#6 Robert Wickens, Mercedes-AMG C 63 DTM, #10 Timo Scheider, Audi RS5 DTM

Η χθεσινή, άνετη νίκη, όπως αποδείχθηκε, του Mattias Ekström στον δεύτερο αγώνα στην πίστα του Spielberg επισκιάστηκε από το συμβάν στον τελευταίο γύρο μεταξύ των Timo Scheider (RS 5 DTM), Robert Wickens και Pascal Wehrlein, αμφότεροι με C 63 DTM. Στη μάχη μεταξύ των τριών, ο Timo Scheider, στα φρένα για την τρίτη στροφή της πίστας, φαίνεται ότι πέφτει πάνω στον Wickens, που με τη σειρά του πάνω στον πρωτοπόρο της βαθμολογίας, μέχρι εκείνη τη στιγμή, Pascal Wehrlein. Ας ξαναθυμηθούμε το συμβάν:

“Shieb ihn raus” ακούγεται στον ασύρματο του Scheider, ή αλλιώς, σε ελεύθερη μετάφραση, “πέταξέ τον έξω!” O Scheider επανακτά έτσι τις δύο θέσεις που έχασε από τους οδηγούς της Mercedes και ο Wehrlein βλέπει, από την αμμοπαγίδα, τον Ekström να κατακτά την νίκη, αυξάνοντας τη διαφορά στους 13 βαθμούς πλέον (111 έναντι 98). Αν είχε τερματίσει στην έκτη θέση ο νεαρός Γερμανός, με τους 8 βαθμούς που δίνει, η διαφορά θα ήταν “111-106”, υπέρ πάλι του Σουηδού. Μετά τον αγώνα, ήταν εύλογο να βρεθεί ποιος και γιατί έδωσε αυτήν την εντολή στο Γερμανό οδηγό. Αρχικά, ο αγωνιστικός διευθυντής της Audi, Dr. Wolfgang Ullrich, διέψευσε τις φήμες που τον ήθελαν να έχει δώσει αυτός την εντολή, με το πρόσχημα, ότι δεν έρχεται σε άμεση επικοινωνία από τον ασύρματο με τον εκάστοτε οδηγό, κάτι το οποίο γίνεται από τον μηχανικό του εκάστοτε οδηγού. Ο αγωνιστικός διευθυντής μπορεί να μιλήσει με τους επικεφαλής των ομάδων.

Αργότερα το βράδυ της Κυριακής, ανασκεύασε τις δηλώσεις του:

Λυπάμαι που αρχικά φώναξα στον Timo να τον πετάξει έξω.  Εγώ δεν επικοινωνώ μέσω ασυρμάτου με τους οδηγούς κατά τη διάρκεια του αγώνα και δεν ήξερα ότι ο ασύρματος ήταν ανοιχτός. Σε καμία περίπτωση δεν ήταν μια οδηγία για τον Timo. Μπορώ να ζητήσω συγγνώμη μόνο γι ‘αυτό. Μια έκφραση σαν και αυτή δεν αντικατοπτρίζει τα πιστεύω μου (κι ως πρώην οδηγός αγώνων) για τον μηχανοκίνητο αθλητισμό, αλλά ήταν καθαρά μια παρορμητική κίνηση πάνω στην ένταση της στιγμής.

Τι δήλωσαν όμως και οι πρωταγωνιστές του συμβάντος; Ας δούμε τι δήλωσε ο Timo Scheider:

#10 Timo Scheider, Audi RS5 DTM
#10 Timo Scheider, Audi RS5 DTM

Μέχρι τον τελευταίο γύρο, ήταν μια καθαρή και δύσκολη μάχη με αλληλοεπαφές. Και έτσι, στη στροφή 3, ο Wickens προσπάθησε να “καλύψει” τον Wehrlein εντός της ζώνης φρεναρίσματος. Έκανα ό,τι και στους προηγούμενους γύρους, φρέναρα στο σημείο μου. Ανεξάρτητα τις καιρικές συνθήκες, ούτως ή άλλως, η στροφή 3 είναι ιδιαίτερα απαιτητική για τα φρένα. Ακούμπησα τον Wickens και αυτός με τη σειρά του τον Wehlein, καταλήγοντας και οι 2 έξω. Σίγουρα, το να στέλνεις με αυτόν τον τρόπο τον πρωτοπόρο της βαθμολογίας έξω, δεν είναι κάτι ωραίο. Λυπάμαι για ό,τι έγινε, αλλά αυτά συμβαίνουν στους αγώνες. Εξετάζοντας τα δεδομένα της τηλεμετρίας μετά τον αγώνα, είδα ότι φρέναρα ακριβώς στο σημείο που φρενάρω, ούτε αργά ούτε νωρίς. Επίσης, δεν άκουσα καμία εντολή από τον ασύρματο.

Πάμε να δούμε και τα “θύματα¨της υπόθεσης, ξεκινώντας απ΄τον Καναδό Robert Wickens:

1435426217

Είναι 100% αντιαθλητικό, αν έγινε εσκεμμένα. Υπερασπιζόμουν τη θέση μου μέχρι τον τελευταίο γύρο, δεν μπλόκαρα κανέναν οδηγό, μέχρι που εγώ κι ο Pascal βρεθήκαμε στην αμμοπαγίδα εξαιτίας της επαφής με τον Scheider.

O Pascal Wehrlein ήταν όμως εμφανώς εκνευρισμένος με την πορεία που εξελίχθηκαν τα πράγματα και μίλησε ανοιχτά για “πόλεμο”:

#94 Pascal Wehrlein, Mercedes-AMG C 63 DTM
#94 Pascal Wehrlein, Mercedes-AMG C 63 DTM

O Timo Scheider (σ.σ. 2 φορές πρωταθλητής) ήταν ένα πρότυπο για μας, για το θεσμό, πλέον, από σήμερα, δεν είναι. Ήταν μια απολύτως εσκεμμένη και αντιαθλητική κίνηση, που όχι μόνο μου κόστισε τη συνέχεια και τον τερματισμό του αγώνα, αλλά μου κόστισε και πολύτιμους βαθμούς για τη μάχη για τον τίτλο. Βλέποντας το συμβάν στην τηλεόραση και ακούγοντας τη δοθείσα εντολή,  θεωρώ ότι είναι μια χυδαία κίνηση από τη μεριά της Audi. Aν η Audi θέλει να κατακτήσει το πρωτάθλημα με αυτόν τον τρόπο, τότε μπορώ να πω ότι ξεκίνησαν ένα μεγάλο πόλεμο από σήμερα. Παρ’ολ’αυτά, δε θα τα παρατήσω και θα προσπαθήσω να μετατρέψω το θυμό μου σε θετική ενέργεια, ώστε να ξαναγυρίσω από τους επόμενους αγώνες στα καλά αποτελέσματα.

Τελικώς, εξετάστηκαν η τηλεμετρία και τα on board video και οι αγωνοδίκες αποφάσισαν ότι ήταν εσκεμμένη η κίνηση του Γερμανού οδηγού, με αποτέλεσμα τον αποκλεισμό του απ΄τον αγώνα και την αφαίρεση των βαθμών της έκτης θέσης. Είναι πολύ πιθανό, όταν η υπόθεση πάει στα κεντρικά του DMSB (της γερμανικής Αρχής για τον μηχανοκίνητο αθλητισμό) στη Φρανκφούρτη, οι ποινές να είναι ακόμα αυστηρότερες για τον οδηγό και την ομάδα, όπως με αφαίρεση της αγωνιστικής αδείας ή και αφαίρεση της άδειας συμμετοχής της ομάδας για κάποιο χρονικό διάστημα. Με δεδομένη την αυστηρότητα των κανόνων του DTM, δε θα με εκπλήξει μια περαιτέρω τιμωρία.

Θέλω τη δική σου γνώμη για το συμβάν. ‘Ηταν ένα συνηθισμένο, στα πλαίσια του αγώνα, συμβάν, ή μια εσκεμμένη κίνηση από τον 2 φορές πρωταθλητή και την ομάδα του;