Το 2008 η Porsche προσπάθησε να εξαγοράσει την Volkswagen ανακοινώνοντας την πρόθεση της, αλλά λόγω του περίφημου Νόμου της Volkswagen, η εταιρία από την Στουτγάρδη ποτέ δεν αγόρασε την εταιρία της Κάτω Σαξονίας. Η Volkswagen τελικά ήταν αυτή που εξαγόρασε την Porsche, με την τελευταία να μηνύεται από πολλά επενδυτικά funds, κατηγορούμενη πως με τις πράξεις της, χειραγώγησε την τιμή της μετοχή της, παραπλανώντας τους επενδυτές της.

Τώρα, το Ομοσπονδιακό Δικαστήριο απέρριψε την προσφυγή που είχαν κάνει 19 αμερικάνικα funds κατά της απόφασης του Ανώτερο Περιφερειακού Δικαστηρίου της Στουτγάρδης, στις 26 Μαρτίου του 2015. Το δικαστήριο απέρριψε την αγωγή αποζημίωσης που είχαν καταθέσει εναντίων της Porsche τα funds, τα οποία ζητούσαν αποζημίωση ύψους 1,2 δισ. ευρώ. Η Porsche δηλώνει δικαιωμένη από την απόφαση του δικαστηρίου.

Είναι η έβδομη συνεχόμενη φορά που δικαστήριο απορρίπτει αξιώσεις των funds που ζητούν αποζημιώσεις από την Porsche SE επειδή έχασαν χρήματα, λόγω του φιάσκου της αποτυχημένης εξαγοράς της VW από τη Porsche.

Δελτίο Τύπου

First claim for billions asserted by US hedge funds dismissed in final judgment

Federal Court of Justice confirms decisions of the Regional Court and Higher Regional Court of Stuttgart

Stuttgart, 23 December 2016. The Federal Court of Justice dismissed the appeal lodged by 19 plaintiffs against the non-admission of an appeal against the appeal judgment of the Higher Regional Court of Stuttgart of 26 March 2015. The US hedge funds had last asserted claims against Porsche Automobil Holding SE, Stuttgart (“Porsche SE”) of around 1.2 billion euro due to alleged damages arising from alleged short selling transactions as well as swaps and options relating to ordinary shares of Volkswagen AG in 2008 (record no. KZR 73/15). The Regional Court of Stuttgart had dismissed the action in the first instance in March 2014. The plaintiffs then lodged an appeal, which the Higher Regional Court of Stuttgart dismissed in March 2015. With the decision of the Federal Court of Justice, the claim has now been dismissed in a final judgment.

Dr. Manfred Döss, member of the executive board of Porsche SE responsible for legal affairs and compliance, said: “With this decision, for the first time claims for over one billion euro against Porsche SE were dismissed in a final judgment of Germany’s highest civil court. After the final acquittal in the criminal proceedings in July 2016, this is the next important step for our company.” Döss further: “During the acquisition of the shareholding in Volkswagen AG between 2005 and 2009, Porsche SE has always informed the capital markets correctly. The still pending legal cases will confirm our legal opinion.”

Following the dismissal of claims for damages by courts in Stuttgart and Braunschweig, this is the seventh consecutive time that a civil court has confirmed the legal opinion of Porsche SE.

  • dimitris90

    Άρθρο που πρέπει να υπενθυμίσει σε όσους “γκρουπάτους”, το ποιόν της vw. Αλήθεια, πόσο διαφορετικά άραγε θα ήταν τα πράγματα αν η Porsche είχε πετύχει την εξαγορά? Ρητορικό ερώτημα…

    • mixalhs7

      Το ερώτημα δεν το κατάλαβα. Θες να μας αναπτύξεις το σκεπτικό σου?

    • dimitris90

      Θεωρώ ότι τα πράγματα θα ήταν καλύτερα, ίσως ακόμα και να είχαμε άλλη ροτα στη πορεία της αυτοκίνησης. Το brandname της Porsche θα γιγαντωνοταν ακόμα περισσότερο και θα ωφελουνταν από αυτό και όλες οι υπόλοιπες μάρκες κάτω από τη σκεπη της. Εκτιμώ αφάνταστα τη Porsche και με βάση την ανοδική πορεία της μέχρι τότε, θεωρώ πως θα μπορούσε να πετύχει.

    • mixalhs7

      Ναι καταλαβαινω τι θες να πεις.
      Κοιτα πολυς κοσμος δεν εχει καταλαβει τι παιζει με το ολο θεμα και κολλαει στις ετικετες.
      Αν θες να δεις το ολο ζητημα σε βαθος και γινοταν αυτη η εξαγορα παλι το ιδιο αποτελεσμα θα ειχαμε. Γιατι?

      To VAG δεν παραγει τιποτα. Ειναι μια κεντρική διοικηση που απαρτιζεται απο εταιρειες holding. Παραδειγμα η porsche sa που εμπλεκετε δεν εχει σχεση με την porsche ag που ειναι ο κατασκευαστης, απλα ειναι εκπρόσωπος της ag στο vag.
      Οταν λοιπον μιλαμε για εξαγορά αυτο αφορα μετοχες της μιας εταιρειας holding απο καποια αλλη εταιρεια holding.
      Ειναι κλασικο παιχνιδι χειραγώγησης μετοχων που δεν εχει σχεση με το κατασκευαστικο κομμάτι.
      Παραδειγματα χειραγωγησης υπαρχουν χιλιαδες στην αγορα απλα σε αυτη την περιπτωση τα ονοματα vw porsche ”πουλανε” στα μιντια.
      Kαι φυσικα οι μεν κουστουματοι βρηκαν τροπο να κλεψουν 1 δις απο καποιους αλλους κουστουματους ;))

  • Mrdesperado32

    η vw ειναι μια κρατικοδιαιτη εταιρια αυυο ειναι γνωστο.στα γερμανικο ευρωκοινοβουλιο με τις γνωστες τους νορμεςγια ρυπους κλπ εχουν καταστρεψει τηβ αυτοκινηση.σ αυτα ολα βγαινει παντα κερδισμενη η vw.με το καλο marketing που διαθετει περνα οσα μυνηματα θελει και οριζει το μελλον της αυτοκινησης.ετσι ακολουθουν και οι αλλοι κατασκευαστες και δημιουργηθηκε το downsizing που εγινε και must ακομα και αμερικη.αλλη μια απατη οπως διαβασαμε σε αλλο αρθρο που δειχνει οτι ειναι πιο ρυπογονα και βενζινοβορα τα αυτοκινητα με μικρα τουρμπατα μοτερ..οποτε οσο και να πειραζει διαφορους γερμνοφιλους που την προσκυνανε,vw=γερμανικη πολιτικη απ τα γενοφασκια της-χιτλερ μεχρι σημερα-μερκελ.οποτε σε καθε απατεωνια της θα τα ακουει λογω κακης προιστοριας και τη συνεχιση αυτης.

    • manowar

      Ρε συ αφου αυτα τα αρθρα τα εχει αναλαβει ο σαμουραι… 2 αρθρα της vw εχει και αυτος την εβδομαδα μη του τα περνεις,,,εσυ αναλαβε της bmw..το λεω επιδη ειχες ολη τη γκαμα της ενω απο vw δεν ειχες δεν μπορεις να εισαι αντικειμενικος οσο ειναι ο σαμουραι….

    • Mrdesperado32

      εσυ θυμησε μου bmwδακιας δε δηλωνεις;

    • manowar

      φαντασου δεν ειχα πoτε αλλο της bmw.να φανταστεις οτι απο τα αυτοκίνητα που εχω αλαξει απο τα 7 ,,,2 ειναι γερμανικα το m3 και το gti του 02 μκ4,,2 ιαπωνικα το micra (που εχω ακομα) και το ιμπρεζα wrx ενα βολβο και 2 φιατ ενα μιραφιορι και ενα stilo το οποιο εκανα σώβρακο.με αυτα που εχεις δηλωσει περισσοτερο μπεμωεδακιας εισουνα εσυ απο μενα φαντασου χαχαχαχα

    • Mrdesperado32

      το θεμα με μενα ειναι οτι δε φανατιζομαι με το αμαξι που εχω την καθε χρονικη στιγμη.δε δηλωνω ουτε bmwδακιας ουτε τουοτακιας ουτε αλφιστι.τις συμπαθειες μου τις εχω οπως και τις αντιπαθειες και αυτα λογω προσωπικω εμπειριων.ουτε γτ οι γερμανοι σφαξανε τους Ελληνες ουτε τπτ.οταν τα πληρωνα διπλα σε βλαβες τα bmw τοτε πως να μην τα κραζω που η αξιοπιστια ειναι λεξη μακρινη γι αυτους πλεον?με μια bmw που αγορασες δεν εχεις εικονα για την αξιοπιστια τους.οταν και αν αγορασεις ενα συγχρονο τουρμπατο τοτε θα λες αυτα που λεω και γω.δεν ειμαι απ αυτους που επ2ιδη τα εσκασα θα ντραπω να πω οτι μου βγηκε πατατα.που πολλοι αυτο κανουν με bmw-mercedes

    • manowar

      δεν εγινα μπεμβεδακιας οταν πηρα την 46αρα ειμουυνα παντα.

    • Mrdesperado32

      το θεμα ειναι αν μπορεις να κρινεις εσυ αν ειναι αξιοπιστα τα συγχρονα bmw ενω δεν ειχες ποτε.

    • Mrdesperado32

      ειχε ο αδερφος vw.οπως κι πολλοι κατακαημενοι φιλοι μου.μονο το μαλακο ταμπλο τους εμεινε να χαιρονται

  • scaniolos

    …οχι ότι οι Αμερικάνοι δεν χασαν τα λεφτά τους απ τα Γερμανικά λαμογια…!!!Όχι..αλλα αντε να βρεις άκρη στα γερμανικά δικαστήρια!

    • Αλεξικέραυνος Αλεξικέραυνος

      Δηλαδή τα αμερικανικά funds δεν είναι λαμόγια και να κλάψουμε για λογαριασμό τους που έχασαν λίγα λεφτουλάκια από τα λαμόγια τους απόγονους των ναζί?

      Στα φρύδια μου που έχασαν λεφτά τα αμερικανικά funds.
      Στα φρύδια μου και οι γερμαναράδες.

      Βέβαια και οι δυο μαζί βγάζουν λεφτά σε βάρος των ελλήνων, οπότε μάλλον όχι τόσο στα φρύδια μου.

    • scaniolos

      Έτσι όπως τα λες είναι απλά φταίει που είμαι αντιγερμανος…Καλά Χριστούγεννα!