Porsche-908-veiling-005


Σχεδόν όλοι γνωρίζουν την Porsche 917, το θρυλικό μονοθέσιο που κυριάρχησε στο Le Mans τη δεκαετία του ’70. Όμως, η γερμανική εταιρία κατασκεύαζε και αγωνιστικά για μεγάλη απόστασης αγώνες και ένα από αυτά ήταν το ελαφρύ και συμπαγές 908, που σύντομα θα βγει στο σφυρί.

Η 908 δημιουργήθηκε υπό την επίβλεψη του Ferdiand Piëch, με το σχεδιασμό του να ήταν ειδικά κατασκευασμένο για να κερδίσει αγώνες όπως το Targa Florio και το Nürburgring. Με λίγα λόγια: η Porsche είχε το 917 για Le Mans, και το 908 για πίστες με μεγαλύτερη “ευκινησία” και όπου δεν απαιτούνταν μεγάλες τελικές ταχύτητες.

Porsche-908-veiling-004

Αρχικά, το αγωνιστικό φορούσε έναν αερόψυκτο 8-κύλινδρο boxer κινητήρα χωρητικότητας 2.990 κ.εκ. με 370 άλογα και 365 Nm, με τελική ταχύτητα (ανάλογα με τις ρυθμίσεις) να φτάνει περίπου τα 290 χλμ/ώρα. Σε νεότερες εκδόσεις η ατμοσφαιρική μηχανή αντικαταστάθηκαν εξαιτίας των νέων κανονισμούς και τη θέση της πήρε ένας 2.1-λίτρων υπερτροφοδοτούμενος εξακύλινδρος με 500+ άλογα. Το συνολικό βάρος της αγωνιστικού ανοιχτού cockpit δεν υπερέβαινε τα 540 κιλά, καθώς χρησιμοποιούσε χωροδικτύωμα τιτανίου που ζύγιζε μόνο 22 κιλά και το σώμα μόλις 11,5 κιλά.

Συνολικά κατασκευάστηκαν 13 αγωνιστικά και την συγκεκριμένη 908 να βγαίνε σε δημοπρασία στο Goodwood στις 12 Σεπτεμβρίου, με την εκτιμώμενη τιμή της να υπολογίζεται σε τουλάχιστον 3,5 εκατ. ευρώ.