνουν ταχύτερα τα μονοθέσια, χωρίς να βλέπει πως μπορούν να λειτουργήσουν οι ανεφοδιασμοί, αφού τα προβλήματα του παρελθόντος –τα οποία τόνισε ο Toto Wolff– παραμένουν.

Αυτό (σ.σ. τα ταχύτερα μονοθέσια) είναι κάτι που είναι σίγουρα βιώσιμο. Η κάθετη δύναμη είναι το κλειδί. Όταν μίκρυναν την πίσω πτέρυγα (2009) επηρέασαν την κάθετη δύναμη, ενώ υπήρξαν επίσης κανόνες και πάνω στις εμπρός πτέρυγες. Οπότε, αν ανοίξουν τους κανονισμούς αυτούς, τότε ναι, θα μπορούσαμε να δημιουργήσουμε πιο γρήγορα αυτοκίνητα.

Αλλά μετά θα πρέπει να προσέξουν το πώς θα χαλαρώσουν τους κανονισμούς, ώστε να μην γίνει ξανά αγώνας προϋπολογισμών, με τις μεγαλύτερες ομάδες να ρίχνουν όλο και μεγαλύτερες ποσότητες μετρητών για την εξέλιξη των μονοθεσίων.

Απ ‘όσο γνωρίζω, δεν έχει αλλάξει τίποτα που θα τους κάνει φθηνότερους ή ασφαλέστερους (τους ανεφοδιασμούς). Γνωρίζω ότι η Τεχνική Ομάδα Εργασίας (Technical Working Group) θα αποφασίσει αν έχει νόημα ή όχι. Δεν ξέρω αν υπάρχει ένας τρόπος για να φέρουμε το κόστος χαμηλά, ίσως χρησιμοποιώντας την ίδια διάταξη για όλες τις ομάδες. Είμαι σίγουρος ότι υπάρχει κάτι που θα μπορούν να κάνουν.

Μετά από τα αυξανόμενα κόστη στους κινητήρες και την στασιμότητα που παρατηρείται στο θέμα, την αποτυχία στην δημιουργία budget cap, την αποτυχία για συμφωνία αλλαγών για το 2015 ή το 2016, αλλά και τα όσα ακούγονται από διαφορετικές ομάδες για τις πιθανές αλλαγές για το 2017, κάθε άλλο παρά περίεργη δεν είναι η ιδέα της διάλυσης του Strategy Group.