Η Alfa Romeo κάνει δυναμική επιστροφή και ήδη έχει παρουσιάσει τις Giulia και Stelvio. Η ιταλική φίρμα αγαπήθηκε όσο λίγες, έχοντας το δικό της φανατικό κοινό. Είσαι από αυτούς που πιστεύεις ότι γνωρίζεις τα πάντα γι’αυτή; Ας μάθουμε 12+1 πράγματα για την Alfa Romeo που ίσως δεν τα έχεις ξαναδιαβάσει ποτέ.

1A.L.F.A

Το όνομα Alfa προέρχεται από τα αρχικά του Anonima Lombarda Fabbrica Automobili, με την Lombardia να είναι μια Ιταλική περιφέρεια της έδρας της εταιρίας στο Μιλάνο. Παρά το γεγονός πως η Alfa είναι ιταλική, ξεκίνησε από Γάλλους, τον Alexandre Darracq και ορισμένους επενδυτές. Το Romeo προστέθηκε στο όνομα το 1920, από τον Nicola Romeo, τον Ναπολιτάνο επιχειρηματία, ο οποίος το 1916 έγινε πρόεδρος της εταιρείας, ενώ μετά το τέλος του Α’ Παγκοσμίου Πολέμου ο Romeo απέκτησε τον πλήρη έλεγχο της Alfa.

2Λογότυπο


Το λογότυπο της Alfa Romeo, απεικονίζει κάποιον άνθρωπο να τρώγεται από ένα μεγάλο φίδι, δίπλα από έναν κόκκινο σταυρό. Το 1910 ανατέθηκε σε ένα σχεδιαστή (τον Ρομάνο Κατανέο) ο σχεδιασμός ενός νέου σήματος για τη νεοσύστατη μιλανέζικη φίρμα A.L.F.A. Σύμφωνα με την ιστορία, όταν ο Κατανέο περίμενε το τραμ στο σταθμό της Πιάτσα Κοστέλλο στο Μιλάνο, εμπνεύσθηκε από το σήμα της πόλης του Μιλάνο και από το οικόσημο της σπουδαίας οικογένειας Βισκόντι (τον ερυθρό σταυρό και την ασπίδα με το ερπετό) που βρισκόταν πάνω από την πόρτα του Castello Sforzesco. Το ερπετό που εμφανίζεται στο εν λόγω σήμα είναι σύμφωνα με τον μύθο ένα αιμοβόρο ον που κατοικούσε δίπλα στον ποταμό που διέσχιζε το Μιλάνο. Το ερπετό αυτό έτρωγε τους περαστικούς, μέχρι που ένας πρόγονος της οικογένειας Βισκόντι ανέλαβε επιτυχώς να το εξοντώσει.

Με τη βοήθεια του αρχισχεδιαστή Μερόσι, τα σχέδια του Κατανέο συνδύασαν τόσο το έμβλημα της πόλης του Μιλάνο, όσο και αυτό της οικογένειας Βισκόντι σε κυκλικό μοτίβο, περικυκλωμένο από έναν μπλε μεταλλικό δακτύλιο που περιείχε με άσπρα γράμματα τις λέξεις ALFA-ROMEO και MILANO χωρισμένες από δύο κόμπους.

3Τετράφυλλο τριφύλλι

Το τετράφυλλο τριφύλλι (quadrifoglio) είναι το σήμα κατατεθέν της μάρκας και χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά το 1923, από τον οδηγό αγώνων Ugo Sivocci, ο οποίος το τοποθέτησε στην Alfa Romeo RL του για τον αγώνα Targa Florio. Τότε ήταν που σημείωσε την πρώτη νίκη για λογαριασμό της Alfa Romeo στο Targa Florio.

Ο Sivocci σκοτώθηκε έναν χρόνο μετά σε τροχαίο σε ένα αυτοκίνητο που δεν είχε το quadrifoglio. Έτσι από τότε η Alfa το χρησιμοποιούσε ως γούρι για “καλή τύχη” στα αυτοκίνητα επιδόσεων της.

4Χωρίς την Alfa Romeo δεν θα υπήρχε Ferrari

Ο Enzo Ferrari ξεκίνησε την καριέρα του στην Alfa Romeo ως οδηγός αγώνων και στη συνέχεια, το 1929 ίδρυσε την Scuderia Ferrari. Πρακτικά, η Ferrari έγινε η εργοστασιακή αγωνιστική ομάδα της Alfa Romeo, μέχρι το 1939, όταν ο Enzo Ferrari αποφάσισε να φύγει από αυτή.

5Έχει τόσες νίκες στο Le Mans όσες και η Ford

Η Alfa Romeo κυριάρχησε στον θρυλικό αγώνα αντοχής με την 8C 2300 στην προπολεμική δεκαετία του 1930, κατακτώντας τέσσερις συνεχόμενες νίκες από το 1931 έως και το 1934. Οι νίκες αυτές είναι περισσότερες από όσες πέτυχαν μαζί η BMW, η McLaren και η Mazda, οι διπλάσιες από αυτές που έχει σημειώσει η Bugatti και ακριβώς όσες έχει πετύχει η Ford.

6Κατασκεύασε τον πρώτο κινητήρα παραγωγής με μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων

Η Alfa Romeo Spider ήταν το πρώτο αυτοκίνητο παραγωγής που διέθετε κινητήρα με μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων. Πρόκειται για τον 2,0-λιτρο Twin Cam κινητήρα που τοποθετήθηκε στην Spider και εξοπλιζόταν με το ηλεκτρονικό σύστημα ψεκασμού της Bosch. Ο κινητήρας διέθετε χρονισμό βαλβίδων εισαγωγής 25 μοιρών.

7Η Arna ήταν το χειρότερο αυτοκίνητό της

Η Alfa Romeo Arna κατασκευάστηκε σε συνεργασία με την Nissan. Το μόνο καλό πάνω της ήταν ο κινητήρας της Alfa Romeo, όλο το υπόλοιπο αυτοκίνητο, άφησε τις χειρότερες εντυπώσεις.

8TwinTurbo Alfa GTV-6

Όταν η Callaway παρουσίασε την TwinTurbo Alfa GTV-6, κίνησε το ενδιαφέρον της Chevrolet, και αυτή παρουσίασε την θρυλική Callaway Sledgehammer.

9BAT 7 Concept

Το Alfa Romeo BAT 7 Concept παρουσιάστηκε πίσω το 1954 και είχε τον εκπληκτικό αεροδυναμικό συντελεστή μόλις 0,19 Cd, την ώρα που σήμερα η Mercedes-Benz CLA έχει αεροδυναμικό συντελεστή 0,22 Cd και το Volkswagen XL1 0,189 Cd.

Το φουτουριστικό πρωτότυπο είναι σχεδιασμένο από τον Franco Scaglione και τον οίκο Bertone έτσι ώστε να έχει όσο το δυνατόν μικρότερο αεροδυναμικό συντελεστή οπισθέλκουσας. To BAT 7 ήταν η εξέλιξη του BAT 5, ενώ ακολούθησε το BAT 9 και το BAT 11. O Bertone χρησιμοποιείσαι αεροδυναμικές αρχές για τον σχεδιασμό του συγκεκριμένου πρωτότυπου με τους τροχούς του να καλύπτονται από το σώμα του.

10Alfa Romeo SZ

H Alfa Romeo SZ ήταν διαθέσιμη αποκλειστικά σε κόκκινο χρώμα. Η μοναδική μαύρη που κυκλοφορεί, είναι του Andreas Zagato, του ιδιοκτήτη της Zagato.

11Alfa Romeo 164 ProCar

H Alfa Romeo 164 ProCar κατασκευάστηκε το 1988 και είχε τελική ταχύτητα 346 χλμ/ώρα. Φορούσε έναν V10 κινητήρα απόδοσης 600 ίππων ο οποίος προοριζόταν για μια σειρά αγώνων που θα λειτουργούσε υποστηρικτικά στη Formula 1, αλλά τελικά, ποτέ δεν έγινε πραγματικότητα.

12Alfa Romeo 155 wagon

H Alfa Romeo ποτέ δεν έβγαλε στην αγορά την wagon έκδοση της 155, αλλά ο ελβετικός βελτιωτικός οίκος Sbarro, ήταν εκείνος που την κατασκεύασε.

13Alfa Romeo 168

H Alfa Romeo 164, ονομάστηκε 168 στο Hong Kong, στη Μαλαισία και στην Ινδονησία, επειδή στα κινέζικα, το νούμερο 164 ακούγεται σαν “τον δρόμο του θανάτου”.

  • fanboy

    αγαπημένη εταιρεία η alfa αλλα την arna πως την εβγαλαν?Όπως είπε και ο κλάρξον

  • Christos F4

    πραγματικα εγω το μονο που κρατησα ηταν το σημα που το φιδι τρωει τον ανθρωπο!!
    τα μισα δεν τα ηξερα παρεμπιπτοντως

    • trochi

      To 1910 ανατέθηκε σε ένα σχεδιαστή (τον Ρομάνο Κατανέο) ο σχεδιασμός ενός νέου σήματος για τη νεοσύστατη μιλανέζικη φίρμα A.L.F.A. Σύμφωνα με την ιστορία, όταν ο Κατανέο περίμενε το τραμ στο σταθμό της Πιάτσα Κοστέλλο στο Μιλάνο, εμπνεύσθηκε από το σήμα της πόλης του Μιλάνο και από το οικόσημο της σπουδαίας οικογένειας Βισκόντι (τον ερυθρό σταυρό και την ασπίδα με το ερπετό) που βρισκόταν πάνω από την πόρτα του Castello Sforzesco. Το ερπετό που εμφανίζεται στο εν λόγω σήμα είναι σύμφωνα με τον μύθο ένα αιμοβόρο ον που κατοικούσε δίπλα στον ποταμό που διέσχιζε το Μιλάνο. Το ερπετό αυτό έτρωγε τους περαστικούς, μέχρι που ένας πρόγονος της οικογένειας Βισκόντι ανέλαβε επιτυχώς να το εξοντώσει.

    • Christos F4

      ωραιος! εισαι φοβερα διαβασμενος

      ;)

    • trochi

      Απο το Wikipedia copy paste ,αξίζουν κατι τέτοια

    • giorgio_alfista

      Piazza Castello ;) Οχι Costello όπως λέμε Abot και Costello.

      Η συγκεκριμένη πλατεία, στο Μιλάνο, ονομάζεται έτσι γιατί σε αυτήν βρίσκεται το Κάστρο (castello στα Ιταλικά) των Sforza.

    • trochi

      Οκ Ιταλε,να γράφεις στα ιταλικά που τα εχεις και πιο εύκολα

    • giorgio_alfista

      Διακρίνω κάποια ειρωνεία ή είναι ιδέα μου; Σε ρωτάω γιατί δε νομίζω πως έχω πρόβλημα έκφρασης στα Ελληνικά…

  • Tony T

    είμαι αρρωστάκι με την ALFA…. πυροβολήστε με…

    ομολογώ όμως ότι για την BAT 7 και την 168 δεν το ήξερα…

    ακόμα και για την 155 wagon το είχα δει τυχαία πριν από κανα 2 χρόνια που έψαχνα μια 156 wagon…..

  • Bon Viveur

    Ένα λαθάκι, το όνομα του Νίκολα Ρομεό στην επωνυμία δεν προστέθηκε ως φόρος τιμής αλλά το πρόσθεσε ο ίδιος όταν την αγόρασε.

  • manowar

    Γαλλος ηταν ο μπαμπα σας δηλαδη αλφιστες ε??χαχαχαχα😛😛

  • Sensei Konstantinos

    Υπέροχο άρθρο !! Συγχαρητήρια στον αρθρογράφο

  • LJ

    Alfa Romeo, ισως η καλύτερη εταιρία αυτοκινήτων στον κοσμο, ever!!!

  • DarkV12Tdi

    Άρθρο ωδή για την Μιλανέζικη εταιρία. Για την SZ δεν το ήξερα για το χρώμα ότι έβγαινε αποκλειστικά μόνο κόκκινο,στην Γερμανία είχα δει μία μαύρη που πουλιόταν σε μάντρα μεταχειρισμένων, και μία φορά στον δρόμο το 2004-2006 στη Γερμανία, εκτός αν τα είχαν βάψει οι ιδιοκτήτες τους ή γινόταν ειδικές παραγγελίες.

  • Bad Belmondo

    Ρε αρθρογράφε, θα σε μαλώσω!!! Θες να πληροφορήσεις τον κόσμο και περιγράφεις το σήμα απλά ως ”ένας άνθρωπος που τρώγεται από ένα μεγάλο φίδι δίπλα από έναν κόκκινο σταυρό”??? :-D

    Πες ότι ο κόκκινος σταυρός είναι το σήμα της επαρχίας του Μιλάνο και ότι είναι σύμβολο της Μεσαιωνικής εποχής!
    Πες ότι το σύμβολο Biscione, το φίδι που τρώει τον άνθρωπο δηλαδή, είναι το σύμβολο της ιπποτικής οικογένειας των Visconti!
    Πες ότι το πήρε ο Visconti όταν κέρδισε έναν Σαρακηνό ιππότη και το επεδείκνυε ως τρόπαιο!
    Πες ότι ο αρχιεπίσκοπος Ottone Visconti το έκανε σύμβολο θεϊκής προστασίας για τη Σταυροφορία κατά των Σαρακηνών!
    Πες ότι συμβολίζει έναν τοπικό μύθο με έναν δράκο που κατέστρεψε την περιοχή τον 5ο αιώνα π.Χ. και ότι τον σκότωσε ο Uberto, ο άρχων της Angera, μιας πόλης που βρίσκεται ΒΔ του Μιλάνο!
    Πες ότι συμβολίζει το φίδι που φορούσαν οι Λομβαρδοί γύρω από το λαιμό τους για καλή τύχη!
    Τέλος, πες ότι συμβολίζει την ανανέωση, επειδή το φίδι εκ φύσεως αλλάζει δέρμα (σύμφωνα και με την Alfa Romeo!)!

    ;-D

    • είδες που αυτά τα γνώριζες… Γιατί να τα γράψω;

    • Bad Belmondo

      Μα, για να τα μάθουν οι άλλοι φυσικά! Για τον κόσμο μίλησα! :-D

    • τελικα τι απολα αυτα συμβολιζει ??? η μηπως ολα αυτα ??? :-P

    • Bad Belmondo

      Όλα, όλα!!! Χαχαχαχα!!! :-P

  • ad276

    ενα ονομα ενας μυθος.τα περισσοτερα τα ηξερα.Ευχη να ξαναδουμε την ΑΛΦΑ μεγαλη οπως παλια και να καταφερω να αποκτησω και εγω μια.

  • NIKOS HomoAkatastatus

    Υπέροχη, με ΤΕΡΑΣΤΙΑ ΠΡΟΣΦΟΡΑ στην ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ.
    ίσως η μοναδική, που σε άψυχα υλικά κατασκευάσματα,δίνει πνοή και συναισθήματα.
    Έχει υμνηθεί από ποιητές και έχει αναγνωριστεί η αξία της, μέχρι και από αντιπάλους κατασκευαστές.

  • giorgio_alfista

    Παιδιά δεν είναι μόνο το σήμα που λέει ο Bad Belmondo… Και το πρωτότυπο Β.A.T. του άρθρου, αλλά κι όλα τα B.A.T. γενικά δε σχεδιάστηκαν από τον Bertone… Σχεδιάστηκαν από τον τεράστιο Franco Scaglione (σχεδιαστή και της 33 Stradale) για λογαριασμό του οίκου Bertone.

    • dimitris90

      Εντάξει,μη περιμένεις και πολλά. Προχειρογραμμένο άρθρο, ανέβηκε απλά και μόνο με την ελπίδα να δημιουργήσει τζέρτζελο :)

  • SAMURAI-66

    Δεν ειναι τυχαιο που εχει φανατικους οπαδους που ορκιζονται στο ονομα της,και τα πεπραγμενα της δικαιολογουν καθε λατρεια.
    Οπως δυστυχως και φανατικους πολεμιους που εκτοξευουν μυδρους εναντιον της γνωριζοντας ελαχιστα η καθολου την ιστορια της!
    Μια αναγνωση στο περιληπτικο αρθρο θα τους κανει να αλλαξουν γνωμη.
    Απο την υπεροχη κυρια απο το μιλανο που γεννησε ομορφιες οπως την brera και 4c μα και το αριστουργημα 8c competizione δεν μπορεις να περιμενεις τιποτα λιγοτερο!!

    • ξερω μερικους ελληνες που ορκιζονται στο ονομα της……ποια ειναι η εξηγηση συμφωνα με αυτα που διαβασαμε ???

    • SAMURAI-66

      Οτι δειχνουν στο σημα το προσωπο την ιστορια και την σχεδιαστικη φιλοσοφια της υποστηριξη και αγαπη….κατι σαν ισοβια ερωμενη που και παντρεμενος να εισαι ποτε δεν εγκαταλειπεις.
      Εχει μοναδικα χαρακτηριστικα που αν δεν τα κατεστρεφαν με την ελλιπης προσοχη σε ποιοτητα και αξιοπιστια σε παλαιοτερους χρονους θα ηταν σημερα μεσα στης κυριαρχες μορφες των premium κατασκευαστων.
      Αλλωστε 8c competizione δεν μπορει να βγαλει ο καθε ενας!

  • Mika

    Ωραιο θα ηταν να δουμε τετοια αρθρα και γι αλλες εταιριες.

  • giorgio_alfista

    Ρε παιδιά;;;; Γίναμε SDNA εδώ μέσα, που όσα σχόλια είναι “αρνητικά” τα σβήνουμε; Επαναλαμβάνω λοιπόν, το ΒΑΤ (όπως κι όλα τα ΒΑΤ) σχεδιάστηκε από το Franco Scaglione για λογαριασμό του οίκου Bertone, δεν το σχεδίασαν μαζί…
    Κατανοώ πως από τη στιγμή που διορθώνεται το άρθρο από τον αρθογράφο, δεν έχει λόγο ύπαρξης το προηγούμενο μου σχόλιο, αλλά το να σβήνετε κάτι μη υβριστικό είναι foul…
    Το σχόλιο για το σήμα της (δεν έκανα το ίδιο σχόλιο με το παιδί που το έκανε γιατί ήταν ήδη γραμμένο) γιατί το σβήσατε από τη στιγμή που δεν το διορθώσατε στο άρθρο…;
    Φιλικά

    • ανανεώθηκε το άρθρο. ευχαριστούμε και ο bertone συμμετείχε στον σχεδιασμό του


      The Berlinetta Aerodinamica Tecnica 7, or B.A.T. 7, took up the styling dictates of the previous model, the B.A.T. 5, and worked them to the limit. once again the car was based on the general idea of the 1952 Abarth 1400 coupE, wîth Alfa 1900 Sprint mechanics. For this 1954 design, as for the other B.A.T. models, though less evidently, Bertone added some elements from his experience working on wing profiles in the aeronautical industry. The result was the exaggerated shape of the large, curved tail fins.”

    • giorgio_alfista

      Το ότι το αυτοκίνητο είχε κάποια στοιχεία από τις “σπουδές” του Βertone πάνω στην αεροδυναμική δε θα πει πως σχεδιάστηκε κι από τους δύο… Τόσα χρόνια στην Ιταλία, δε χρειάζομαι τη Wikipedia να μου πει τι έκανε ο Scaglione, o Bertone κι ο κάθε Bertone… :)

  • giorgio_alfista

    Επίσης τα αρχικά δε σημαίνουν Anonima Lombardia, αλλά Anonima Lombarda (χωρίς το “i”) που θα πει Ανώνυμη Λομβαρδική (εταιρεία αυτοκινήτων) κι όχι Ανώνυμη Λομβαρδία :)

  • Αννίβας

    Να υποθέσω αυτός που σκότωσε το δράκο πως ήταν πρόγονος και του τεράστιου Luchino Visconti που είναι και αυτός αριστοκρατικής καταγωγής και από το Μιλάνο.
    Τελικά οφείλουμε πολλά σε αυτή την οικογένεια.

  • Μάνος Μαμαλάκης

    Ωδή στην ALFA ROMEO… Μια εταιρεία με πάθος, πανέμορφα αυτοκίνητα (τα περισσότερα, εξαιρούνται οι αποτυχίες τύπου Arna που ήταν η χειρότερη πατάτα), είναι απολαυστικά στο δρόμο και χαίρεσαι να τα οδηγείς!!!
    Μια Giulia QV θα ‘θελα!!! Εξαιρετικό το άρθρο!
    http://4.bp.blogspot.com/-ZdUhKxJuex8/VYrVdsmD9HI/AAAAAAABBQk/PPPnv8yPFi8/s1600/Alfa-Romeo-Giulia-5589.jpg