Νέες πληροφορίες για το ανανεωμένο Suzuki SX4 S-Cross

Σχετικά άρθρα

104261344457e4f4d95efc6

Το περασμένο καλοκαίρι, η Suzuki παρουσίασε το facelift του SX4 S-Cross σε μια ειδική εκδήλωση στην Ουγγαρία, με το ανανεωμένο μοντέλο να παρουσιάζεται επίσημα στην έκθεση του Παρισιού στα τέλη της εβδομάδας, και να μπαίνει στις εκθέσεις της ιαπωνικής εταιρίας στην Ελλάδα από τα τέλη του Σεπτέμβρη.

Το ιαπωνικό crossover έκανε το ντεμπούτο στην έκθεση της Γενεύης το 2013, και τρία χρόνια μετά, ήρθε το πλήρωμα του χρόνου για το καθιερωμένο facelift, σκίτσα του οποίου είχαμε δει στις αρχές Φεβρουαρίου.

41368728957e4f5077608b

Η ιαπωνική εταιρία δεν έχει στείλει ακόμα το επίσημο δελτίο τύπου, αλλά από τις νέες φωτογραφίες βλέπουμε ότι οι αλλαγές στο ιαπωνικό crossover είναι εκτεταμένες, καθώς διαθέτει ένα εντελώς νέο πρόσωπο, με επανασχεδιασμένα φωτιστικά σώματα, νέα μάσκα και προφυλακτήρα. Φαίνεται, επίσης, ότι και το καπό είναι πιο δυναμικό, με πιο έντονες γραμμές.

181541753257e9434919555

Στο εσωτερικό διακρίνονται νέες επενδύσεις και υφάσματα, με ελαφρώς επανασχεδιασμένη να είναι η κεντρική κονσόλα. Μηχανικά υπάρχει η προσθήκη των νέων 1.0- και 1.4-λίτρων BOOSTERJET βενζινοκίνητων συνόλων απόδοσης 112 με 170 Nm ροπής, και 140 ίππων με 220 Nm ροπή, καθώς και του υπάρχοντος 1.6-λίτρων πετρελαιοκινητήρα με 120 άλογα και 320 Nm.

Suzuki_SX4_S-Cross_facelift_22

Ο 1.000άρης θα συνδυάζεται με ένα 5-τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων και εκπέμπει 119 γρ/χλμ, ενώ ο 1.400άρης προσφέρεται σαν βασική επιλογή με το 6-τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο, ενώ προαιρετικά θα υπάρχει και το 6-τάχυτο αυτόματο, με τις εκπομπές ρύπων να αγγίζουν τα 127 και 128 γρ./χλμ αντίστοιχα. Τέλος, το S-Cross με τον 1.600άρη DDiS κινητήρα εκπέμπει 106 γρ/χλμ, ενώ στην τετρακίνηση 114 γρ/χλμ. Το βάρος της βασικής έκδοσης ανέρχεται στα 1.200 κιλά, ενώ έχει χώρο αποσκευών 430 λίτρων.

[learn_more caption=”Δελτίο Τύπου”]

THE MAJOR FACELIFT S-CROSS – REVITALISING SUZUKI’S CROSSOVER
Sep 26, 2016

  • Major Facelift model launched on 17th October 2016 – priced from £14,999 for SZ4 1.0 petrol with manual transmission.
  • Now available with either 1.0-litre or 1.4-litre Boosterjet petrol engines or 1.6-litre DDiS engines offering class leading emissions and low fuel consumption – 1.6 DDiS 2WD emits just 106g/km of CO2 with fuel consumption of 68.8mpg on the combined cycle.
  • 1.0-litre three cylinder Boosterjet turbocharged petrol engine offers nine per cent more torque than the outgoing 1.6-litre petrol with 11 per cent lower CO2 emissions and 10 per cent improved combined fuel consumption.
  • Emissions of just 113g/km for 1.0-litre Boosterjet engine with manual transmission.
  • Available in three grades; SZ4, SZ-T and SZ5 with all three equipped with seven airbags and ESP as standard.
  • DAB Radio fitted as standard equipment on all models.
  • SZ-T model aimed at Corporate / Fleet buyers.
  • Large luggage capacity of 430 litres.
  • ALLGRIP models available with all three engines – showcasing Suzuki’s 4WD technology.

The S-Cross first went on sale in October 2013 as Suzuki’s first ‘C’ segment crossover model and now, three years later, the major facelifted model is introduced with more distinctive and upright front end styling offering a stronger and bolder road presence. Ground clearance is now slightly higher at 180mm versus 165mm and new design headlamps help provide both higher efficiency and a sharper look. At the rear, newly designed LED rear combination lamps are used to provide a cleaner and more contemporary style.

The distinctive new interior design utilises an updated soft-touch dashboard pad, framing highlights for the centre panel and newly designed seat fabric for SZ4 and SZ-T models. S-Cross offers ample room for five occupants with their luggage and the double sliding panoramic glass sunroof fitted as standard on the SZ5 model has one of the largest opening areas in its category (560mm).

The highly acclaimed Boosterjet engines first utilised in the Vitara S and Baleno models are also now available to demonstrate Suzuki once again as a true expert in the field of fun to drive crossover and four wheel drive cars.

Equipment specification – Highlights.

All SZ4 models are equipped as standard with seven airbags, ESP, Bluetooth, DAB digital radio, air conditioning, Daytime Running Lights (DRL), 16-inch alloy wheels, cruise control with speed limiter, air conditioning, heated door mirrors, black protective skid plates and black wheel arch extensions.

SZ-T adds LED Projector Headlamps, satellite navigation, polished 17-inch alloy wheels, rear parking camera, front and rear parking proximity sensors, Dual Zone automatic air conditioning, front fog lamps, rear privacy glass, silver roof rails and silver rear skid plates. Suzuki introduced the SZ-T model specifically with Fleet buyers in mind, although it is available to retail customers as well.

Equipment for the top of the range SZ5 model includes Radar Brake Support (RBS), leather seat upholstery, heated front seats, double sliding panoramic sunroof and aluminium roof rails.

CO2 emissions are low at just 113g/km for the 1.0-litre 2WD model and 119g/km with optional automatic transmission. The DDiS 2WD model achieves even lower CO2 emissions of 106g/km that result in an annual VED charge of just £20.

BOOSTERJET Engine.

Suzuki’s Boosterjet petrol engine technology was first utilised in Vitara as a 1.4-litre unit earlier in 2016 and the 1.0-litre version followed several months later in Baleno. After the debut of the three cylinder Boosterjet 1.0-litre unit this engine technology now continues for the Facelift S-Cross. Offering the same level of power and torque of a much larger capacity normally aspirated engine (1.8-litre), it delivers an effortless drive and genuine driving pleasure.

Historically, power and torque delivery from a turbocharged engine would not have been available until much higher engine speeds, offering less flexibility to the driver.

This unit has an output of 111PS and is also Direct Injection turbocharged (DITC). The engine has very compact dimensions and offers 170Nm of torque available from 2,000rpm through to 3,500rpm. The 1.0-litre engine offers nine per cent more torque than the outgoing 1.6-litre petrol together with 11 per cent lower CO2 emissions and 10 per cent improved combined fuel consumption.

The 1.4-litre Boosterjet engine has a power output of 140PS and offers 220Nm of torque available from just 1,500rpm which is 41 per cent more than the outgoing 1.6-litre engine.

This engine is also 17 per cent more powerful and four per cent more economical versus the 1.6-litre unit.

The 1.4-litre engine offers strong benefits in performance too with a 0-62mph acceleration time of 10.2 seconds for both manual and automatic transmissions and a maximum speed (where permitted) of 124mph.

1.6-litre diesel engine

The 1.6-litre DDiS engine has a torque output of 320Nm from just 1,750rpm and uses a variable geometry turbocharger (VGT). The VGT gives optimal forced induction by controlling the flow of exhaust gases in accordance with the engine speed, thereby helping to achieve high torque, low fuel consumption and low particulate emissions.

An Engine Auto Stop Start system is used on all S-Cross models which shuts down the engine when stationary.

Four-mode ALLGRIP system

Suzuki evolved its renowned four wheel drive technologies into a new generation that delivers driving pleasure and peace of mind in diverse conditions while promoting economy and limiting the burden four wheel drive cars place on the environment.

Suzuki’s ALLGRIP system is available on SZ-T and SZ5 models. It has four driver-selectable modes for safe, enjoyable driving on diverse surfaces. It debuted in the S-Cross model at first launch and has proved very successful in both this model and Vitara. In development, the ALLGRIP system was enhanced by the addition of a feed forward function that allocates torque to the rear wheels before any slippage can occur.

Four-wheel drive is typically seen as detrimental to fuel economy and emissions performance. By contrast, Suzuki’s ALLGRIP system enables CO2 emissions that are remarkably low for a four-wheel drive SUV. CO2 emissions for the new 1.0-litre Boosterjet petrol engine with manual transmission is just 119g/km for the 1.0-litre and 127g/km for the 1.4-litre. The optional automatic transmission equipped 1.4-litre model is only one gram higher. The S-Cross with 1.6-litre DDiS engine and ALLGRIP has a figure of 114g/km.

[/learn_more]

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

To νέο Suzuki Swift ήρθε στην Ελλάδα [Τιμές]

Η τέταρτη γενιά του ιαπωνικού μοντέλου βρίσκεται στη χώρα μας και είναι ήδη διαθέσιμο, με την εισαγωγική εταιρία να ανακοινώνει σήμερα τις τιμές του...

Ανακαλούνται 405 Suzuki Vitara και S-Cross στην Ελλάδα

Η Suzuki ανακαλεί 405 Vitara και SX4 S-Cross στην Ελλάδα με αριθμούς πλαισίων από TSMLYEH1S00C90695 έως TSMJYAD2S00B31114 επειδή ενδέχεται ο σωλήνας του πίσω αριστερού...

H Maruti Suzuki ετοιμάζει ηλεκτρικό πολυμορφικό

H Maruti Suzuki εργάζεται για την επέκταση της γκάμας της, έχοντας στα σκαριά έως και οκτώ ολοκαίνουργια μοντέλα, συμπεριλαμβανομένων τριών αμιγώς ηλεκτρικών. Ένα από...

Ανάκληση για 4.878 Suzuki Vitara και SX4 S-Cross

Η Suzuki προχωρά στην ανάκληση 4.878 Vitara και SX4 S-Cross, που κατασκευάστηκαν μεταξύ 2015 και 2022, επειδή το σωληνάκι του πίσω αριστερού φρένου μπορεί...
Autoblog.gr