gallery-1463067389-ralphgillestowinghisviperlede

Δεν χρειάζεται να είσαι κάποιου είδους ιδιοφυΐα για να σκεφτείς ότι ένα αυτοκίνητο που χάρη στο προαιρετικό, Extreme Aero πακέτο, παράγει 1 τόνο downforce στα 285 km/h, δεν θα έχει και τον χαμηλότερο δυνατό συντελεστή οπισθέλκουσας. Και ακριβώς αυτό συμβαίνει με την Dodge Viper ACR, της οποίας ο αεροδυναμικός συντελεστής οπισθέλκουσας, είναι της τάξης του 0.541. Για να έχεις μία τάξη μεγέθους, να σου πω ότι η Giulia Quadrifoglio έχει Cd της τάξης του 0.32 ενώ το ίδιο αυτοκίνητο, στην έκδοση Eco έχει Cd 0.23! Καλή η downforce και καλό το Cd αλλά πόσο επηρεάζουν την κατανάλωση της Viper ACR σε χαμηλές ταχύτητες;

2016 Dodge Viper ACR

Την απάντηση και μάλιστα με ιδιαίτερο τρόπο, μας δίνει ο Ralph Gilles – ο άνθρωπος πίσω από την τελευταία Viper, πρώην πρόεδρος και CEO της SRT και νυν επικεφαλής σχεδιασμού της FCA. Ο Gilles έχει τόσο μία Viper GTS, όσο και μία Viper ACR στην κατοχή του. Όταν φορτώνει όμως την ACR στο τρέιλερ, η κατανάλωση του Grand Cherokee EcoDiesel που οδηγεί, αυξάνεται. Ενώ με την GTS είναι στα 11.2-11.7 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα, με την ACR φορτωμένη, πάει στα 12.4-13.0 l/100 km! Η πλάκα είναι ότι ενώ ο Gilles δεν έχει πρόβλημα οικονομικής φύσης, ο μηχανικός μέσα του δεν ανέχεται αυτή την κατάσταση. Όπως δήλωσε, αυτή την περίοδο, σχεδιάζει μία απλή συσκευή που θα stallάρει την πίσω αεροτομή και θα βελτιώνει λίγο την κατανάλωση καυσίμου ενώ την έχει φορτωμένη στο τρέιλερ!

Μάθαμε όμως και κάτι ακόμα για την Viper ACR. Θα θυμάσαι ότι η σκληροπυρηνική οχιά έχει θέσει ρεκόρ σε 13 διαφορετικές πίστες. Αυτό που έχει ενδιαφέρον, είναι ότι για να μετρήσει το ρεκόρ, η ίδια η Dodge είχε βάλει μία προϋπόθεση. Πρέπει να μετρηθούν δύο συνεχόμενοι γύροι.

Θέλαμε να είμαστε σίγουροι ότι οποιοδήποτε άλλο όχημα που δεν μπορεί να κάνει δύο γύρους, έχει εξολοθρευτεί! Τα υβριδικά “ξεμένουν” στα 2/3 του γύρου.

Δήλωσε ο Chris Winkler – ο άνθρωπος που βρισκόταν πίσω από το τιμόνι της ACR γι’ αυτά τα ρεκόρ. Ενδιαφέρον, δεν νομίζεις;