2016-alfa-romeo-giulia-2_800x0w

Απέχουμε μερικές δεκάδες μόλις ώρες από την αποκάλυψη της Alfa Romeo Giulia και δεν μπορώ να σκεφτώ καλύτερη στιγμή για να μιλήσουμε για προσδοκίες. Τι περιμένουμε από αυτό το μοντέλο; Πού στοχεύει; Πώς διαμορφώνεται ο ανταγωνισμός; Πού τοποθετείται το νέο μοντέλο σε σχέση με τον ανταγωνισμό; Πόσο ψηλά έχουν ανεβάσει οι ίδιοι οι ιθύνοντες της Alfa Romeo τον πήχη των προσδοκιών και το σημαντικότερο απ’ όλα… αυτό που θα δούμε την Τετάρτη, θα μας ικανοποιήσει;


Η παλαιότερη αναφορά που μπόρεσα να βρω για την Alfa Romeo Giulia στο Autoblog, έχει ημερομηνία 22 Απριλίου 2010. Τότε, ο Sergio Marchionne ανακοίνωνε για πρώτη φορά επίσημα τη Νέα Giulia για το 2012! Το μοντέλο ήταν να βασιστεί σε πλατφόρμα της Chrysler και θα ήταν διαθέσιμο τόσο ως sedan, όσο και ως station wagon. Από τότε ήταν ξεκάθαροι οι ανταγωνιστές: BMW 3-Series, Audi A4 και Mercedes-Benz C-Class. Λίγο αργότερα, έκαναν την εμφάνιση τους και οι φήμες για έναν νέο 1800άρη κινητήρα με άμεσο ψεκασμό και υπερτροφοδότηση που θα απέδιδε περί τα 300 άλογα στην κορυφαία του έκδοση. Την ίδια περίπου περίοδο, είδαμε και το ανανεωμένο πλάνο της Alfa Romeo που τοποθετούσε το λανσάρισμα της Νέας Giulia για το 2014 ενώ μέσω αυτού του πλάνου, επιβεβαιώθηκε ότι το νέο sedan θα είναι πισωκίνητο και ότι θα εφοδιάζεται και με κάποιον V6 κινητήρα. Από τότε, για να μην μακρηγορώ, μάθαμε ότι η πισωκίνητη αρχιτεκτονική που θα χρησιμοποιηθεί στην Giulia ονομάστηκε “Giorgio”, ο Marchionne είναι ευχαριστημένος από το πρωτότυπο, θα λανσαριστεί στην αγορά το 2015, το νέο μοντέλο θα εφοδιάζεται με κινητήρα Ferrari για τις κορυφαίες εκδόσεις του, η Alfa Romeo θα μετατραπεί σε “skunkworks”, ανεξάρτητο τμήμα και άλλες πολλές ειδήσεις και φήμες που άλλες φορές είχαν νόημα, άλλες όχι!

Μέχρι που φτάσαμε στην εβδομάδα παρουσίασης της Νέας Giulia και τόσο από τις συζητήσεις στο Autoblog, όσο και από τις κατ’ ιδίαν συζητήσεις, έχω συνειδητοποιήσει ότι αυτό το μοντέλο θα είναι ο Μεσσίας της αυτοκίνησης! Θα τα τινάξει όλα στον αέρα. Θα μας κάνει να ξεχάσουμε τα ονόματα των γονιών μας, των γυναικών μας και των φίλων μας. Θα επαναπροσδιορίσει το τι εστί μεσαίο sedan και ίσως, λέω ίσως, “κλείσει μαγαζιά”. Υπερβάλλω; Σαφώς. Κάνουμε και λίγο πλάκα να περνά η ώρα. Όμως τι άλλο να πιστεύω όταν η ίδια η Alfa Romeo έχει καλλιεργήσει αυτό το κλίμα;;;

Χωρίς τίτλο1

Από την τελευταία παρουσίαση πλάνου, η Alfa Romeo έκανε μία εκτενή, άκρως συναισθηματική αναφορά στο ένδοξο, αγωνιστικό παρελθόν της και απαριθμούσε μία προς μία τις αξίες της: Προηγμένοι, καινοτόμοι κινητήρες. “Τέλεια” –τα εισαγωγικά δικά μου– 50:50 κατανομή βάρους. Ένα σετ μοναδικών τεχνικών λύσεων. Αποκλειστική στην κατηγορία αναλογία ισχύος/βάρους. Ρηξικέλευθος και χαρακτηριστικά Ιταλικός σχεδιασμός. Μας υποσχέθηκε ότι θα τοποθετήσει τον οδηγό στο επίκεντρο και μας είπε ότι ενώ άρχισαν με την 4C, τα καλύτερα έρχονται!

Πρώτα απ’ όλα, τι μπορεί να είναι καλύτερο από την τέλεια μετενσάρκωση του DNA της φίρμας ,–δικά τους λόγια, όχι δικά μου-; Όπου σταθούν και όπου βρεθούν, στελέχη της φίρμας με προεξάρχοντα τον CEO της, Harald Wester, μιλούν για το “ιστορικό DNA της μάρκας” με χαρακτηριστική και άκρως εξωφρενική την δήλωση περί “φερομόνων στον standard εξοπλισμό”. Η Alfa Romeo έχει δηλώσει ξεκάθαρα ότι έχει βάλει στο στόχαστρο τους Γερμανούς και πιο συγκεκριμένα, την 3άρα.

Δεν είμαστε όμως στο 2005 και χωρίς καμία απολύτως αμφιβολία, η F30 3-Series δεν είναι η E90 3-Series. Αφήνοντας έξω την πρόοδο που αναμφίβολα υπάρχει από τη μία γενιά στην άλλη, η θεαματικότερη διαφορά κατά τη γνώμη μου, έχει να κάνει με το design. Η 159 του 2005, “άλλαζε τα φώτα” από πλευράς design στην E90. Δεν υπήρχε καν σύγκριση – κατά την γνώμη μου πάντα. Η F30 όμως, είναι ένα σημαντικά ομορφότερο μοντέλο. Προφανώς ο τευτονικός σχεδιασμός της F30 δεν συγκρίνεται με τον “συναισθηματικό” σχεδιασμό των Ιταλών αλλά και πάλι…

alfa-romeo-giulia_0

Από εκεί και πέρα, δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ότι όσο ένδοξη και αν είναι η ιστορία της Alfa Romeo… όσο σημαντικό και αν είναι το “ιστορικό DNA της μάρκας”, για να κερδίσεις πωλήσεις, πρέπει να είσαι κάτι περισσότερο από ανταγωνιστικός σε πολλούς περισσότερους τομείς από την οδηγοκεντρικότητα. Για να δώσεις γροθιά στο κατεστημένο, πρέπει να έχεις άριστη ποιότητα κύλισης, εξαιρετικό NVH, δυνατούς, οικονομικούς και οικολογικούς κινητήρες, τεχνολογία, ποιότητα κατασκευής και συναρμογής, εργονομία, πολυτέλεια και πάρα πολλά ακόμα. Έτσι θα πείσεις τον “Γερμανόφιλο” να αποκηρύξει την BMW/Mercedes/Audi και να επιλέξει εσένα.

Τους φανατικούς, τους έχεις ήδη κερδίσει. Ήταν δικοί σου όταν έβγαζες χειρότερα αυτοκίνητα. Τώρα που ισχυρίζεσαι ότι έχεις βγάλει ένα φανταστικό μοντέλο δεν θα σε προτιμήσουν; Μπορείς όμως να λανσάρεις ένα αυτοκίνητο που θα “κλείσει τα στόματα” αυτών που ψάχνουν ψεγάδια; Αυτών που ξέρουν πού υστερούσες και εκείνος ο τομέας θα είναι ο πρώτος που θα εξετάσουν; Για να έχει λαμπρό μέλλον η Alfa Romeo, πρέπει να έχει όγκο πωλήσεων. Πρέπει να σταματήσει να είναι niche. Niche ήταν η Saab και είδαμε πού κατέληξε. Niche ήταν η Lancia και είδαμε που κατέληξε.

Ok, επιστρέφεις στην Αμερική και αναμφίβολα θα κερδίσεις από εκεί αλλά θέλεις να πουλάς 400.000 αυτοκίνητα μέχρι το 2018. Μπορείς να τα πουλήσεις με “φερομόνες”, “DNA” και “χαρακτήρα”; Μακάρι! Ειλικρινά μακάρι! Γιατί μέχρι στιγμής, οι Γερμανοί έχουν μονάχα τον εσωτερικό ανταγωνισμό στην Ευρώπη και αυτό είναι κακό. Από την άλλη, στις Η.Π.Α. θα έχεις να αντιμετωπίσεις και την Lexus, την Cadillac που ανεβαίνει και τους Κορεάτες.

Μήπως πρέπει να πάρουμε όλοι μία βαθιά ανάσα και να ηρεμήσουμε λίγο; Σε δύο ημέρες, θα κρίνουμε τον σχεδιασμό και όποια πληροφορία για τα τεχνικά χαρακτηριστικά δοθεί. Τα υπόλοιπα, τα σημαντικά, θα τα κρίνουμε όταν κυκλοφορήσει. Ψυχραιμία λοιπόν…

Ανανέωση: Προστέθηκαν και μερικές ακόμη spy φωτογραφίες, που το βαρύ καμουφλάζ κρύβει τις όποιες λεπτομέρειες του σχεδιασμού.