Όλοι ξέρουμε την Carrera 2.7 RS. Κατά πολλούς η καλύτερη Porsche στην ιστορία, σίγουρα η πιο αγνή και από τις πλέον πασίγνωστες. Ένα χρόνο μετά την παρουσίασή της, η 2.7 απέκτησε μια μεγαλύτερη αδερφή που μπορεί να μην είναι το ίδιο γνωστή, είναι όμως πολύ πιο σπάνια.


Η 3.0 RS δημιουργήθηκε με σκοπό την ομολογκασιόν της 3,0-λιτρης RSR και αναμενόμενα είχε πολλές ομοιότητες με το αγωνιστικό alter ego. Ο εμπρός προφυλακτήρας με το ευμέγεθες άνοιγμα, είναι το πιο διακριτικό σημείο του -αποτελούμενου σε πολλά σημεία από fiberglass- αμαξώματος. Οι φαρδύτατοι θόλοι των τροχών και η γιγαντιαία αεροτομή ξεκαθαρίζουν τις προθέσεις της RS, ενώ οι διάτρητοι δίσκοι πίσω από τις συγκλονιστικές χρυσαφί Fuchs εξασφαλίζουν πως τα 230 άλογα του αερόψυκτου boxer δεν μένουν ανεξέλεγκτα. Με τα σημερινά δεδομένα, τα 5,5 δευτερόλεπτα για τα πρώτα 100 χλμ/ώρα που χάριζαν δεν είναι κάτι το ιδιαίτερο, όμως 43 χρόνια πριν ήταν πρωτοσέλιδο.

Η Porsche κατασκεύασε μόλις 54 3.0 RS, ενώ οι δεξιοτίμονες περιορίζονται στις 6. Η συγκεκριμένη μάλιστα είναι μοναδική στον κόσμο, καθώς δεν κυκλοφόρησε καμία άλλη σε μπλε χρώμα. Η απόχρωση συνεχίζεται και στην καταγωγή, καθότι το 1983 αποκτήθηκε από τον Λόρδο Mexborough (αυστηρά με προφορά Roger Moore) και παρέμεινε στη συλλογή του για 34 χρόνια. Έχει διανύσει μόλις 45.000 χιλιόμετρα και είναι σε άριστη κατάσταση, οπότε καταλαβαίνεις πως σε συνδυασμό με την σπανιότητα η τιμή βρίσκεται στα πολύ υψηλά κλιμάκια.

Ο οίκος RM Sotheby’s εκτιμά ότι το λιγότερο που μπορεί να “πιάσει” είναι 1,5 εκατ. ευρώ, ενώ δεν αποκλείεται να κυμανθεί κοντά στα 2 σε περίπτωση που οι δημοπράτες φανούν ανταγωνιστικοί μεταξύ τους.

  • ΚΩΣΤΑΣ ΧΑΤΖΗΧΙΔΗΡΟΓΛΟΥ

    Καλύτερη από την 2.7 RS αλλά η σχεδόν διπλάσια τιμή της την χαντακωσε.
    So which early RS is the champ? As much of a driver’s car as the RS 2.7 is, it does come across as a slightly warmed-over 911 S. That’s not a bad thing, but the 3.0 is a greater leap — it just feels more special. To borrow a quote from a well-respected 911 loyalist, “The RS 2.7 is 80 percent 911 S. The RS 3.0 is 80 percent RSR.” Life’s too short to be practical.

  • jonjon

    Από της πιο ωραίες εκδοχές της 911!

  • Pandal

    Και εδώ η πρώτη τουρμπατη μια από τις 300 του 1976 που είχα την τύχη
    https://youtu.be/P4l6ufhE4f0
    https://youtu.be/Ecua6HJzEso
    https://uploads.disquscdn.com/images/750a49112f008497b1386229f07936378d2b8015272cfe3affd30d14a16a2451.jpg