car-emissions


Η ACEA, η Ευρωπαϊκή ένωση κατασκευαστών αυτοκινήτων, προειδοποίησε τη Παρασκευή πως η περαιτέρω μείωση του μέσου όρου των εκπομπών CO2 των νέων τους αυτοκινήτων, κινδυνεύει να πλήξει σημαντικά την παγκόσμια ανταγωνιστικότητά τους, με την Ευρωπαϊκή Κομισιόν να εργάζεται να μειώσει τα όρια εκπομπών των νέων αυτοκινήτων στα 95 γρ/χλμ.

Οι ηγέτες των μεγαλύτερων Ευρωπαίων κατασκευαστών προτείνουν αλλαγή πλεύσης σχετικά με τους κανόνες εκπομπών CO2, υποστηρίζοντας πως πρέπει να παρθούν άλλα μέτρα για την μείωση των εκπομπών αερίων θερμοκηπίου, όπως την περιεκτικότητα των καυσίμων σε άνθρακα, την συμπεριφορά των οδηγών, τις υποδομές και στην ανάπτυξη “ευφυών” συστημάτων μεταφορών.

Αυτά υποστήριξε σε δηλώσεις του ο CEO της Renault-Nissan, Carlos Ghosn, ο οποίος διατελεί και πρόεδρος της ACEA. Η Κομισιόν έχει ορίσει ως μέσο όρο τα 95 γρ/χλμ εκπομπών CO2 για τα νέα αυτοκίνητα από το 2021, σαφώς λιγότερα από τα 123,4 γρ/χλμ που ίσχυαν το 2014. Η ACEA υποστηρίζει πως ο στόχος των 95 γρ/χλμ CO2 θα προσθέσει επιπλέον 2.000 ευρώ στο κόστος κατασκευής κάθε αυτοκινήτου.

Αξιωματούχοι της Ε.Ε θα ξεκινήσουν διαβουλεύσεις την ερχόμενη εβδομάδα με στόχο να τεθεί ένα νέο χρονοδιάγραμμα για τη μείωση του μέσου όρου εκπομπών CO2.