Ανέκαθεν, τα ελαστικά αποτελούσαν σημαντικό κομμάτι προβληματισμού και συζητήσεων στη Formula 1. Το Strategy Group αποφάσισε μεγάλες αλλαγές για τη μεθεπόμενη σεζόν, ωστόσο στην επίσημη ανακοίνωση διαβάσαμε και κάτι που αφορά το 2016. Αυτό είναι το δικαίωμα των ομάδων να επιλέγουν ελεύθερα τις δύο γόμες που θέλουν να χρησιμοποιήσουν σ’ ένα Grand Prix, αν και η Pirelli είναι αντίθετη σε αυτό, το συμβόλαιο της οποίας ολοκληρώνεται στα τέλη της επόμενης σεζόν.
Η Παγκόσμια Ομοσπονδία, λοιπόν, ανοίγει από τις 17 Ιουνίου τις αιτήσεις για τον ή τους προμηθευτές ελαστικών για την 3ετία 2017-2019, όταν και θα έχουμε πιο φαρδιά ελαστικά. Η Michelin θα ήθελε να επιστρέψει στο άθλημα και οι περισσότεροι οπαδοί θα ήθελαν δύο εταιρείες, προκειμένου να υπάρχει ανταγωνισμός, όπως έχει εξηγήσει και ο Fernando Alonso, ενώ η Pirelli έχει πει στο παρελθόν πως δεν επιθυμεί την έξοδό της από τη Formula 1.
Το αν θα παραμείνει μόνη της η ιταλική εταιρεία, αν θ’ αντικατασταθεί ή αν θα συνυπάρξει με άλλον κατασκευαστή, είναι κάτι που δε γνωρίζουμε, ωστόσο δε θέλουν όλοι δύο εταιρείες ελαστικών στη Formula 1. Η Toro Rosso, η Red Bull και η Force India έχουν ταύτιση απόψεων, διαφωνώντας με τα λεγόμενα του Alonso. Ο Franz Tost, επί κεφαλής της STR, λέει για το θέμα:
Ελπίζω να μην έχουμε πόλεμο στα ελαστικά, γιατί αυτό σημαίνει ότι δύο ομάδες θα πάρουν τα καλά ελαστικά και οι υπόλοιπες θα πάρουν αυτά που δεν είναι καλά. Όπως έγινε και στο παρελθόν, όταν η Michelin ήταν με τη Renault και ο Alonso είχε καλές αναμνήσεις, αλλά και η Bridgestone με τη Ferrari, γι’ αυτό ο Michael ήταν τόσο επιτυχημένος, σωστά;
Αν επιστρέψουν, θα έχουμε πάλι το ίδιο: δύο κατασκευαστές, δηλαδή δύο ομάδες που θα έχουν καλά ελαστικά· τρεις κατασκευαστές, δηλαδή τρεις ομάδες που θα έχουν καλά ελαστικά, και αυτό δεν αρέσει στους άλλους. Αυτό σημαίνει ότι ο ανταγωνισμός θα πήγαινε σε μία άλλη κατεύθυνση. Μετά από τα power units, θα έχουμε τα ελαστικά. Μόλις σταθεροποιηθεί η δύναμη, ανοίγουμε άλλο πρόβλημα.
Και ο επί κεφαλής της Red Bull Racing, Christian Horner, υποστηρίζει ότι, μ’ έναν προμηθευτή, υπάρχει ισότητα για όλες τις ομάδες στα ελαστικά, κάτι που δε θα συμβαίνει σε περίπτωση που μπει και δεύτερη εταιρεία στο άθλημα.
Ο Franz συνόψισε πολύ ωραία ότι ένας προμηθευτής εξασφαλίζει ισότητα για τις ομάδες. Σε περίπτωση πολέμου των ελαστικών, θα πρέπει ν’ αυξήσεις τα έξοδα άμεσα, καθώς πρέπει να κατασκευάσεις το μονοθέσιό σου γύρω από ένα συγκεκριμένο ελαστικό, και νομίζω ότι η Red Bull κατάφερε όσα πέτυχε ως ανεξάρτητη ομάδα, κάτι που μάλλον δε θα κάναμε αν ήμασταν σε πόλεμο ελαστικών, τα οποία θα ήταν συνδεδεμένα με κατασκευαστή αυτοκινήτων.
Παρόμοιας άποψης είναι και ο αναπληρωματικός επί κεφαλής της Force India, Bob Fernley, υποστηρίζοντας την απόφαση για έναν μοναδικό κατασκευαστή.
Νομίζω ότι στα θετικά που έχει κάνει η Formula 1 είναι και η επιλογή ενός μοναδικού προμηθευτή ελαστικών, κάτι που έκανε πολύ καλά και δε θα έπρεπε ν’ αλλάξει.