160511-steering-committee

Όπως γνωρίζεις, το Γερμανικό Πρωτάθλημα Τουρισμού, μαζί με το αντίστοιχο ιαπωνικό (Super GT) θα αναβιώσουν την Class One και ήδη το πρώτο βήμα έχει γίνει, με τα δύο κορυφαία πρωταθλήματα να μοιράζονται κανονισμούς όσον αφορά το σασί και τα αεροδυναμικά βοηθήματα ήδη από το 2014. Βέβαια, το 2017-υποτίθεται- ότι θα ήταν όλα έτοιμα για τον πρώτο αγώνα στην Ιαπωνία της Class One, με τα γερμανικά εργοστάσια (Audi, Mercedes, BMW) να αγωνίζονται με τους νέους, δίλιτρους, υπετροφοδοτούμενους κινητήρες απέναντι στους Ιάπωνες (Honda, Lexus, Nissan).

Ωστόσο, κάτι τέτοιο μάλλον είναι δύσκολο να γίνει, αφού, όπως θα θυμάσαι, το DTM θα πορευτεί σχεδόν σίγουρα με τους ατμοσφαιρικούς, 5λιτρους V8 κινητήρες μέχρι και το τέλος του 2018, λόγω και του κόστους εξέλιξης, το οποίο οι Γερμανοί θέλουν να κρατήσουν σε (λογικά) πλαίσια, αλλά και του γεγονότος ότι θεατές και ιθύνοντες του DTM είναι απόλυτα ευχαριστημένοι από την υπάρχουσα κατάσταση.

Άρα, εύλογα, τι μέλλει γενέσθαι για την Class One, μετά και από αυτές τις εξελίξεις από πλευράς Γερμανών; Την περασμένη Τετάρτη, στο Τόκιο, συναντήθηκαν για πέμπτη φορά οι εκπρόσωποι του Super GT, του DTM και των έξι εταιρειών για να συζητήσουν για το μέλλον της νέας σειράς αγώνων και, μεταξύ άλλων, υπεγράφη μια από κοινού ανακοίνωση για δημιουργία και την παρουσίαση στο κοινό των κανονισμών της Class One μέχρι το Σεπτέμβριο του 2017. Όπως καταλαβαίνεις, το από κοινού event Γερμανών και Ιαπώνων ¨παγώνει” , αλλά, θα μπορούσε, ο συγκεκριμένος αγώνας, παρά τα διαφορετικά μηχανικά σύνολα να πραγματοποιηθεί με έναν κανονισμού τύπου “Balance of Perfomance”.

Η Class One θα έφερνε και τους Αμερικάνους στο “παιχνίδι”, αλλά έκαναν πίσω όσον αφορά τη συμμετοχή τους στη νέα κατηγορία για χάρη του United SportsCar Championship, που ήδη διεξάγεται. Επίσης, προς το τέλος του 2015, υπήρχαν φήμες από τη χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου, ότι οι Ιάπωνες θα έκαναν χρήση των κανονισμών της GT3 κατηγορίας, αλλά οι ίδιοι έσπευσαν να τις διαψεύσουν, παραμένοντας προσηλωμένοι στη νέα κατηγορία.

Ας δούμε τι δήλωσαν οι Hans Werner Aufrecht, πρόεδρος της ITR (οργάνωσης που ελέγχει το DTM) και ο Jens Marquardt, αγωνιστικός διευθυντής της BMW.

Δήλωσε ο πρώτος:

Κατά τη σημερινή συνάντηση, κάναμε άλλο ένα βήμα προς τα εμπρός όσον αφορά την εναρμόνιση των κανονισμών και καθορίσαμε τους επόμενους μας στόχους. Επιπλέον, καταφέραμε να περιγράψουμε τον τρόπο επίτευξης των δύο κυρίων στόχων μας: Μείωση του κόστους και τη γεωγραφική επέκταση του marketing.

Από την πλευράς του, ο αγωνιστικός διευθυντής προέβη στις παρακάτω δηλώσεις:

Είμαι σίγουρος ότι θα συμβεί η μετάβαση (σ.σ. στους νέους κινητήρες). Αλλά, από το 2019 και μετά. Οι μέχρι στιγμής συζητήσεις ήθελαν να κρατήσουμε το DNA του κάθε πρωταθλήματος, Υπάρχουν διαφορές ανάμεσα στα δύο πρωταθλήματα και μία μεγάλη και σημαντική διαφορά είναι ότι εμείς στο DTM αγωνιζόμαστε με έναν κατασκευαστή ελαστικών (Hankook), ενώ, οι Ιάπωνες έχουν παραπάνω από έναν κατασκευαστές. “Το πακέτο”μας είναι ίσως αεροδυναμικό, αλλά και περίπλοκο, στους Ιάπωνες συνδέεται η απόδοση με τα ελαστικά και την πρόσφυση.

Ο επόμενος γύρος του πρωταθλήματος του DTM είναι το ερχόμενο Σαββατοκύριακο από την πίστα του Spielberg στην Αυστρία.