Η Alfa Romeo κάνει δυναμική επιστροφή και ήδη έχει παρουσιάσει τις Giulia και Stelvio. Η ιταλική φίρμα αγαπήθηκε όσο λίγες, έχοντας το δικό της φανατικό κοινό. Είσαι από αυτούς που πιστεύεις ότι γνωρίζεις τα πάντα γι’αυτή; Ας μάθουμε 12+1 πράγματα για την Alfa Romeo που ίσως δεν τα έχεις ξαναδιαβάσει ποτέ.

1A.L.F.A

Το όνομα Alfa προέρχεται από τα αρχικά του Anonima Lombarda Fabbrica Automobili, με την Lombardia να είναι μια Ιταλική περιφέρεια της έδρας της εταιρίας στο Μιλάνο. Παρά το γεγονός πως η Alfa είναι ιταλική, ξεκίνησε από Γάλλους, τον Alexandre Darracq και ορισμένους επενδυτές. Το Romeo προστέθηκε στο όνομα το 1920, από τον Nicola Romeo, τον Ναπολιτάνο επιχειρηματία, ο οποίος το 1916 έγινε πρόεδρος της εταιρείας, ενώ μετά το τέλος του Α’ Παγκοσμίου Πολέμου ο Romeo απέκτησε τον πλήρη έλεγχο της Alfa.

2Λογότυπο


Το λογότυπο της Alfa Romeo, απεικονίζει κάποιον άνθρωπο να τρώγεται από ένα μεγάλο φίδι, δίπλα από έναν κόκκινο σταυρό. Το 1910 ανατέθηκε σε ένα σχεδιαστή (τον Ρομάνο Κατανέο) ο σχεδιασμός ενός νέου σήματος για τη νεοσύστατη μιλανέζικη φίρμα A.L.F.A. Σύμφωνα με την ιστορία, όταν ο Κατανέο περίμενε το τραμ στο σταθμό της Πιάτσα Κοστέλλο στο Μιλάνο, εμπνεύσθηκε από το σήμα της πόλης του Μιλάνο και από το οικόσημο της σπουδαίας οικογένειας Βισκόντι (τον ερυθρό σταυρό και την ασπίδα με το ερπετό) που βρισκόταν πάνω από την πόρτα του Castello Sforzesco. Το ερπετό που εμφανίζεται στο εν λόγω σήμα είναι σύμφωνα με τον μύθο ένα αιμοβόρο ον που κατοικούσε δίπλα στον ποταμό που διέσχιζε το Μιλάνο. Το ερπετό αυτό έτρωγε τους περαστικούς, μέχρι που ένας πρόγονος της οικογένειας Βισκόντι ανέλαβε επιτυχώς να το εξοντώσει.

Με τη βοήθεια του αρχισχεδιαστή Μερόσι, τα σχέδια του Κατανέο συνδύασαν τόσο το έμβλημα της πόλης του Μιλάνο, όσο και αυτό της οικογένειας Βισκόντι σε κυκλικό μοτίβο, περικυκλωμένο από έναν μπλε μεταλλικό δακτύλιο που περιείχε με άσπρα γράμματα τις λέξεις ALFA-ROMEO και MILANO χωρισμένες από δύο κόμπους.

3Τετράφυλλο τριφύλλι

Το τετράφυλλο τριφύλλι (quadrifoglio) είναι το σήμα κατατεθέν της μάρκας και χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά το 1923, από τον οδηγό αγώνων Ugo Sivocci, ο οποίος το τοποθέτησε στην Alfa Romeo RL του για τον αγώνα Targa Florio. Τότε ήταν που σημείωσε την πρώτη νίκη για λογαριασμό της Alfa Romeo στο Targa Florio.

Ο Sivocci σκοτώθηκε έναν χρόνο μετά σε τροχαίο σε ένα αυτοκίνητο που δεν είχε το quadrifoglio. Έτσι από τότε η Alfa το χρησιμοποιούσε ως γούρι για “καλή τύχη” στα αυτοκίνητα επιδόσεων της.

4Χωρίς την Alfa Romeo δεν θα υπήρχε Ferrari

Ο Enzo Ferrari ξεκίνησε την καριέρα του στην Alfa Romeo ως οδηγός αγώνων και στη συνέχεια, το 1929 ίδρυσε την Scuderia Ferrari. Πρακτικά, η Ferrari έγινε η εργοστασιακή αγωνιστική ομάδα της Alfa Romeo, μέχρι το 1939, όταν ο Enzo Ferrari αποφάσισε να φύγει από αυτή.

5Έχει τόσες νίκες στο Le Mans όσες και η Ford

Η Alfa Romeo κυριάρχησε στον θρυλικό αγώνα αντοχής με την 8C 2300 στην προπολεμική δεκαετία του 1930, κατακτώντας τέσσερις συνεχόμενες νίκες από το 1931 έως και το 1934. Οι νίκες αυτές είναι περισσότερες από όσες πέτυχαν μαζί η BMW, η McLaren και η Mazda, οι διπλάσιες από αυτές που έχει σημειώσει η Bugatti και ακριβώς όσες έχει πετύχει η Ford.

6Κατασκεύασε τον πρώτο κινητήρα παραγωγής με μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων

Η Alfa Romeo Spider ήταν το πρώτο αυτοκίνητο παραγωγής που διέθετε κινητήρα με μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων. Πρόκειται για τον 2,0-λιτρο Twin Cam κινητήρα που τοποθετήθηκε στην Spider και εξοπλιζόταν με το ηλεκτρονικό σύστημα ψεκασμού της Bosch. Ο κινητήρας διέθετε χρονισμό βαλβίδων εισαγωγής 25 μοιρών.

7Η Arna ήταν το χειρότερο αυτοκίνητό της

Η Alfa Romeo Arna κατασκευάστηκε σε συνεργασία με την Nissan. Το μόνο καλό πάνω της ήταν ο κινητήρας της Alfa Romeo, όλο το υπόλοιπο αυτοκίνητο, άφησε τις χειρότερες εντυπώσεις.

8TwinTurbo Alfa GTV-6

Όταν η Callaway παρουσίασε την TwinTurbo Alfa GTV-6, κίνησε το ενδιαφέρον της Chevrolet, και αυτή παρουσίασε την θρυλική Callaway Sledgehammer.

9BAT 7 Concept

Το Alfa Romeo BAT 7 Concept παρουσιάστηκε πίσω το 1954 και είχε τον εκπληκτικό αεροδυναμικό συντελεστή μόλις 0,19 Cd, την ώρα που σήμερα η Mercedes-Benz CLA έχει αεροδυναμικό συντελεστή 0,22 Cd και το Volkswagen XL1 0,189 Cd.

Το φουτουριστικό πρωτότυπο είναι σχεδιασμένο από τον Franco Scaglione και τον οίκο Bertone έτσι ώστε να έχει όσο το δυνατόν μικρότερο αεροδυναμικό συντελεστή οπισθέλκουσας. To BAT 7 ήταν η εξέλιξη του BAT 5, ενώ ακολούθησε το BAT 9 και το BAT 11. O Bertone χρησιμοποιείσαι αεροδυναμικές αρχές για τον σχεδιασμό του συγκεκριμένου πρωτότυπου με τους τροχούς του να καλύπτονται από το σώμα του.

10Alfa Romeo SZ

H Alfa Romeo SZ ήταν διαθέσιμη αποκλειστικά σε κόκκινο χρώμα. Η μοναδική μαύρη που κυκλοφορεί, είναι του Andreas Zagato, του ιδιοκτήτη της Zagato.

11Alfa Romeo 164 ProCar

H Alfa Romeo 164 ProCar κατασκευάστηκε το 1988 και είχε τελική ταχύτητα 346 χλμ/ώρα. Φορούσε έναν V10 κινητήρα απόδοσης 600 ίππων ο οποίος προοριζόταν για μια σειρά αγώνων που θα λειτουργούσε υποστηρικτικά στη Formula 1, αλλά τελικά, ποτέ δεν έγινε πραγματικότητα.

12Alfa Romeo 155 wagon

H Alfa Romeo ποτέ δεν έβγαλε στην αγορά την wagon έκδοση της 155, αλλά ο ελβετικός βελτιωτικός οίκος Sbarro, ήταν εκείνος που την κατασκεύασε.

13Alfa Romeo 168

H Alfa Romeo 164, ονομάστηκε 168 στο Hong Kong, στη Μαλαισία και στην Ινδονησία, επειδή στα κινέζικα, το νούμερο 164 ακούγεται σαν “τον δρόμο του θανάτου”.