[nextpage title=”Εισαγωγή” ]

Peugeot-308-R-HYbrid-4

Λίγο πριν κλείσει ο χρόνος είδαμε τα 10+1 αυτοκίνητα που είπαμε αντίο το 2015, και με το 2016 να έχει μπει εδώ και σχεδόν δύο 24-ωρα θα δούμε τα αντίστοιχα που περιμένουμε με μεγάλη ανυπομονησία για την γεμάτη υποσχέσεις χρονιά. Τα πραγματικά νέα μοντέλα που θα πατήσουν τους ευρωπαϊκούς και ελληνικούς δρόμους είναι πολύ περισσότερα από αυτά που θα δεις στην παρακάτω λίστα, αλλά αυτά που πιστεύουμε ότι θα ξεχωρίσουν και αξίζουν (;;;) την αναμονή τόσων ετών μέχρι να περάσουν στην παραγωγή περιορίζονται, για διαφορετικά κριτήρια το καθένα, στα εξής, με την σειρά τους να είναι αλφαβητική εκτός από το bonus.

Στα σχόλια περιμένω να μου πεις ποιο είναι αυτό που περιμένεις να δεις πιο πολύ!

[/nextpage]

[nextpage title=”Alfa Romeo” ]

Alfa Romeo Giulia QV Live (8)

Νομίζω πως το 2015 δεν υπάρχει πιο πολυσυζητημένο μοντέλο από την Giulia QV. Οι λόγοι αμέτρητοι, άλλοτε για την εμφάνιση της, άλλοτε για τα τεχνικά της χαρακτηριστικά, άλλοτε για την μη δημοσίευση του video με τον χρόνο στο Nurburgring, και κυρίως πότε επιτέλους θα πατήσει δρόμο για να ξεκινήσουν τα πρώτα reviews και οι παραδόσεις στους ανυπόμονους πελάτες. Όπως και να έχει το μέλλον της ιταλικής εταιρίας βασίζεται αρκετά στην επιτυχία του μοντέλου.

Σύμφωνα με τις μέχρι τώρα πληροφορίες τα πρώτα αυτοκίνητα θα παραδοθούν τον ερχόμενο Σεπτέμβριο με αρχική τιμή τα 79.000 ευρώ, με την Launch Edition θεωρητικά να παραδίδεται μέσα στους επόμενους δύο μήνες, με την τιμή της να ορίζεται στα 95.000 ευρώ στην Ιταλία.

Η Giulia Quadrifoglio εφοδιάζεται με έναν 2.9-λίτρων V6 με άμεσο ψεκασμό και αποδίδει 510 άλογα με 600 Nm ροπής χάρη στα δύο, twin-scroll turbos που ανεβάζουν μέγιστη πίεση υπερπλήρωσης 2,4 bar. Όταν συνδυάζεται δε με το 6-τάχυτο, χειροκίνητο κιβώτιο, χαρίζει εξαιρετικές επιδόσεις στο Ιταλικό super-sedan. Τα πρώτα 100 χλμ/ώρα να έρχονται σε 3.9 δευτερόλεπτα ενώ η τελική ταχύτητα φτάνει τα 307 χλμ/ώρα. Περισσότερα μπορείς να διαβάσεις εδώ.

[/nextpage]

[nextpage title=”Aston Martin” ]

90997ast

Για την βρετανική εταιρία η DB11 αποτελεί πολύ σημαντικό μοντέλο, καθώς θα βασίζεται πάνω στην ολοκαίνουρια, αλουμινένια πλατφόρμα της φίρμας από το Gaydon, ενώ φαίνεται πως αλλάζει και λίγο κατεύθυνση αφού θέλει να γίνει η Hermes των αυτοκινήτων.

Θα ζυγίζει λιγότερα από τα 1.785 κιλά της DB9 και αρχικά θα φορά έναν υπερτροφοδοτούμενο V12 με χωρητικότητα μικρότερη των 6 λίτρων που θα αποδίδει πάνω από 520 άλογα και 620 Nm ροπής. Αργότερα, θα συμπληρώσει την γκάμα ο twin-turbo V8 των 4 λίτρων της Mercedes-AMG. Αν και δεν είναι επίσημο αναμένεται να παρουσιαστεί στην έκθεση της Γενεύης τον Μάρτιο, με τις πωλήσεις του να ξεκινούν στα τέλη του ίδιου έτους.

[/nextpage]

[nextpage title=”Bentley” ]

Bentley Bentayga First Edition 1

Η 27η ημέρα του Νοεμβρίου ήταν σημαδιακή μέρα για την Bentley, καθώς από το εργοστάσιο της στο Crewe της Αγγλίας ολοκληρώθηκε η κατασκευή της πρώτης Bentayga, με τις παραδόσεις των πρώτων αυτοκινήτων στους μελλοντικούς πελάτες θα ξεκινήσουν μέσα στον μήνα.

Το project του πρώτου SUV της βρετανικής εταιρίας, ξεκίνησε 4 χρόνια πριν και αποτελεί πλέον το ορόσημο στα υπερπολυτελή SUV, τουλάχιστον μέχρι την παρουσίαση του αντίστοιχου της Rolls-Royce. Το σώμα της είναι κατασκευασμένο από αλουμίνιο, κάνοντας τον να ζυγίζει 236 κιλά λιγότερο απ’όσο θα ζύγιζε αν ήταν από χάλυβα, βασίζεται στην MLB Evo πλατφόρμα, έχει μήκος 5.141 mm, πλάτος 1.998 mm, ύψος 1.742 mm, μεταξόνιο 2.992 mm με τον χώρο αποσκευών να ανέρχεται στα 430 λίτρα. Το ντεπόζιτο του ρεζερβουάρ χωρά 85 λίτρα βενζίνης, με την Bentayga να ζυγίζει 2.422 κιλά.

Κάτω από το καπό φοράει τον νέο 6.0-λίτρων twin-turbo W12 κινητήρα απόδοσης 608 ίππων με 900 Nm ροπής. Συνδυάζεται με ένα 8-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο με την κίνηση να περνά σε όλους τους τροχούς. Τα 0-100 χλμ/ώρα τα κάνει σε 4,1 δευτερόλεπτα, έχοντας τελική ταχύτητα 301 χλμ/ώρα. Περισσότερα μπορείς να διαβάσεις εδώ.

[/nextpage]

[nextpage title=”BMW” ]

img1923705210-1444839824794

Η γερμανική εταιρία πριν σχεδόν τρεις μήνες παρουσίασε την M2 Coupe, η οποία αναμένεται να κυκλοφορήσει από τον ερχόμενο Απρίλιο, με την τιμή της στην Ελλάδα να ξεκινάει από τις 75.800 ευρώ. Οι τεχνικές του προδιαγραφές είναι αρκετά εντυπωσιακές, και το μόνο σίγουρο είναι ότι θα καίει πολύ εύκολα τα πίσω ελαστικά της.

Η Μ2 φοράει έναν νέο, υπερτροφοδοτούμενο εξακύλινδρο εν σειρά με χωρητικότητα 3 λίτρων που αποδίδει 370 άλογα στις 6.500 σ.α.λ. και 465 Nm ροπής – τα οποία μπορούν να φτάσουν έως και τα 500 Nm για μικρές χρονικές περιόδους χάρη στο overboost. Ο κινητήρας συνδυάζεται είτε με ένα 6-τάχυτο, μηχανικό κιβώτιο, είτε με ένα 7-τάχυτο, αυτόματο, διπλού συμπλέκτη. Στην δεύτερη περίπτωση, η λειτουργία Launch Control επιτρέπει στην M2 να επιταχύνει στα 100 km/h από στάση σε μόλις 4.3 δευτερόλεπτα ενώ η τελική ταχύτητα, περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 km/h. Περισσότερα για το αυτοκίνητο που γυρίζει στο Nurburgring σε 7:58 μπορείς να διαβάσεις εδώ.

[/nextpage]

[nextpage title=”Bugatti” ]

bugatti chiron

Η Chiron, όπως ξέρεις, αποτελεί το νέο της hypercar της Bugatti και θα παρουσιαστεί στην έκθεση της Γενεύης τον ερχόμενο Μάρτιο. Το αυτοκίνητο που αναμένεται να ταράξει και πάλι τα νερά αναμένεται να παραδοθεί στους πρώτους τυχερούς υπερπλούσιους πελάτες από το ερχόμενο καλοκαίρι, ενώ μέχρι σήμερα η Bugatti έχει δεχτεί περισσότερες από 130 προ-παραγγελίες.

Τεχνικές λεπτομέρειες δεν έχουν γίνει επίσημα γνωστές, αλλά απ’ότι έχει διαρρεύσει ξέρουμε ότι το κόστους 2,2 εκατ. ευρώ εξωτικό αυτοκίνητο αποτελεί ουσιαστικά την έκδοση παραγωγής του Vision Gran Turismo Concept, με τα φωτιστικά σώματα του να είναι τεχνολογίας LED. Κίνηση θα παίρνει από τον 8.0-λιτρο W16 quad turbo κινητήρα ο οποίος με την χρήση ηλεκτροκινητήρα θα παράγει 1.500 άλογα με 1.500 Nm ροπής. Θα συνδυάζεται με ένα 7-τάχυτο DSG αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, με τα 0-100 χλμ/ώρα να τα κάνει σε 2,2 ή 2,3 δευτερόλεπτα. Τα 0-300 χλμ/ώρα θα έρχονται σε λιγότερο από 15 δευτερόλεπτα, χρόνος ταχύτερος από αυτόν της LaFerrari (15 δευτ) και πολύ γρηγορότερος από τον αντίστοιχο χρόνο των McLaren P1 (16,5 δευτ.) και Porsche 918 Spyder (23 δευτ.). Το κοντέρ της θα έχει τελική ένδειξη 500 χλμ/ώρα, με τις φήμες να μιλούν για τελική ταχύτητα 470 χλμ/ώρα. Περισσότερα μπορείς να διαβάσεις εδώ.

[/nextpage]

[nextpage title=”Fiat” ]

2017-fiat-124-spider-front-end-02

Η ιταλική εταιρία όπου σταθεί και όπου βρεθεί επιμένει ότι το 124 Spider δεν είναι ένα rebadged MX-5 και στο δικό μας συγκριτικό αναλυτικό άρθρο είδαμε ξεκάθαρα ότι το Fiat 124 Spider δεν είναι μια απλή αντιγραφή του MX-5.

Το ιταλικό μοντέλο έκανε το ντεμπούτο του στην έκθεση του Los Angeles και στην Ευρώπη το αναμένουμε στην έκθεση της Γενεύης, με την εμπορική του καριέρα να ξεκινά από το ερχόμενο φθινόπωρο. Το 124 είναι το τελικό αποτέλεσμα της συνεργασίας των Mazda και Fiat, με το σασί να είναι της ιαπωνικής εταιρίας και όλα του τα παρελκόμενα, με το σχεδιασμό και τον κινητήρα να είναι της Fiat.

Κάτω από το καπό του 124 Spider βρίσκεται ένας υπερτροφοδοτούμενος τετρακύλινδρος κινητήρας με χωρητικότητα 1.4 λίτρων. Πρόκειται για τον 1.4 MultiAir Turbo που κινεί και το US-spec Abarth 500 και στην Ευρώπη θα αποδίδει 140 άλογα και 240 Nm ροπής και θα συνδυάζεται με ένα 6-τάχυτο, μηχανικό κιβώτιο, που στέλνει την κίνηση στον πίσω άξονα. Περισσότερα για το ιταλικό roadster μπορείς να διαβάσεις εδώ.

[/nextpage]

[nextpage title=”Ford” ]

2016-Ford-Focus-RS-018

Έχουν περάσει περίπου 9 μήνες από τότε που η Ford μας είχε παρουσιάσει το πολυαναμενόμενο Focus RS και 5 από τότε που μας αποκάλυψε την ιπποδύναμη του. Μέχρι τώρα όμως, δεν είχαμε σαφή εικόνα του τι μπορούν κάνουν τα 350 άλογα στις 6.800 σ.α.λ. που παράγει ο 2.3 λίτρων Ecoboost –με 440 Nm ροπής από 2.000 έως τις 4.500 σ.α.λ.– και το σύστημα τετρακίνησης με torque vectoring.

Χάρη στο Launch Control, το 2016 Focus RS χρειάζεται μόλις 4,7 δευτερόλεπτα για να επιταχύνει στα 100 χλμ/ώρα από στάση και αν ο οδηγός συνεχίσει να πατάει το γκάζι, το hot hatch του Blue Oval θα συνεχίσει να επιταχύνει μέχρι τα 266 χλμ/ώρα της τελικής του. Φυσικά, κατά τη διάρκεια της επιτάχυνσης –τουλάχιστον για 15 δευτερόλεπτα αυτής-, ο κινητήρας του RS αποδίδει 470 Nm ροπής, χάρη στη λειτουργία Overboost.

Να θυμίσω ότι το νέο Focus RS έρχεται με “Drift Mode”, ενώ το σύστημα τετρακίνησης μπορεί να στείλει έως και το 70% της ροπής στον πίσω άξονα και έως το 100% αυτής της ροπής στον πίσω τροχό που κρίνει ότι πρέπει/μπορεί να την περάσει στον δρόμο. Επίσης, το 2016 Focus RS εξοπλίζεται με τη γνωστή πλέον RevoKnuckle εμπρός ανάρτηση. Όσον αφορά στην εμφάνιση, το μοντέλο φορά επιθετικό bodykit, με μεγάλη αεροτομή, δύο απολήξεις της εξάτμισης και ελαστικά 19’’ με ελαστικά της Michelin.

Η Ford Ελλάδος έχει ανακοίνωσε ότι η τιμή ξεκινά από τις 45.000 ευρώ, με τις παραγγελίες να έχουν ήδη ξεκινήσει.

[/nextpage]

[nextpage title=”Honda” ]

2017-Acura-NSX-02

Η πολυαναμενόμενη δεύτερη γενιά του NSX παρουσιάστηκε στις αρχές του χρόνου στην έκθεση του Detroit, και θα πρέπει να περιμένουμε μέχρι τα μέσα του έτους για να δούμε αν θα μπορεί να σταθεί επάξια δίπλα στην Porsche 911 Turbo, το Audi R8 και την McLaren 570S.

Το ιαπωνικό αυτοκίνητο φορά έναν υβριδικό twin-turbo V6 3,5-λίτρων κινητήρα συνολικής απόδοσης 580 ίππων με 645 Nm ροπής. Ο V6 3,5-λίτρων twin-turbo κινητήρας αποδίδει 507 άλογα με 550 Nm ροπής στις 7.500 σ.α.λ και ο ηλεκτροκινητήρας που βρίσκεται μπροστά από το αυτόματο 9-τάχυτο κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη, αποδίδει 48 άλογα με 135 Nm ροπής. Οι άλλοι δύο ηλεκτροκινητήρες που βρίσκονται τοποθετημένοι στον μπροστά άξονα και διαθέτουν torque vectoring, ολοκληρώνουν το SH-AWD σύστημα και αποδίδουν ο καθένας 36 άλογα με 73 Nm ροπής. Η κίνηση περνά από ένα διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης και στους τέσσερις τροχούς. Αναλυτικές λεπτομέρειες γι΄αυτό μπορείς να διαβάσεις εδώ.

[/nextpage]

[nextpage title=”Porsche” ]

Porsche-718-1

Η Porsche μπαίνει και αυτή αναπόφευκτα στην turbo εποχή, και σε συνδυασμό με την επερχόμενη παρουσίαση των facelift της Boxster και Cayman, αυτά θα μετονομαστούν και θα αποκτήσουν το νούμερο 718. Για όσους θυμούνται, η 718 ήταν το μοντέλο που αντικατάστησε την θρυλική 550 Spyder και όπως αναφέρει χαρακτηριστικά η εταιρία ήταν “το αποκορύφωμα του επίπεδου, τετρακύλινδρου κινητήρα”.

Έτσι, οι 718 Boxster και 718 Cayman αναμένονται να παρουσιαστούν εντός του 2016, στην έκθεση της Γενεύης τον Μάρτιο και θα κυκλοφορήσουν λίγο αργότερα μέσα στην άνοιξη. Θα αποκτήσουν νέους υπερτροφοδοτούμενους, επίπεδους τετρακύλινδρους κινητήρες, με τις βασικές εκδόσεις να εφοδιάζονται με τον 2,0-λιτρο boxer κινητήρα (κωδική ονομασία 9A2B4T) απόδοσης 304 ίππων με 360 Nm ροπής (κόφτης στροφών λίγο πάνω από τις 7.400 σ.α.λ) με τα 0-100 χλμ/ώρα να τα κάνουν σε 5,4 δευτερόλεπτα, με την τελική ταχύτητα να είναι μεγαλύτερη των 270 χλμ/ώρα.

Στις 718 Boxster S και 718 Cayman S θα υπάρχει ένας 2,5-λιτρος turbo κινητήρας απόδοσης 345 ίππων με 400 Nm ροπής. Τα 0-100 χλμ/ώρα έρχονται σε 4,9 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική ταχύτητα είναι μεγαλύτερη των 280 χλμ/ώρα. Η Porsche αναφέρει πως οι νέοι turbo κινητήρες καταναλώνουν 15% λιγότερο καύσιμο σε σχέση με τους εξακύλινδρους κινητήρες που αντικαθιστούν (2,7 λίτρων και 3,4 λίτρων) και συνδυάζονται τόσο με μηχανικό, όσο και με αυτόματο PDK κιβώτιο ταχυτήτων. Ο 3,8-λίτρων εξακύλινδρος ατμοσφαιρικός κινητήρας θα διατηρηθεί στις μελλοντικές Cayman GT4 και Boxster Spyder, με την έκδοση GTS να φορά τον 2,5-λιτρο τετρακύλινδρο κινητήρα απόδοσης τουλάχιστον 370 ίππων.

Οι κινητήρες διαθέτουν άμεσο ψεκασμό, turbo μεταβλητής γεωμετρίας με τις ανανεωμένες Porsche 718 Boxster και 718 Cayman να έχουν διακριτικές αλλαγές, όπως νέα LED φωτιστικά σώματα, νέους προφυλακτήρες, φαρδύτερους πίσω τροχούς, βελτιωμένο και ταχύτερο κατά 10% ηλεκτρικό σύστημα διεύθυνσης και νέο τιμόνι. Η 718 Boxster πλέον θα κοστίζει περισσότερο από την 718 Cayman.

[/nextpage]

[nextpage title=”Volvo” ]

Location Front Quarter Volvo S90 Mussel Blue

Η νέα εποχή της Volvo, στην μετά Ford ιδιοκτησία, ξεκίνησε με το XC90 που ήδη μέσα στο 2015 έδειξε ότι είναι ικανό να ξανά φέρει την εταιρία εκεί που της αρμόζει και συνεχίστηκε με το νέο S90, που παρουσιάστηκε τον περασμένο Δεκέμβριο. Η Σουηδική εταιρία έχει δηλώσει ότι μέχρι το 2020 το SUV θα είναι το πιο “παλιό” μοντέλο της, καθώς σκοπεύει να αντικαταστήσει όλη τη γκάμα της με νέα μοντέλα, εξελιγμένα από αυτήν.

Το S90, το νέο μεγάλο πολυτελές σεντάν της Volvo αναμένεται να το δούμε από τα τέλη της άνοιξης και αντιπροσωπεύει ένα τεράστιο βήμα προς τα εμπρός γι’αυτή. Εξοπλισμένο με μια πληθώρα νέων τεχνολογιών, από πρωτοπόρα συστήματα ασφαλείας έως εφαρμογές και υπηρεσίες βασισμένες στο «cloud», το νέο Volvo S90 είναι ακόμη μια απόδειξη για τη συνεχιζόμενη εξέλιξη και τρόπον τινά μεταμόρφωση της σουηδικής μάρκας.

Η Volvo έχει εξοπλίσει το S90 με ένα προηγμένο χαρακτηριστικό ημι-αυτόνομης οδήγησης, το Pilot Assist. Το σύστημα εφαρμόζει απαλές κινήσεις στο τιμόνι για να διατηρεί το αυτοκίνητο μέσα στη διαγράμμιση της λωρίδας κυκλοφορίας σε ταχύτητες αυτοκινητόδρομου έως τα 130 χλμ/ώρα, χωρίς την οποιαδήποτε μεσολάβηση του οδηγού και χωρίς πλέον να χρειάζεται το αυτοκίνητο να ακολουθεί κάποιο άλλο όχημα. Το Pilot Assist αποτελεί ακόμη ένα βήμα προς την εντελώς αυτόνομη οδήγηση και περισσότερα για το S90 μπορείς να διαβάσεις εδώ.

[/nextpage]

[nextpage title=”Peugeot” ]

Peugeot 308 R HYbrid

Τον περασμένο Σεπτέμβριο η Peugeot παρουσίασε στην έκθεση της Φρανκφούρτης το 308 R HYbrid Concept, με το πρωτότυπο hatchback να περιγράφεται ως “το πιο απόλυτο 308“, το οποίο θα περάσει στη παραγωγή και θα το δούμε κάποια στιγμή μέσα στο χρόνο.

Αν τα τεχνικά χαρακτηριστικά του πρωτοτύπου περάσουν στην έκδοση παραγωγής, τότε θα μιλάμε για ένα υβριδικό powertrain που συνδυάζει έναν τετρακύλινδρο 1.600αρη THP βενζινοκινητήρα απόδοσης 270 ίππων και δύο ηλεκτροκινητήρες απόδοσης 85 kW (115 ίππων) ο καθένας. Οι ηλεκτροκινητήρες είναι τοποθετημένοι ένας σε κάθε άξονα, με το υβριδικό σύνολο να παράγει συνδυαστικά έως και 500 άλογα με 730 Nm ροπής, που ισοδυναμεί με 3,1 κιλά/ίππο. Τα 0-100 χλμ/ώρα θα τα κάνει σε 4,0 δευτερόλεπτα, με την τελική ταχύτητα να περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 χλμ/ώρα. Περισσότερες λεπτομέρειες για το Peugeot 308 R HYbrid Concept μπορείς να διαβάσεις εδώ.

[/nextpage]